Onnistunut työ- ja johtajasopimus – hallitse työnantajan riskit (2 h)
Johtaminen ja esihenkilotaidot , Lakitieto

Onnistunut työ- ja johtajasopimus – hallitse työnantajan riskit (2 h)

15.03.2023, Etäkoulutus , Etäkoulutus 22 marraskuun, 2022 Sampo Korppoo

Miten määritellään työtehtävät, työntekopaikka ja työaika työsopimuksessa? Miten varaudutaan työsuhteen aikana tapahtuviin muutoksiin? Mitä erityistä on johtajasopimuksissa? Miten muotoilla työsopimusehdot salassapidosta, sivutoimista, immateriaalioikeuksista ja palkitsemisesta?

Onnistunut työ- ja johtajasopimus vaativat laatijaltaan sovittaviin asioihin vaikuttavien lakien tuntemista sekä hyvää ymmärrystä siitä, miten ja millä tarkkuudella ehdot sopimuksiin kannattaa kirjata. Työ- ja johtajasopimuksista riidellään melko usein – tuomioistuimissa asti. Sopimuksen laatimisessa onkin syytä olla huolellinen sekä pyrkiä ennakoimaan muutoksia ja riskejä.

Työsopimusta laadittaessa on syytä huomioida, että työntekijöiden työnkuvat usein kehittyvät ajan saatossa, ja toimipaikat saattavat muuttua. Tarvittaessa kannattaa sopia muun muassa salassapidosta, sivutoimista, immateriaalioikeuksista, palkitsemisesta sekä kilpailu- ja houkuttelukiellosta.

Tässä käytännönläheisessä webinaarikoulutuksessa työoikeuden arvostetut ammattilaiset Mika Kärkkäinen, asianajaja, VT, ja Suvi Knaapila, asianajaja, osakas (Dittmar & Indrenius Asianajotoimisto Oy) käyvät läpi työ- ja johtajasopimuksen laatimisen sudenkuoppia ja onnistumisen elementtejä.

Koulutus kuuluu Työoikeuden haastavat kysymykset -webinaarisarjaan, voit osallistua edullisesti koko webinaarisarjaan tai valita sinua kiinnostavan yksittäisen webinaarin.

Koulutuksessa käsitellään mm. seuraavia asioita:
– Miten määritellään työtehtävät, työntekopaikka ja työaika työsopimuksessa? Miten varaudutaan muutoksiin?
– Koeajasta sopiminen
– Selvitys työsuhteen keskeisistä ehdoista mitä tietoa on lain mukaan annettava?
– Suostumus työntekijän sähköpostien käsittelyyn
– Mitä erityistä on johtajasopimuksissa?
– Miten sovitaan kilpailu- ja houkuttelukiellosta, ja miten kilpailukieltojen korvausvelvollisuus vaikuttaa näihin?
– Miten muotoilla työsopimusehdot salassapidosta, sivutoimista, immateriaalioikeuksista ja palkitsemisesta? .
– Miten määritellä johtajasopimuksen päättyminen ja siihen liittyvät ehdot?

– Asianajajille
– Työoikeusjuristeille
– HR-johdolle ja -asiantuntjoille
– Esihenkilöille
– yritysjohdolle
– Työnantaja- ja työntekijäjärjestön asiantuntijoille, asiamiehille, juristeille

Koulutuksen osallistuja saa:
– Monipuolisen ja käytännönläheisen kahden tunnin webinaarikoulutuksen onnistuneen työ- ja johtamissopimuksen laatimisesta.
– Mahdollisuuden esittää kysymyksiä ja kommentteja kouluttajille ennakkoon.
– Koulutuksen webinaaritallenteen puolen vuoden ajaksi käyttöönsä.
– Edilex-verkkopalvelun käyttöoikeuden määräajaksi (alkaen ilmoittautumisesta ja päättyen neljä viikkoa koulutuksen jälkeen).

Kouluttajat
Suvi Knaapila
, asianajaja, osakas, Dittmar & Indrenius Asianajotoimisto Oy
Suvi on arvostettu työoikeuden ammattilainen ja toinen asianajotoimisto Dittmar & Indreniuksen työoikeuspraktiikan vetäjistä. Suvi neuvoo asiakkaita mm. työoikeuteen, ulkomaankomennuksiin sekä palkitsemiseen liittyvissä toimeksiannoissa.

Mika Kärkkäinen, asianajaja, VT, Dittmar & Indrenius Asianajotoimisto Oy
Mika on harjaantunut työoikeuden ammattilainen. Mikalla on laaja kokemus työsuhteeseen liittyvien riita-asioiden hoitamisesta. Hän on myös kirjoittanut useita kirjoja ja artikkeleita työoikeudesta.

13:00 Tervetuloa webinaariin!

13:05 Onnistunut työ- ja johtajasopimus
– Työtehtävien, työntekopaikan ja työajan määrittely työsopimuksessa.
– Muutoksiin varautuminen työsopimuksessa.
– Suostumus työntekijän sähköpostien käsittelyyn.
– Mitä erityistä on johtajasopimuksissa?
– Miten määritellä johtajasopimuksen päättyminen ja siihen liittyvät ehdot?
– Mika Kärkkäinen, asianajaja, VT, ja Suvi Knaapila, asianajaja, osakas (Dittmar & Indrenius Asianajotoimisto Oy)

15:00 Koulutus päättyy

Koulutus järjestetään etänä

15.3.2023

/hlö + alv 24 %. Koulutuksen hintaan sisältyy tallenne, joka on osallistujien katsottavissa kuusi kuukautta koulutuksen jälkeen.

2-5 osallistujaa: 240 euroa + alv 24% / hlö
6-10 osallistujaa: 200 euroa + alv 24% / hlö

(Alennus lasketaan 1 hlö perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)