Ajankohtaista työoikeudessa: uudistuva lainsäädäntö ja oikeuskäytäntö -webinaarisarja (4 pv)
Esimiestyö , Henkilöstöhallinto , HR Human Resources , Johtaminen ja esimiestaidot , Johtaminen ja esimiestyö , Lakitieto

01.02.-26.04.2022, Verkkokoulutus , Verkkokoulutus 24 toukokuun, 2022 Sampo Korppoo

Millainen on uusi yhteistoimintalaki? Miten uudistus näkyy käytännössä? Entä miten kilpailukieltosopimusten muutokset tulee ottaa huomioon? Mitä työoikeudellisia näkökohtia whistleblower-direktiivin edellyttämien ilmoituskanavien käytännön toteutuksessa tulee varmistaa? Mitä uutta on tulossa EU:sta? Mitä tuoreesta työoikeuden oikeuskäytännöstä voidaan oppia?

Suomen työlainsäädäntöön on tulossa merkittäviä muutoksia. Millä tavoin uuden yhteistoimintalain vaatimukset ja työsopimuslakiin tehtävät ja kilpailukieltosopimuksiin vaikuttavat muutokset näkyvät työpaikkojen arjessa? Miten työnantajien tulisi huomioida perhevapaauudistus?

Whistleblower-direktiivi ja sen pohjalta luotava kansallinen lainsäädäntö puolestaan velvoittavat yksityisen ja julkisen sektorin organisaatioita perustamaan sisäisen ilmoituskanavan ja niihin liittyvät menettelyt. Miten toteuttaa ilmoittajansuojan eri osa-alueet, kuten salassapito ja vastuuvapaus? Entä mitä jos ilmoittajansuojelulain suojan edellytykset eivät täyty?

Ajankohtaista työoikeudessa -webinaarisarjassa käsitellään merkittävien lainsäädäntöuudistusten lisäksi tuoretta työoikeuden oikeuskäytäntöä. Osallistumalla koulutussarjaan varmistat, että sinulla on hallussa kaikki työoikeuden lainsäädäntökentän ja oikeuskäytännön viimeisimmät muutokset!

Saat ajantasaiset tiedot työlakien muutoksista suoraan lainvalmistelussa mukana olleilta työoikeuden asiantuntijakouluttajilta. Syvennät myös ymmärrystä siitä, miten muutokset vaikuttavat työpaikkojen arkeen ja mitä haasteita tai ongelmakohtia muutoksiin voi liittyä.

Webinaarisarjan asiantunteviin kouluttajiin lukeutuvat muun muassa:
Nico Steiner, hallitusneuvos, työ- ja elinkeinoministeriö
Mika Kärkkäinen, asianajaja, Dittmar & Indrenius
Suvi Knaapila, asianajaja, osakas, Dittmar & Indrenius Asianajotoimisto Oy
Seppo Koskinen, OTT, VTK, Professori emeritus, Turun yliopisto

Ajankohtaista työoikeudessa: uudistuva lainsäädäntö ja oikeuskäytäntö -webinaarisarja koostuu seuraavista osista:

Työlainsäädännön tärkeimmät uudistukset 1.2.2022
Uusi yhteistoimintalaki – mikä muuttuu ja miksi? 16.2.2022
Työoikeuden uusin oikeuskäytäntö 26.4.2022
Whistleblowing ja työsuhdeasiat käytännössä 5.10.2022

Osallistu edullisesti koko sarjaan tai valitse sinua erityisesti kiinnostavat webinaarit.

Sarjan tallenteet ovat osallistujien katsottavissa 6 kk koulutuksen jälkeen. Ilmoittautuessasi sarjan jo alettua saat käyttöösi jo pidettyjen osien tallenteet.

– Asianajajille
– Työoikeusjuristeille
– HR-johdolle ja -asiantuntjoille
– Esimiehille
– Työnantaja- ja työntekijäjärjestön asiantuntijoille, asiamiehille, lakimiehille

Koulutus järjestetään verkossa

1.2.-26.4.2022

2-5 osallistujaa: 650 euroa + alv 24% / hlö
6-10 osallistujaa: 500 euroa + alv 24% / hlö

(Alennus lasketaan 1 hlö perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)