Juristin taloustaidot (1 pv)
Lakitieto , Taloushallinto ja verotus

Edilex Pro järjestää nyt koulutuksen:

Juristin taloustaidot (1 pv)

02.10.2019, Crowne Plaza Helsinki - Hesperia, Helsinki Mannerheimintie 50, Helsinki 1 heinäkuun, 2019 Sampo Korppoo

Mitä tarkoittavat kassaperuste ja suoriteperuste? Miten sopimusten taloudellinen vaikutus näkyy tuloksessa ja taseessa? Millaisiin kysymyksiin yritysjuristin tulee osata vastata ja mitä lisäarvoa juristi voi tuoda yrityksen talouskeskusteluun?
Tarjotaksesi kokonaisvaltaisempaa apua yritykselle sen ongelmissa, tarvitset myös tietoa yrityksen taloudesta. Yrityksen tavoitteiden ja päivittäisten toimien ymmärtäminen taloudellisesta näkökulmasta on tärkeää sekä liikejuristeille että yrityksiä konsultoiville lakimiehille.

Tässä käytännönläheisessä koulutuksessa opit ymmärtämään ja tulkitsemaan tuloslaskelmaa ja tasetta, tunnistamaan lainsäädännön lukujen taustalla ja oivaltamaan, minkälaisia taloudellisia kysymyksiä juristille tulee pöydälleen. Tämän koulutuksen jälkeen ymmärrät yritysten talouskoukeroita ja osaat huomioida ne tehtävissäsi.

Koulutukseen osallistujat saavat esimerkkiyrityksen excel -laskentataulukon käyttöönsä koulutuksen jälkeen. Ota koulutukseen tietokone/laskin mukaan.

Osallistujamäärä rajoitettu, ilmoittauduthan mukaan pian!

Tässä koulutuksessa opit mm. seuraavia asioita:
– Miten ja missä yrityksen taloudesta säännellään
– Minkälaisia asioita tilinpäätöksessä, tuloslaskelmassa ja taseessa käsitellään
– Mitä asioita yrityksestä ja sen taloudellisesta tilasta voidaan näiden perusteella päätellä
– Mitä liikejuristin tulee tietää yrityksen taloudesta

Kaikille juristeille, jotka toimivat yritysten kanssa ja kaipaavat lisätietoa tai kertausta yritysten talouspuolesta

KTM, HT tilintarkastaja Kaisa Kokkonen, Akeba Oy
Kaisalla on yli 25 vuoden kokemus talousjohtamisesta mm. Hackman Oyj:stä ja Talentum Oyj:stä. Viimeiset kahdeksan vuotta Kaisa on konsultoinut yrityksiä monipuolisesti talousjohtamisesta oman yrityksensä, Akeba Oy:n kautta.

8:30 Ilmoittautuminen, aineiston jako ja aamukahvi

9:00 Tervetuloa!

9:05 Lainsäädäntö ja tilinpäätös

– Taloutta ohjaavat lait, ohjeet ja muut säännökset
– Mitä tilinpäätöksessä tapahtuu

10.45 Tauko

11.00 – Miten tulkita tuloslaskelmaa

11.45 Lounas

12.45 Tase, kassavirta ja liitetiedot

– Miten lukea tasetta
– Kassavirran tuoma lisäinformaatio
– Liitetietojen tärkeys

14.15 Tauko

14.30 Tunnusluvut ja erikoistilanteet

– Mitä tunnusluvut kertovat yrityksestä
– Mitä juristin tarvitsee tietää taloudesta: yritysjärjestelyissä ja saneerauksessa

16:00 Koulutus päättyy

Crowne Plaza Hesperia, Mannerheimintie 50, Helsinki

keskiviikko 02.10.2019

Lähikoulutus:
+ alv. 24% /hlö

Webinaari:
+ alv. 24% /hlö, lisäosallistuja webinaariin samasta organisaatiota edullisesti 200 euroa + alv. 24% /hlö

Julkisen sektorin etuhinta -20 %
Edilex-käyttäjän etuhinta -20 %
Credita-käyttäjän etuhinta -20 %
Lakimiesliiton jäsenetu -20 %

(Alennus lasketaan perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)

Viimeinen ilmoittautumispäivä: 18.09.2019