Työoikeuden haastavat kysymykset -webinaarisarja (4 pv)
Lakitieto

Edita järjestää nyt koulutuksen:

Työoikeuden haastavat kysymykset -webinaarisarja (4 pv)

15.03.-27.04.2023, Etäkoulutus , Etäkoulutus 21 marraskuun, 2022 Sampo Korppoo

Miten laaditaan onnistunut työ- ja johtajasopimus? Milloin esihenkilöt ja johtavassa asemassa olevat henkilöt voivat jäädä työaikalain ulkopuolelle? Miten työsuhteen päättämissopimus tehdään? Mitä velvoitteita 1.1.2020 voimaan tullut yhteistoimintalaki toi työpaikoille?

Työoikeuden haastavat kysymykset -webinaarisarja iskee työoikeuden haastavien kysymysten ytimeen. Webinaarisarjassa käsitellään työsuhteen elinkaaren aikana esiintyviä yleisiä ja vaikeita kysymyksiä sekä erityisen ajankohtaisia aiheita, kuten uuden yhteistoimintalain soveltamisen haasteita ja työsuhteen päättämissopimusten oikeita käytäntöjä ja pätemättömyysriskejä.

Webinaarisarjan kouluttajina toimivat Suvi Knaapila (asianajaja, osakas) ja Mika Kärkkäinen (asianajaja, VT,) Dittmar & Indrenius Asianajotoimisto Oy, sekä Jaana Paanetoja (OTT, varatuomari, dosentti), Aki Eriksson (lakimies, Lounais-Suomen aluehallintovirasto, työsuojelun vastuualue) ja Katri Pöllänen, (lakimies, Yhteistoiminta-asiamiehen toimisto, työ- ja elinkeinoministeriö).

Koulutus vastaa mm. seuraaviin kysymyksiin:
– Henkilöstön määrän laskeminen: pääluku vai tehdyn työn määrä?
– oikea henkilöstön edustaja; milloin luottamusmies on ensisijainen? Mikä on työsuojeluvaltuutetun rooli?
– Mitkä ovat jatkuvan vuoropuhelun sisältö ja vaiheet?
– Mitä myötävaikutusvelvollisuus jatkuvassa vuoropuhelussa ja muutosneuvotteluissa tarkoittaa?
– Mitä tarkoittaa yhteistoiminta-asiamiehen antama kehotus ja miten toimia sen jälkeen?

– Asianajajille
– Työoikeusjuristeille
– HR-johdolle ja -asiantuntjoille
– Esihenkilöille
– yritysjohdolle
– Työnantaja- ja työntekijäjärjestön asiantuntijoille, asiamiehille, juristeille

Koulutuksen osallistuja saa:
– Monipuolisen ja käytännönläheisen kahden ja puolen tunnin webinaarikoulutuksen työaikalain haastavista kysymyksistä.
– Mahdollisuuden esittää kysymyksiä ja kommentteja kouluttajille ennakkoon.
– Koulutuksen webinaaritallenteen puolen vuoden ajaksi käyttöönsä.
– Edilex-verkkopalvelun käyttöoikeuden määräajaksi (alkaen ilmoittautumisesta ja päättyen neljä viikkoa koulutuksen jälkeen).

Työoikeuden haastavat kysymykset-webinaarisarja koostuu seuraavista osista:
Onnistunut työ- ja johtajasopimus – hallitse työnantajan riskit 15.3.
Työaikalain haastavat käytännön kysymykset 23.3.
Työsuhteen päättämissopimukset 19.4.
Yhteistoimintalain haastavat kysymykset 27.4.

Voit ilmoittautua edullisesti koko webinaarisarjaan tai valita sinua kiinnostavan yksittäisen webinaarin. Webinaarisarjan osat täydentävät toisiaan, ja osallistumalla koko sarjaan saat monipuolista ymmärrystä työoikeuden haastavista ja ajankohtaisista kysymyksistä.

Koulutus järjestetään etänä

15.3.2023, 23.3.2023, 19.4.2023, 27.4.2023

/hlö + alv 24 %. Koulutuksen hintaan sisältyy tallenne, joka on osallistujien katsottavissa kuusi kuukautta koulutuksen jälkeen.

Kun ilmoitat webinaariin useamman osallistujan samasta organisaatiosta, ovat voimassa seuraavat alennetut hinnat:

2-5 osallistujaa: 768 euroa + alv 24% / hlö
6-10 osallistujaa: 640 euroa + alv 24% / hlö

(Alennus lasketaan 1 hlö perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)