GDPR, hallinnolliset sakot ja muut viranomaisseuraamukset (90 min)
Uusi webinaarikoulutus!
Lakitieto , Markkinointi ja viestintä , Toiminnan kehittäminen

järjestää nyt koulutuksen:

GDPR, hallinnolliset sakot ja muut viranomaisseuraamukset (90 min)

27.05.2020, Webinaari , Webinaari 14 huhtikuun, 2020 Sampo Korppoo

EU:n yleistä tietosuoja-asetusta (GDPR) on sovellettu 25.5.2018 alkaen. Asetuksen rikkomisesta voi seurata hallinnollisia sakkoja, joiden määrä voi olla yritykselle enimmillään jopa 4 % edeltävän tilikauden vuotuisesta maailmanlaajuisesta liikevaihdosta tai 20 miljoonaa euroa. Eri suuruisia sakkoja ja muita viranomaisseuraamuksia on annettu jo useissa EU:n jäsenvaltioissa niin pk-yrityksille kuin suuryrityksillekin.

Tule kuulemaan ajankohtaisia asioita GDPR:n soveltamisesta, viranomaisten langettamista seuraamuksista sekä siitä, miten omassa yritystoiminnassa voi välttää tietosuojariskejä ja mitä kannattaa ottaa huomioon GDPR-seuraamuksilta välttymiseksi.

Kenelle:

Webinaari on suunnattu kaikille julkisella ja yksityisellä sektorilla toimiville tietosuojakysymysten parissa työskenteleville asiantuntijoille sekä markkinoinnin henkilöille. Webinaari sopii hyvin esimerkiksi it-tuelle, it-päälliköille, johtoryhmän jäsenille, markkinointipäälliköille, juristeille sekä tietosuojavastaaville.

Kouluttaja

Webinaarin kouluttajana toimii Applexin lakimies Ville Vainio. Ville on suorittanut arvostetun kansainvälisen CIPP/E-tietosuojasertifikaatin. Hänellä on erittäin kattavaa kokemusta eri toimialojen yritysten avustamisessa tietosuojalainsäädännön noudattamiseksi, kuten erilaisten tietojenkäsittelysopimusten neuvottelemisesta useiden satojen tuntien edestä.

09:45 Yhteyksien testaus

10:00 Tervetuloa Webinaariin!

• GDPR ja uudet vaatimukset henkilötietojen käsittelylle

• Tietosuojalainsäädännön toimijat

• Henkilötietojen käsittelyä koskevat periaatteet

• Viranomaisten puuttumiskeinot ja hallinnolliset sakot

• GDPR-oikeuskäytäntöä Suomesta ja muualta

• Tietosuojaa koskeva vaikutustenarviointi (DPIA)

• Yhteenvetoa GDPR-seuraamuksista – miten välttyä seuraamuksilta?

Aikaa kysymyksille

11:30 Webinaari päättyy

Miten webinaariin osallistutaan?
Voit osallistua webinaarikoulutukseen internetyhteyden välityksellä tietokoneella, tabletilla tai älypuhelimella. Osallistumiseen et tarvitse mitään maksullisia ohjelmistoja. Äänentoistoa varten laitteessasi on oltava kaiuttimet tai kuulokkeet. Mikrofonia tai videokameraa et tarvitse.

Toimitamme sinulle tarkemmat lisäohjeet ilmoittautumisen jälkeen ja vastaamme mielellämme kaikkiin mahdollisiin osallistumista koskeviin kysymyksiisi.

Ajankohta: 27.5.2020 klo 10.00 – 11.30
– voit katsoa webinaarin myös tallenteena myöhemmin

197 euroa / hlö + alv 24 %.
– sisältää livewebinaarin ja tallenteen sekä koulutusmateriaalin. Webinaarin tallenne on osallistujien katsottavissa 6 kk koulutuksen jälkeen. Saat linkin sähköpostiisi livetilaisuuden jälkeen.

Ryhmäetuhinta:
177 euroa / hlö + alv 24 %, kun samasta organisaatiosta on vähintään kaksi osallistujaa.

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 8 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa.