Elina Koivumäki: Henkilötietojen käsittely markkinoinnissa ja digitaalisessa liiketoiminnassa (1/2 pv)
Lakitieto , Liiketoiminnan kehittäminen , Markkinointi ja viestintä

Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

07.10.2019, Helsingin seudun kauppakamarin koulutustila Metropoli, Helsinki Kalevankatu 12, Helsinki 21 maaliskuun, 2019 Sampo Korppoo

• Palautetta aiemmasta koulutuksesta: “Pitkien lakijargonien aika on ohi. Rekisterinpitäjältä odotetaan selkeää ja läpinäkyvää viestintää.”

• “Kiitos, että teit monimutkaisesta asiasta yksinkertaisen ja helposti ymmärrettävän. Mainio koulutus!”

• “Pää täynnä tietosuoja-asiaa, kiitos loistavasta koulutuksesta!”

Huippusuosittu koulutus päivitetyllä sisällöllä!

EU:n tietosuoja-asetuksen (GDPR) soveltaminen alkoi toukokuussa 2018 ja uusi tietosuojalaki astui voimaan vuoden 2019 alusta. Lisäksi Euroopan unionissa on valmisteilla sähköisen viestinnän tietosuoja-asetus (ePrivacy Regulation). Kaikilla näillä on merkittäviä vaikutuksia siihen, miten henkilötietoja saa käsitellä markkinoinnissa ja digitaalisessa liiketoiminnassa.

Tilaisuudessa kuulet
    mitä tietoja saa nykyään kerätä yritysten ylläpitämiin asiakas- ja suoramarkkinointirekistereihin
    miten henkilötietojen käsittelystä kaupallisiin tarkoituksiin tulee informoida
    evästeiden käyttö sekä suostumuskonseptit

Koulutus soveltuu kaikille markkinoinnin ja myynnin parissa työskenteleville, jotka käsittelevät henkilötietoja tai johtavat niihin liittyviä toimintoja. Seminaarissa käsitellään sekä kuluttajille suunnattua markkinointia ja viestintää (B-to-C), että yritysten yhteyshenkilöille suunnattua toimintaa (B-to-B).

Koulutukseen voi osallistua myös verkon välityksellä paikasta riippumatta. Jos osallistut verkon välityksellä, kirjoita ilmoittautumisen yhteydessä MUUT TIEDOT -kenttään: ”OSALLISTUN LIVE STREAMIIN”. Mikäli organisaatiostasi osallistuu useampi henkilö etäyhteyden kautta, lisäosallistujat saavat koulutuksen puoleen hintaan.

Asiantuntija: Lakimies Elina Koivumäki, Lexperience

11.45 Ilmoittautuminen ja lounas

12.15 Markkinointi ja digitaalinen liiketoiminta uudistuneiden tietosuojavaatimusten jälkeen
    • mitä tietoja saa kerätä yritysten ylläpitämiin asiakas- ja suoramarkkinointirekistereihin?
    • miten henkilötietojen käsittelystä kaupallisiin tarkoituksiin tulee informoida?
    • miten henkilötietoja voi luovuttaa yhteistyökumppaneille niiden kaupalliseen käyttöön?
    • miten internetin ja sovellusten käytöstä kertyviä tietoja voi hyödyntää markkinoinnissa?
    • miten rekisteröityjen oikeudet muuttuivat GDPR:n myötä?
    • sanktioita tietosuojavaatimusten noudattamatta jättämisestä voi seurata ja miten Suomen kansallinen tietosuojalaki täsmensi GDPR-sääntelyä?
    • millaisia vaatimuksia valmisteilla oleva sähköisen viestinnän tietosuoja-asetus (ePrivacy Regulation) voi tuoda mukanaan?

Toimitusjohtaja, juristi Elina Koivumäki, Lexperience Oy 15.45 Tilaisuus päättyy

Helsingin seudun kauppakamarin koulutustila, Kalevankatu 12, Helsinki

maanantai 07.10.2019

Jäsenetuhinta: 410 euroa /hlö + alv 24 %.
    Normaalihinta: 520 euroa /hlö + alv 24 %.

Hintaan sisältyy koulutus, materiaali ja ohjelman mukaiset tarjoilut

Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti. Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta.