Diploma in Operations Management (12 pv)
Liiketoiminnan kehittäminen , Pitkät kurssit

Aalto PRO järjestää nyt koulutuksen:

Diploma in Operations Management (12 pv)

8 700 euroa /hlö + alv 24 %

07.03.-03.10.2019, Aalto University Executive Education, Helsinki + webinaari Mechelininkatu 3 C, Helsinki 15 helmikuun, 2019 Sampo Korppoo

• "Käytännön hyötyjä oli todella runsaasti. En olisi voinut kuvitellakaan ammentavani yhdestä koulutuksesta näin paljoa.” Pia KosonenTyönjohtaja, Marioff Corporation Oy

Diploma in Operations Management (DOM), tuotannon johtamisen koulutus, tarkastelee tuotantostrategiaa osana yrityksen liiketoimintastrategiaa. Koulutus tarjoaa mittavan työkalupakin tuotannon johtamisen joka tasolle ja auttaa löytämään keinot toiminnallisten muutosten tekemiseen jo ohjelman aikana. Se kehittää tulevaisuuden osaajia, jotka ymmärtävät laaja-alaisesti tuotannon johtamista ja tuotantoyrityksen toimintaa sekä kykenevät ratkomaan haastaviakin tuotannon ongelmia itsenäisesti.

Koulutus tarjoaa tuotantopäälliköille ja muille tuotannon ammattilaisille ainutlaatuisen mahdollisuuden kehittää tuotantotoimintaa ja tuotannon kilpailukykyä sekä verkostoitua muiden tuotannon ammattilaisten kanssa – tartu tilaisuuteen nyt ja ilmoittaudu mukaan.

Hyödyt
    Koulutus kehittää kykyäsi ymmärtää ja ratkaista tulevaisuuden haasteita sekä löytää ajantasaisia keinoja strategian toteuttamiseksi. Kehitysprojektin avulla pääset tarkastelemaan valittua tuotannon osa-aluetta kattavasti ja löydät ratkaisuja tunnistettujen ongelmien taklaamiseksi. Osallistujat eri toimialoilta varmistavat hedelmällisen keskustelun, joka ravistelee tuttuja tapoja ajatella ja innostaa luomaan uutta.

Diploma in Operations Management on koulutus kokeneille tuotantopäälliköille, tuotannon ylemmissä johto- tai asiantuntijatehtävissä työskenteleville tai näihin haastaviin tehtäviin siirtymässä oleville henkilöille. Lisäksi koulutus auttaa suunnittelu- ja muissa strategisissa tehtävissä toimivia ymmärtämään tuotannon ja toimitusverkoston dynamiikkaa ja kokonaisuutta.

Kouluttajat
    Katsaus alan teknologiaan perustuu Aalto-yliopistossa tehtyihin tutkimuksiin, joiden aiheita ovat tekoäly, automaatio, robotiikka, virtuaalitodellisuus ja lohkoketjut. Kouluttajilla on vahva asiantuntemus digitalisaation ja kehittyvän teknologian teoriasta ja käytännöstä niin yritys- kuin yliopistomaailmastakin.

Kouluttajina toimii:
    Pekka Lettijeff, Industrial Advisor, Lettijeff Advisory AB
    Marja Blomqvist, Partner & Senior Consultant, QDC Business Engineering
    Timo Seppälä, Professor of Practice, Aalto-yliopisto
    Juuso Töyli, Adjunct Professor, Aalto-yliopisto
    Max Finne, apulaisprofessori, Aalto-yliopisto
    Kari Hiekkanen, tohtoritutkija, Aalto-yliopisto

Ohjelman ytimen muodostavat viisi lähiopetusjaksoa ja päätösseminaari. Jaksojen välissä tehtävät omaan yritykseen kohdistuvat harjoitustehtävät syventävät lähijaksoilla opittua ja jaettua. Uuden tiedon, jaetun kokemuksen ja kattavan kurssikirjallisuuden tukemina osallistujat käynnistävät koulutusohjelman aikana kehitysprojektin organisaationsa jonkin toiminnon tai prosessin parantamiseksi.

Lähiopetuksessa ja kurssikirjallisuudessa tarkastellaan tuotannon johtamista monipuolisesti eri näkökulmista. Teemat käsittelevät mm. tuottavuutta, tehokkuutta, tuotantostrategiaa, tuotannonohjausta, leania, jatkuvaa kehittämistä, muutoksen johtamista, toimitusverkostojen orkestrointia sekä toimintaa globaalissa ympäristössä. Koulutuksen opetuskieli on yhtä koulutuspäivää lukuunottamatta suomi, kirjallisuus ja osa materiaalista on englanniksi.

Rakenne:

LÄHIOPETUSJAKSOT

HARJOITUSTEHTÄVÄT

KEHITYSPROJEKTI
    Kehitysprojekti nivoo yhteen koulutusohjelman aikana syntyneet oivallukset, opit ja jaetun kokemuksen hedelmät.

Koulutusjaksot:

07.-08.03.2019
    Lean tuotantotoiminnan kehittämisessä
    – Tuotantoprosessit, tuotteet ja palvelut, sijainti, layout ja virtaus
    – Toiminnan analysointi ja kehittämisen työkalut
    – Lean tuotannon johtaminen, Päivittäisjohtaminen ja esimiestyön vakiointi, lean toiminnan runko
    – Case: KaVo Kerr (Lean yhdistyksen Vuoden Lean-teko 2018 – kilpailun parhaana palkittu yritys)

Kouluttajat: Marja Blomqvist, Juho Nikkola, Niku Jalkanen

04.-05.04.2019
    Tuotannon uudet innovaatiot ja digitalisaatio
    Fokuksessa erilaiset tilaus-toimitusketjut, verkostojohtaminen, korkean automaation ja robotiikan hyödyntäminen, leanin soveltaminen

Vierailukohteet: Meyer, Valmet Automotive ja Teleste.

16.-17.05.2019
    Kustannusten halllinta ja mittaaminen
    – Strategiasta johdetut mittarit ja suorituksen johtaminen
    – Kustannuslaskenta
    – Lean-laskenta

Kouluttajat: Teemu Malmi, Mikko Sandelin

13.-14.06.2019
    Toimitusketjut ja verkostojen johtaminen
    – Blockchain, ekosysteemit, alustat
    – Arvoketjut ja jalostusarvo-analyysi
    – Ulkoisten resurssien johtaminen ja johtamisen työkalut

05.–06.09.2019
    Digitaalinen murros ja tuotantostrategia
    – Tuotannon strateginen johtaminen
    – Tuotannon haasteet työpaja
    – Teollisen internetin mahdollisuudet liiketoiminnalle
    – Koneoppimisen teolliset sovellukset
    – Case: AirFaas (pilvessä toimiva ekosysteemi)

03.10.2019
    Päätösseminaari
    – Kehitysprojektien esitykset
    – Diplomien jako

Aalto University Executive Education
    Mechelininkatu 3 C

07.03.-03.10.2019

euroa /hlö + alv 24 %.

Mikäli Asiakas peruuttaa osallistumisensa valmennusohjelmaan 15-21 vrk ennen valmennusohjelman alkua, veloitetaan Asiakkaalta 20 % Palvelun hinnasta. Peruutuksen tapahtuessa 8-14 vrk ennen valmennusohjelman alkua, veloitetaan Asiakkaalta 50 % Palvelun hinnasta. Jos peruutus tapahtuu tämän jälkeen tai peruutusilmoitus jää kokonaan tekemättä, veloitetaan Asiakkaalta koko osallistumismaksu.