Adobe Photoshop -jatkokurssi (2 pv)
Tekoäly , Tieto- ja viestintäteknologia , Tietokoneohjelmistot

Corellia Helsinki järjestää nyt koulutuksen:

Adobe Photoshop -jatkokurssi (2 pv)

11.-12.10.2023, Corellia Helsinki, Helsinki Vuorikatu 20 A, Helsinki 4 lokakuun, 2023 Sampo Korppoo

• "Paljon asiaa, mutta kiirehtimättä. Palattiin taaksepäin, jos tarvis. Uusia työkaluja sai Photoshopista haltuun, mitkä oli jääneet huomaamatta."

• "Kouluttaja Juha Laamanen eteni juuri täydellisessä tahdissa ryhmän taitoihin nähden, hän oli selkeä, rauhallinen ja järjestelmällinen kouluttaja. Minulle jäi tunne, että todella opin taidot, jotka oletinkin oppivani. Teams-kouluttaminen on taitolaji, jonka Juha todella hallitsee!"

• "Juha on erittäin asiantunteva, selkeä ja osaava kouluttaja. Corelliassa on lämminhenkinen ja tervetullut tunnelma."

Tehosta Photoshop-osaamisesi huippuunsa! Tämä edistynyt Adobe Photoshop -jatkokurssi antaa sinulle tukevan otteen ohjelman sarvista – kurssin jälkeen sinä kerrot ohjelmalle kuka tätä tanssia pyörittää. Kurssi soveltuu myös mainiosti perustaitojen kertaamiseen ja samalla monipuolistat osaamistasi.

Photoshopin käyttö on paljon muutakin kuin värien säätämistä: kuva on massaa, jota voi muokata ja työstää omien tarkoitusperien mukaisesti. Perustason kuvansäätämisen tapahtuessa Adobe Lightroomissa ja Adobe Bridgessä hakee kuvankäsittelyn ohjelmapaletti uutta suuntaa: Adobe on suuntaamassa Photoshopin käyttöä yhä enemmän luovan työskentelyn keskeiseksi työkaluksi sekä tärkeäksi osaksi web-suunnittelun työnkulkua. Tässä on tärkeässä roolissa alati kehittyvä tekoäly, jonka avulla saavutat tavoitteesi entistä nopeammin ja helpommin. Erityisesti uusimmassa Photoshop CC 2024 -versiossa esitellyt toiminnot tuovat nämä luovuuden valloilleen räväyttävät toiminnot kaikkien ulottuville.

Kurssilla opit esimerkiksi:
    – Työskentelemään entistäkin tehokkaammin
    – Hyödyntämään maskeja kunnolla kuvankäsittelyssä
    – Rakentamaan kuvaa tasojen avulla
    – Tuntemaan tehokkaimmat työkalut, efektit ja työtä tehostavat kikat
    – Tuottamaan kunnollista kuva-aineistoa painoon ja verkkoon
    – Tutustut kurssilla lisäksi tekoälyn mahdollisuuksien maailmaan.

Photoshopin maski- ja tasotyöskentelyn hallinta on oleellista edistyneemmässä kuvankäsittelyssä. Kurssilla opit useita erilaisia tekniikoita joita voit hyödyntään rakentaessasi ja muokatessasi näyttäviä kuvia.

Tällä kurssilla käytetään Photoshopin uusinta CC-versiota, mutta useimmat harjoitukset ovat sellaisenaan tai sovellettuina toimivia myös vanhemmilla versioilla.

Photoshop jatkokurssilla käytettävissäsi on vaihtoehtoisesti Wacomin piirtopöytä. Paineentunnistavan kynän ansiosta Wacomin piirtopöydällä kuvankäsittely on huomattavasti tehokkaampaa ja ergonomisempaa, kuin hiirellä. Lisätietoja erilaisista piirtopöydistä ja -näytöistä löydät Wacomin verkkosivuilta.

Kouluttajiemme Adobe-sertifikaatit takaavat sinulle varmasti korkeatasoisen ja ammattitaitoisen koulutuksen.

Juha Laamanen, CEO, partner, ACI
    Juhan tausta on valokuvaajan ammatissa josta hän siirtyi kouluttajaksi vuonna 2005. Juha on myös sertifioitu Adobe kouluttaja (Adobe Certified Instructor) ja erikoistunut Adoben julkaistyökalujen kouluttamiseen markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille.

Sampo Korkeila, Graafinen suunnittelija, Adobe Certified Instructor, ACE – Design Master
    Sampo Korkeila, graafinen suunnittelija, Adobe Certified Instructor, ACE – Design Master
    Sampo on kokenut graafinen suunnittelija ja monipuolinen kouluttaja. Sampo aloitti graafisella alalla vuonna 1995 ja on toiminut itsenäisenä freelance-suunnittelijana vuodesta 1998 lähtien. Kouluttajan työhön Sampo ajautui puolivahingossa vuonna 1997 ja on siitä lähtien toiminut aktiivisena ja tunnettuna kouluttajana alallaan. Asiakkaat arvostavat Sampon ihmisläheistä kouluttamista ja terävää ongelmanratkaisukykyä. Corellian lisäksi Sampo toimii tuntiopettajana Aalto yliopistossa (Visuaalisen viestinnän muotoilun koulutusohjelma).

Camera RAW

– Blur Gallery
    – Syvyysepäterävyyden lisääminen
    – Linssivääristymän korjaaminen
    – Perspektiivissä työskentely (Vanishing Point)
    – Liquify-muokkaaminen
    – Muita hyödyllisiä suotimia

Tekoälyn hyödyntäminen
    – Generative Fill -toiminto
    – Yksityiskohtien älykäs lisääminen ja poistaminen
    – Kuvan laajentaminen/jatkaminen tekoälyn avulla
    – Muiden tekoälyllä luotujen kuvien hyödyntäminen (kuten Midjourney)

Yhteistoiminta muiden sovellusten kanssa
    – CC-kirjastot
    – CC pilvitallennus
    – CC mobiili-appsit
    – Photoshop iPad-versio
    – Photoshopin verkkoversio
    – Yhteistyö Illustratorin kanssa
    – Kutsu muita kommentoimaan

Värihallinta
    – Väriprofiilit
    – Näytön kalibrointi
    – Näyttövedostus
    – RGB- vs. CMYK-työnkulku
    – Väritilan ja -profiilin vaihtaminen
    – Painamisen ja tulostamisen vaatimukset

Katso myös:
    Adobe Photoshop -peruskurssi – kuvankäsittelyn perusteet ja tekoälyn hyödyntäminen (2 pv) 09.-10.10.2023
    Adobe Photoshop -peruskurssi – kuvankäsittelyn perusteet ja tekoälyn hyödyntäminen (2 pv) 13.-14.11.2023
    Adobe Photoshop -peruskurssi – kuvankäsittelyn perusteet ja tekoälyn hyödyntäminen (2 pv) 11.-12.12.2023

Corellia Helsinki Oy, Vuorikatu 20 A, 00100 Helsinki
    Myös etäosallistuminen Microsoftin Teams -järjestelmällä

11.-12.10.2023, klo 9-16

Estyneen tilalle voidaan vaihtaa toinen osallistuja kuluitta. Peruutuksesta ja 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä muutoksista veloitetaan toimistokuluina 15 % koulutuksen hinnasta. Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä peruutuksista tai peruuttamatta jätetystä ja käyttämättömästä koulutuspaikasta veloitetaan osallistumismaksu kokonaisuudessaan. Peruutus on tehtävä kirjallisesti.