fbpx
Jari Parantainen: Copywritereiden salaseura paljastaa (2 pv)
Itsensä kehittäminen , Markkinointi ja viestintä , Myynti , Osto ja myynti , Osto- ja hankintatoimi , Viestintä

järjestää nyt koulutuksen:

Jari Parantainen: Copywritereiden salaseura paljastaa (2 pv)

1397 euroa /hlö + alv 24 %

04.-05.02.2020, Scandic Helsinki Aviacongress, Vantaa Robert Huberin tie 4, Vantaa 19 joulukuun, 2019 Sampo Korppoo

(4.7)
  • - ”Sain mitä hainkin: näkemystä tehokkaaseen markkinointiin.”

  • - ”Erotu. Ole rohkea. Älä pelkää. Ajattele.”

  • - ”Omien näkemysten ravistelu ja silmien avaaminen omien urautuneiden tekstintuoton tyhmyyksien suhteen.”

  • - ”Innostava koulutus, josta sai paljon uutta omaan työhön.”

  • - ”Hienosti käsitelty psykologian kannalta ihmisen käyttäytymistä ja sen ilmenemistä.”

  • - ”Jari on hauska ja osaa puhua nasevasti + tuntee selvästi aiheen erinomaisesti.”

  • - ”Kokemuksen syvä rintaääni kuului.”

    Copywritereiden salaseura paljastaa – Kirjoittaja, näin säilytät työpaikkasi myös 2020-luvulla

    Kirjoititko ällän äidinkielestä? Pänttäsitkö suomea yliopistossakin? Ikävä kyllä opintosi eivät takaa, että osaisit kirjoittaa myyvää tekstiä. Kielioppi on jopa haitaksi. Siisti ja sileä sanailu on kuolettavan tylsää.

    Tuotteistaja Jari Parantainen rikkoo Omertan lakia henkensä kaupalla. Hän aikoo paljastaa copywritereiden salaseuran varjeltuja oppeja.

    Tiesithän, ettei kirjoittaminen ole kirjoittamista? Se on ajattelemista. Useimmat tekstinikkarit eivät tiedä, mitä he ovat tekemässä. Tuloksena on tyhjänpäiväistä tekstimassaa.

    Tämän kaksipäiväisen kurssin aikana kuulet vastaukset seuraaviin tärkeisiin kysymyksiin:
    – Mikä on copywriterin määritelmä? Mikä se ei todellakaan ole?
    – Mitkä ovat kirjoittavan asiantuntijan kahdeksan kohtalokasta väärinkäsitystä?
    – Millainen on copywriterin kymmenvaiheinen työprosessi?
    – Kuinka sovellat kirjoittamiseesi psykologisia vipuja käytännössä?
    – Miten rakennat ja monistat hyväksi havaittuja kampanjamalleja?
    – Kuinka ohjaat asiakastasi niin, että saat haluamasi viestiversion läpi?
    – Millaisia ohjelmistoja ja muita työkaluja ammattilaisen kannattaa käyttää?
    – Miten helpotat työtäsi tarkistuslistojen avulla?
    – Mitkä ovat kaksitoista tärkeintä kirjaa, jotka jokaisen copywriterin pitäisi lukea?

    Koulutuksen aikana ei tuhlata aikaa kirjoitusharjoituksiin. Ne saat hoitaa omalla ajallasi. Sen sijaan tutkimme roppakaupalla esimerkkejä. Metsästämme ajattelua, joka erottaa menestyvät kirjoittajat luusereista ja taviksista.

    Kenelle kurssi on tarkoitettu?
    Koulutus on tarkoitettu asiantuntijalle, joka haluaa säilyttää työpaikkansa. Robotti on armoton kilpailija. Kirjoitustaidoton päätyy työttömäksi vihannekseksi ensimmäisten joukossa. Eikä hän vielä silloinkaan ymmärrä tehneensä hienosti aivan vääriä töitä.

