Excel funktiot ja pivot (1 pv)
Digitalisaatio ja uudet teknologiat , Itsensä kehittäminen , Projektinhallinta

Tieturi järjestää nyt koulutuksen:

Excel funktiot ja pivot (1 pv)

16.09.2019, Tieturi Oy, Helsinki Mannerheimintie 15, Helsinki 10 heinäkuun, 2019 Sampo Korppoo

Excel funktiot ja pivot koulutuksen jälkeen osaat tuoda tietoa Exceliin eri lähteistä ja muokata tiedon edelleen muotoon, josta voit kätevästi tehdä Pivot-taulukoita.

Henkilöt jotka tuovat tietoa Exceliin ja tekevät Pivot-raportteja tuoduista tiedoista.

Koulutuksen jälkeen osaat tuoda tekstimuotoista tietoa Exceliin sekä muokata tiedon muotoon, josta voit helpommin luoda Pivot-taulukoita. Opit käyttämään muutamia keskeisiä funktiota tietojen ”siivoamiseen” ja taulujen yhdistämiseen. Opit myös Pivot-taulukoiden keskeisimmät toiminnot, kuten niiden luomisen, tietojen eri esiesitysmuodot, laskentaa taulukossa ja tietojen suodattamisen.

Koulutuspäivä alkaa klo 9.00, aamukahvia tarjolla klo 8.30 alkaen. Koulutuspäivä päättyy noin klo 16.

Tiedon tuonti Excelin

• Tekstitiedosto
  • Tiedon jakaminen soluihin
  • Tietotyypit

Excel kaavat

• Funktioiden käyttö kaavoissa
  • Soluviittaukset
  • Funktioita tiedon yhdistämiseen kuten PHAKU (VLOOKUP)
  • Tiedon pilkkominen ja yhdistely funktioiden avulla mm., POIMI.TEKSTI (MID), KETJUTA (CONCATENATE), VASEN (LEFT), OIKEA (RIGHT), POISTA.VÄLIT (TRIM)
  • Loogiset funktiot JOS (IF), TAI (OR) JOSVIRHE (IFERROR)

Excel listat ja taulukot

• Listan muuntaminen taulukoksi
  • Taulun ominaisuudet
  • Välisummat
  • Suodatus

Pivot-taulukko

• Pivot taulukon luonti
  • Taulukon muotoilu
  • Tiedon ryhmittely
  • Laskenta Pivot-taulukossa
  • Pivot useammasta taulukosta
  • Osittajat ja aikajanat
  • Osittajan asetukset

+Paljon kikkoja ja vinkkejä Excelin käyttöön

Tieturi Oy, Mannerheimintie 15, Helsinki

maanantai 16.09.2019

Alle 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksusta 50 %. Alle 7 päivää ennen koulutusta tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksun täysimääräisenä. Mikäli et saavu koulutukseen, veloitamme koko osallistumismaksun ja mahdolliset jo tilatut testit.
Pidätämme oikeuden muutoksiin kansainvälisten koulutuskumppaniemme koulutuksiin. Näiden koulutusten osalta olemme sinuun yhteydessä ilmoittautumisesi jälkeen.