Esihenkilöpäivät (2 pv)
Esihenkilötyö , Esimiestyö , Johtaminen ja esihenkilotaidot , Johtaminen ja esimiestaidot , Johtaminen ja esimiestyö

Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

Esihenkilöpäivät (2 pv)

12.-13.09.2023, Helsingin seudun kauppakamarin koulutustila Metropoli, Helsinki Kalevankatu 12, Helsinki 7 kesäkuun, 2023 Sampo Korppoo

Jos olet etsinyt aidosti hyödyllistä ja ajatuksia herättävää esihenkilökoulutusta, niin tässä se on. Kauppakamarin Esihenkilöpäiviltä saat mukaasi työsi kannalta tärkeää tietoa keskeisimmistä työsuhdeasioista sekä uusia näkökulmia johtamisen tueksi. Luvassa on inspiroiva ja huumorin sävyttämä kaksipäiväinen koulutus, tervetuloa mukaan!

Esihenkilöpäivillä saat vastauksia muun muassa näihin kysymyksiin:

• Kuinka onnistua esihenkilön vaativassa tehtävässä?
• Mitkä ovat työyhteisön kantavat rakenteet ja millainen on esihenkilön rooli työyhteisössä?
• Miten ratkaistaan tyypillisiä ongelmatilanteita työyhteisössä ja annetaan rakentavaa palautetta?
• Mitä tarkoittaa käytännössä käyttää työnjohto- eli direktio-oikeutta työnantajan edustajana?
• Miten toimitaan, jos työntekijä ei noudata työaikaa tai laiminlyö työvelvoitetta?

Esihenkilöpäivät koostuu kahdesta päivästä, ensimmäisenä päivänä uppoudutaan lakimies Kirsi Parnilan johdolla esihenkilön työoikeuteen. Päivän aikana saat tietoa työnjohto- eli direktio-oikeuden käyttämisestä työnantajan edustajana. Käsittelyssä ovat mm. tasapuolinen kohtelu, työturvallisuus, erilaiset poissaolot ja varoituskäytäntö sekä työntekijän käytökseen liittyvät ongelmatilanteet. Päivän jälkeen sinulla on hyvä käsitys työsi kannalta keskeisestä työlainsäädännöstä.

Toisen päivän aikana syvennytään esimiestyön peruspilareihin Pekka Järvisen johdolla ja työyhteisön johtamisen merkitykseen. Kuulet, miten esihenkilönä tuet työyhteisöä eri tilanteissa kohti yhteisiä tavoitteita. Saat keinoja tarttua työyhteisön ongelmatilanteisiin ja vinkkejä rakentavan palautteen antamiseen.

Esihenkilöpäiviltä saat mukaasi työsi kannalta tärkeää tietoa keskeisimmistä työsuhdeasioista sekä uusia näkökulmia johtamisen tueksi. Kaikille esihenkilöille!

Asiantuntijat:
Lakimies Kirsi Parnila, Helsingin Kamari Oy
Organisaatiopsykologi, PsL, TM Pekka Järvinen, Organisaatiokonsultointi Praxis Oy

12.9.2023

8.30 alkaen Ilmoittautuminen ja aamiaistarjoilu

Esihenkilö on juridisessa mielessä työnantajan edustaja
työnjohto- eli direktio-oikeuden käyttäminen työnantajan edustajana
tasapuolinen kohtelu ja syrjintä
työturvallisuus ja työsuojelu

Työsuhteen ehtojen määräytyminen
työsuhteen keskeiset ehdot ja niistä sopiminen
työehtosopimukset

Oikeudet ja velvollisuudet erilaisten vapaiden yhteydessä
vuosiloman antaminen
perhevapaiden käyttö
sairauspoissaoloihin liittyvät ongelmatilanteet

Työntekijän käytökseen liittyvät ongelmatilanteet
sopimaton käytös
ohjeiden vastainen menettely
työvelvoitteen laiminlyönti
luvattomat poissaolot

Työsuhteen päättäminen työntekijästä johtuvista syistä
koeaikapurku, työsuhteen purkaminen, raukeaminen ja purkautuneena käsitteleminen
irtisanomismenettely ja varoituskäytäntö

Lakimies Kirsi Parnila, Helsingin seudun kauppakamari

15.45 Ensimmäinen koulutuspäivä päättyy

Tarjoilut:
Aamiaistarjoilu 8.30 alkaen, kahvitarjoilu 10.30, lounas 12.00, iltapäiväkahvi noin klo 14.00

13.9.2023

8.30 alkaen aamiaistarjoilu

Esimiestyön peruspilarit
miksi töissä ollaan?
kun henkilökemiat eivät toimi
mistä syntyy hyvä työilmapiiri ja työmotivaatio?
mikä auttaa jaksamaan ja viihtymään työssä?

Johtamisen korostuva merkitys
kadonnutta johtajuutta etsimässä
työyhteisön kantavat rakenteet
muutosten johtamisen kulmakivet

Työyhteisön tyypilliset ongelmatilanteet
yksilöongelmat
yhteisölliset ongelmat
ongelmien käsittely ja rakentava palaute

Työyhteisön käyttäytymisen lainalaisuudet
ongelmakierteestä onnistumiskierteeseen
esimiehen rooli ja tuki työyhteisön dynamiikassa

Psykologian lisensiaatti, TM, organisaatiopsykologi Pekka Järvinen, Organisaatiokonsultointi Praxis Oy

15.45 Tilaisuus päättyy

Tarjoilut: Aamiaistarjoilut, kahvitarjoilu 10.30, lounas 12.00, iltapäiväkahvi noin klo 14.00

Kauppakamarin koulutustilat, KALEVANKATU 12, 2. KRS, 00100 HELSINKI

12.-13.9.2023

Jäsenetuhinta 950 euroa /hlö + alv 24 %.
Normaalihinta 1300 euroa /hlö + alv 24 %.

Hintaan sisältyy koulutuksen ohella koulutusmateriaali ja ohjelmaan merkityt tarjoilut.

Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Helsingin Kamari Oy:llä on oikeus peruuttaa koulutustilaisuus ilman korvausvelvollisuutta ilmoittamalla asiakkaalle siitä sähköpostilla viimeistään 4 arkipäivää ennen
tilaisuuden ajankohtaa.