Haastavat esimies-alaiskeskustelut etätyöyhteisössä (2/5 h)
Johtaminen ja esimiestyö , Webinaarit

Edita järjestää nyt koulutuksen:

Haastavat esimies-alaiskeskustelut etätyöyhteisössä (2/5 h)

01.09.2020, Etäkoulutus , Etäkoulutus 28 toukokuun, 2020 Sampo Korppoo

Etätyön tekemisestä on tullut monella alalla uusi normaali koronapandemian aikana. Etänä työskentely saattaa lisääntyä monella työpaikalla pysyvästikin.
Etäjohtaminen haastaa esimiehen viestintätaidot. Miten varmistaa hyvä vuorovaikutus työyhteisössä, jossa esimies ja alainen työskentelevät usein tai kokonaan eri paikoissa? Miten seurata tällaisessa tilanteessa työsuoritusta – ja miten ottaa tarvittaessa heikko suoriutuminen puheeksi? Miten huolehtia työntekijän hyvinvoinnista?

Esimiehen hyvät vuorovaikutustaidot perustuvat hänen kykyynsä kuunnella ja luoda luottamusta tiimissä. Vuorovaikutuskouluttaja Päivi Yli-Kokko tarjoaa webinaarikoulutuksessa työkaluja moniin esimiehiä haastaviin tilanteisiin.

Osallistava koulutus vastaa muun muassa seuraaviin kysymyksiin:
– Miten huolehtia hyvästä tiimiviestinnästä työyhteisössä, jossa tehdään paljon etätyötä?
– Miten esimies voi seurata alaisen suoritusta ja motivaatiota tällaisessa tilanteessa?
– Miten seurata työntekijän jaksamista ja huolehtia hänen hyvinvoinnistaan?
– Miten toimitaan, kun työntekijän osaaminen on hyvä mutta motivaatio heikko, ja päinvastoin, tai jos sekä osaaminen että motivaatio ovat heikkoja?
– Kriittisen palautteen antamisen vaikeus: miten ottaa hankalat asiat alaisen kanssa puheeksi?

Koulutus toteutetaan Teams-opiskeluympäristössä, johon osallistujat saavat ennen koulutusta linkin. Osallistujat voivat lähettää jo ennen koulutusta kouluttajalle kysymyksiä, joihin kouluttaja vastaa valmennuksen aikana. Kysymyksiä voi esittää myös koulutuksen aikana, minkä lisäksi osallistujat pääsevät vaihtamaan ajatuksia keskenään koulutukseen kuuluvien harjoitusten aikana.

– HR-johdolle ja -asiantuntijoille
– esimiehille

Päivi Yli-Kokko
, viestintämaisteri, vuorovaikutusvalmentaja ja yrittäjä

Päivi on valmentanut ja sparrannut tuhansia ryhmiä ja yksilöitä niin yrityksissä kuin julkisyhteisöissä ja järjestöissä. Hänellä on laaja kokemus vuorovaikutustaitojen kehittämisestä johtamisessa, työyhteisöissä ja yksilöiden kanssa. Hän on innostava ja osaava valmentaja.

9.45 Webinaariympäristö avautuu

10.00 Hyvän esimies-alaisviestinnän kulmakivet etätyöyhteisössä
– Esimiehen kyky kuunnella ja luoda luottamusta tiimissä
– Hyvän vuorovaikutuksen ja avoimen ilmapiirin rakentaminen
– Kristallinkirkkaat viestintätavat ja pelisäännöt tukena

10.20 Hyvä osaaminen mutta heikko suoriutuminen tai hyvä motivaatio mutta heikko osaaminen?
– Miten selvittää heikon suoriutumisen syyt?
– Miten voi auttaa tiimiä / alaista suoriutumaan paremmin?
– Miten johtaa ja seurata, mutta toisaalta antaa riittävästi vapautta ja vastuuta?
– Miten esimies voi vaikuttaa alaisen motivaatioon?
– Mitä on hyvä muistaa erityisesti etätyöskentelyssä?

11.15 Kissa pöydälle etäpalaverissa: miten ottaa hankalat asiat puheeksi?
– Kun asiat mutkistuvat, miten viestiä alaisen ja tiimin kanssa
– Kun tunteet ja kenties asenteet nousevat pintaan, miten edetä keskustelussa
– Erilaisia ”keskustelumalleja”, miten esimies voi edetä haastavassa tilanteessa
– Keskustelua ja osallistavia harjoituksia

12.15 Koonti ja keskustelua

12.30 Koulutus päättyy

Verkossa

tiistai 01.09.2020 klo 10.00-12.30

Kun ilmoitat webinaariin useamman osallistujan samasta organisaatiosta, ovat voimassa seuraavat alennetut hinnat:

2-5 osallistujaa: 190 euroa + alv 24% / hlö
6-10 osallistujaa: 150 euroa + alv 24% / hlö

Julkisen sektorin etuhinta -20% (koodilla julkinen20)
Edilex-käyttäjän etuhinta -20% (koodilla edilex20)
Credita-käyttäjän etuhinta -20% (koodilla credita20)
Lakimiesliiton jäsenetu -20% (koodilla lakimiesliitto20)

Alennuskoodien alennus lasketaan perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.