Tieturi järjestää nyt koulutuksen:

Asiakasymmärrys palvelumuotoilussa (1 pv)

Koulutuksen avulla opit syventämään osaamistasi käyttäjälähtöisessä suunnittelussa sekä fasilitoinnissa. Pääset harjoittelemaan käytännön harjoituksilla asiakasymmärryksen eri osa-alueita. Harjoituksissa voimme keskittyä esimerkiksi ryhmän omiin mielenkiinnon kohteisiin.


Kenelle?
Asiakasrajapinnassa työskenteleville suunnittelijoille, projektipäälliköille, kehittäjille, myyjille sekä esi-henkilöille. Palvelumuotoilun peruskäsitteet on hyvä olla jo hallinnassa.

Ta­voi­te
Ymmärrät laajemmin asiakasymmärryksen taustalla vaikuttavia peruskäsitteitä sekä tavoitteita, joihin menetelmät pohjautuvat. Opit kokeilemaan erilaisia työkaluja ja näkökulmia, jotka voit soveltaa asiakasymmärryksen keräyksessä ja mittauksessa.

Esitiedot
Koulutuksessa perehdytään asiakaslähtöiseen suunnitteluun palvelumuotoilun ja design-antropologian prosesseja ja menetelmiä hyödyntäen. Menetelmien sijasta kyse on kuitenkin enemmän ajattelutavan muutoksesta, jolloin ennen koulutusta voi herätellä ajatuksiasi seuraavilla artikkeleilla:

– Ymmärrä asiakastasi – mitä on design-antropologia? https://blog.taiste.fi/ymmarra-asiakastasi-mita-on-design-antropologia
– Why you should invest in qualitative user research? https://blog.taiste.fi/why-should-you-invest-in-qualitative-user-research
– What’s different about a customer-driven business transformation? https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/us/Documents/process-and-operations/us-cons-big-customer-driven.pdf
– How Customer Driven Design And Development Works Best? https://www.openxcell.com/customer-driven-design-and-development
– Asiakaslähtöisyys – sanahelinästä arjen todellisuudeksi https://www.palvelumuotoilu.fi/asiakaslahtoisyys-sanahelinasta-arjen-todellisuudeksi/



OHJELMA

Koulutuspäivä alkaa klo 9 ja päättyy noin klo 16-16.30. Aamiainen on tarjolla klo 8.15-9.00.

Kou­lu­tuk­sen si­säl­tö:

1. Johdanto ja teoriaa
– Asiakas, käyttäjä, ihminen?

2. Menetelmät
– Laadullinen vs. määrällinen asiakasymmärrys
– Käytännön harjoituksia

3. Työkalut
– Kokeilemme käytännössä asiakasymmärryksen suunnittelutyökaluja ja -menetelmiä

4. Kehitys ja mittarit
– Asiakaslähtöisen kehittämisen mittaaminen ja jalkauttaminen

—————————-

Koulutuspaikka:
Tieturi Oy, Mannerheimintie 15, Helsinki

Ajankohta:
tiistai 31.03.2020

Hinta:
850 euroa
/hlö + alv 24 %.

Ilmoittautumisen peruutusehdot:
Alle 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksusta 50 %. Alle 7 päivää ennen koulutusta tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksun täysimääräisenä. Mikäli et saavu koulutukseen, veloitamme koko osallistumismaksun ja mahdolliset jo tilatut testit.
Pidätämme oikeuden muutoksiin kansainvälisten koulutuskumppaniemme koulutuksiin. Näiden koulutusten osalta olemme sinuun yhteydessä ilmoittautumisesi jälkeen.

 

Koulutus jo pidetty. Ilmoittautuminen sulkeutunut.