    Kenelle kurssi ei sovi?
    Vaikka vihaisit kielenraiskaajia, päivän tarkoitus ei ole saivarrella pilkun paikasta. Ilmoittaudu mieluummin kesä yliopiston oikein kirjoitus kurssille.

    Takuu: Ei laulua, ei leikkiä
    Tällä kurssilla et joudu vääntämään väkinäisiä ryhmätöitä tai pariharjoituksia. Vältät tylsät esittäytymiskierrokset ja nolot rentoutusharjoitukset. Koulutus siis sopii myös umpimielisille introverteille ja epäsosiaalisille nörteille.


    Onko Parantainen se kuuluisa Kummeli-hahmo?
    Jari Parantainen on Suomen kokeneimpia b2b-copywritereita. Hän on naputellut uransa aikana yhteensä tuhansia myyntipuheita, mainoksia, suorakirjeitä, esitteitä, tuotekuvauksia, referenssejä, pikaoppaita, tietokirjoja, videokäsikirjoituksia, blogipostauksia – ja runsaat kymmenentuhatta twiittiä päälle.



    Taloussanomat on valinnut Jarin Pölli tästä -blogin Suomen parhaaksi bisnesblogiksi. Lisäksi hän on organisoinut kirjoitusprojekteja. Yhden sellaisen tuloksena syntyi Kultasulkapalkinnon voittaja, eli vuoden parhaaksi valittu markkinointikirja vuonna 2007.



    OHJELMA

    1. päivä
    9:00 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
    9:30 Aloitus
    12:30 – 13:15 Lounas
    14:15 – 14:30 Iltapäiväkahvi
    16:00 Ensimmäinen päivä päättyy

    2.päivä
    9:00 Aamukahvi
    9:30 Aloitus
    12:30 – 13:15 Lounas
    14:15 – 14:30 Iltapäiväkahvi
    16:00 Koulutus päättyy

    SISÄLTÖ

    Mikä on copywriterin määritelmä? Mikä se ei todellakaan ole?

    Copywriterin 8 kohtalokasta väärinkäsitystä
    1. Miksi tehtäväsi ei ole vedota järkeen?
    2. Miksi tehtäväsi ei ole tuottaa virheetöntä sisältöä?
    3. Miksi tehtäväsi ei ole kehua yritystä, tuotetta tai palvelua?
    4. Miksi tehtäväsi ei ole keksiä uusia ideoita?
    5. Miksi tehtäväsi ei ole jahdata dromedaareja?
    6. Miksi tehtäväsi ei ole vältellä ensimmäistä ämmää?
    7. Miksi tehtäväsi ei ole vihata minttujäätelöä?
    8. Miksi tehtäväsi ei ole tietää, millainen viesti toimii?

    Copywriterin 10 tärkeää työvaihetta
    1. Miten pumppaat asiakkaaltasi lähtötiedot oikein?
    2. Kuinka toimeksianto kannattaisi rajata?
    3. Kirjoittaminen ei ole kirjoittamista. Se on ajattelemista. Mitä pitäisi ajatella?
    4. Näin suunnittelet viestisi viidessä vaiheessa
    5. Kuinka kirjoitat vaikuttavaa tekstiä?
    6. Näin versioit viestejäsi eri tarkoituksiin – myös robotteja varten
    7. Kuinka myyt tuotoksesi tilaajalle?
    8. Miten mittaat ja testaat viestisi tehon?
    9. Kuinka ei kannata raportoida tuloksia?
    10. Vaikka älykäs oletkin, näin tulet viisaammaksi

    Copywriterin työkalupakki
    – Mitkä ovat copywriterin parhaat välineet kirjoittamiseen, ajanseurantaan, mittaamiseen ja arkistointiin?
    – Kuinka helpotat työtäsi tarkistuslistojen avulla?

