ISTQB Sertifioitu testaaja – perustaso (3 pv)
Laadunvarmistus , Tieto- ja viestintäteknologia

Tieturi järjestää nyt koulutuksen:

ISTQB Sertifioitu testaaja – perustaso (3 pv)

1990 euroa /hlö + alv 24 %

19.-21.02.2020, Tieturi Oy, Helsinki Mannerheimintie 15, Helsinki 4 helmikuun, 2020 Sampo Korppoo

Koulutuksessa opit ohjelmistotestauksen suomenkielisen perusterminologian ja saat valmiudet käyttää eri testaustekniikoita käytännön testausprojekteissa. Kurssin avulla hallitset testausprosessin, standardit sekä käytössä olevien työkalujen perusasiat. Koulutus valmistaa sinua suorittamaan vuoden 2018 syllabuksen mukaisen ISTQB Sertifioitu testaaja -sertifikaatin, joka on osoitus henkilökohtaisesta testausosaamisestasi.

ISTQB Sertifioitu testaaja -perustaso on suomenkielinen versio englanninkielisestä perustason testaussertifikaatista (ISTQB Foundation). Alkuperäinen englanninkielinen sertifikaatti on kahden kansainvälisen testauksen sertifiointijärjestön, ISEB:n (International Software Examinations Board) ja ISTQB:n (International Software Testing Qualifications Board), kehittämä. Suomessa perustason sertifikaatin suorittamista valvoo ISTQB:n Suomen paikallisjärjestö FiSTB (Finnish Software Testing Board). ISTQB Sertifioitu testaaja -perustaso on FiSTB (Finnish Software Testing Board) virallisesti suomentama.

Tieturi on FiSTB:n akkreditoima ISTQB/ISEB-kouluttaja. FiSTB on osa TIVIAa (Tieto- ja viestintätekniikan ammattilaiset ry).

Kurssi sopii kaikille IT -alalla työskenteleville henkilöille, joiden työhön ohjelmistotestaus vaikuttaa tai jotka tarvitsevat perustietämystä ohjelmistotestauksesta. Kohderyhmänä ovat erityisesti IT-projektipäälliköt, laatupäälliköt, testaajat ja ohjelmistokehittäjät.

Sertifikaatti
Koulutus valmistaa sinut osallistumaan suomenkieliseen ISTQB Sertifioitu testaaja -testiin. Sertifioitumistilaisuus ja sen kustannus eivät sisälly koulutukseen. Jokaisen osallistujan tulee hakea itsenäisesti sertifioitumiseen: voit ilmoittautua FiSTB:in järjestämään testiin tästä.

Sertifiointikokeissa käytetään virallisesti katselmoituja ja hyväksyttyjä koekysymyksiä. Koe kestää 1 tunnin äidinkielenään kokeen kieltä puhuville ja 1 tunnin 15 min muille. Kokeessa on 40 monivalintakysymystä, joissa kussakin on vain yksi oikea vastaus. Osallistuja, joka saa vähintään 26 pistettä, läpäisee sertifiointikokeen.

Kurssin materiaalit
Koulutuksen materiaali on suomeksi. Kurssi pidetään materiaalilla, joka on virallisesti FiSTB:n akkreditoima.

Koulutuspäivä alkaa klo 9.00 ja päättyy noin klo 16.30-17.00.
Aamiainen on tarjolla klo 8.15-9.00.

Sisältö ISTQB sertifioitu testaaja -koulutuksessa

Testauksen hallinta
– Organisaatio
– Testaussuunnittelu ja työmääräarviointi
– Testauksen arviointi, seuranta ja hallinta
– Kokoonpanon hallinta
– Riskit ja testaus
– Havaintojen hallinta

Testauksen työkalutuki
– Työkalutyypit
– Työkalujen valinta ja käyttöönotto
– Työkalujen mahdolliset edut ja riskit
– Työkalun käyttöönotto organisaatiossa

Tieturi Oy, Mannerheimintie 15, Helsinki

19.-21.02.2020

1 990 eureoa
/hlö + alv 24 %. Sertifioitumistilaisuus ei sisälly koulutuksen hintaan ja siihen pitää jokaisen osallistujan hakea itsenäisesti.