    Copywriter & formaatin voima
    – Millaisia kampanjamalleja kannattaisi kokeilla?
    – Käytännön esimerkkejä hyväksi havaituista formaateista

    Mitkä ovat copywriterin kirjaston 12 tärkeintä teosta?





    Kysymyksiä & vastauksia

    Olen asiantuntija. Miksi ihmeessä tuhlaisin aikaani johonkin copywriter-soopaan?
    Kaikkia parhaiten palkattuja asiantuntijoita yhdistää se, että he osaavat oman erikoisalansa lisäksi viestiä tehokkaasti. Muuten vain sinä ja sinun äitisi tietävät, miten taitava olet.

    Haluaisin hioa kirjallista ilmaisuani. Eikö sen pitäisi kuulua juuri copywriter-kurssin ohjelmaan?
    Suomi on täynnä hyviä kirjoituskursseja. Osta sellainen, jos haluat tietää, *miten* kirjoitat moitteettomasti. Tässä koulutuksessa keskitymme siihen, *mitä* asiakkaalle kannattaisi sanoa, jotta hän ostaisi tuotteesi, palvelusi tai ideasi. Lisäksi kuulet perustelut, miksi sinun kannattaisi kirjoittaa toisin kuin nykyisin.

    Miksi koulutuksen aikana ei harjoitella kirjoittamista lainkaan?
    Tehokasta peliaikaa on vain 12 tuntia. Kaikki eivät pysty keskittymään edes niin kauan. Säheltäminen ryhmäharjoitusten parissa on tehotonta teeskentelyä. Tehtäväsi on pyydystää ideoita, kirjoittaa muistiinpanoja, kysyä lisää ja keskustella. Tulet huomaamaan, että siinä on työtä aivan tarpeeksi.

    Mikä epeli tuo Parantainen on? Miksi häntä pitäisi muka uskoa?
    Jari Parantainen on korjannut huonojen copywritereiden mitättömiä turauksia työkseen jo viisitoista vuotta. Päivän opit tiivistävät, miten tekstiä ei todellakaan kannattaisi sössiä.

    Miksi kurssipäivät alkavat niin myöhään?
    Päivä alkaa klo 9:30 siksi, että a) muilta paikkakunnilta saapuvien ei tarvitse nousta aamuyöstä ja b) pääkaupunkiseudulta osallistuvat välttävät pahimman aamuruuhkan.

    Entä jos haluaisin lähteä jo puoli neljältä, koska (tähän jokin uusavuton selitys)?
    Sitten saatat hyvinkin menettää päivän tärkeimmän osuuden.

    Onko tätä kurssia vedetty koskaan aikaisemmin? Millaista palautetta osallistujat antoivat?
    Kyllä, kouluttajasi Jari Parantainen rikkoi Omertan lakia ensimmäisen kerran syksyllä 2017. Aikaisempien kurssien palautteet löydät sensuroimattomina täältä:
    – Copywriter-kurssin palautetta syksyltä 2017: Mihin jäi kirjoitustekniikka?
    – Koulutuspalautetta keväältä 2018: Enemmän vinkkejä tekstien tekemiseen, nyt fokus myynnissä
    – Koulutuspalautetta syksyltä 2018: Toivoisin enemmän esimerkkejä myös muiden tuottamista materiaaleista.
    – Koulutuspalautetta keväältä 2019: Ikkuna olis kiva



    Koulutuspaikka:
    Scandic Helsinki Aviacongress, Robert Huberin tie 4, 01510 Vantaa

    Ajankohta:
    ti-ke 04.-05.02.2020

    Hinta:
    1397 euroa
    /hlö + alv 24 %. Sisältää kurssimateriaalin, lounaat ja kahvit.

    Ryhmäetuhinta:
    Samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 1357 euroa /hlö + alv 24 %,
    kolme tai useampia osallistujia: 1297 euroa euroa /hlö + alv 24 %

    Ilmoittautumisen peruutusehdot:
    Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle.