Käyttöliittymäsuunnittelu ja käytettävyystestaus (2 pv)
Asiakaspalvelu , Kehittäminen ja innovaatiot , Liiketoiminnan kehittäminen

Tieturi järjestää nyt koulutuksen:

Käyttöliittymäsuunnittelu ja käytettävyystestaus (2 pv)

16.-17.09.2019, Tieturi Oy, Helsinki Mannerheimintie 15, Helsinki 10 heinäkuun, 2019 Sampo Korppoo

Koulutuksen jälkeen UX-lähtöinen käyttöliittymäsuunnittelu ja käytettävyystestaus sujuu sinulta vaivattomasti. Opit ajattelemaan palveluja käyttäjän kokemuksen kannalta, tekemään käyttöliittymäsuunnittelua ja keräämään palautetta ideoista mm. käytettävyystestauksen kautta.

Kurssi sopii ICT-alalla työskenteleville, kuten ohjelmistokehittäjille, aloitteleville designereille (UX, UI, graafinen suunnittelija), liiketoimintajohtajille, tuotepäälliköille, projektipäälliköille… Kaikille, jotka haluavat oppia käyttöliittymän suunnitteluprosessia käytettävyyden ja hyvän käyttäjäkokemuksen luomisen näkökulmasta.

Esitiedot
Koulutus ei vaadi esitietoja.

Tavoite
Työpajassa opit ymmärtämään käyttäjäkokemuksen merkityksen ja tärkeyden tuotesuunnitteluprosessissa. Tavoitteena on luoda ymmärrys käyttöliittymäsuunnittelun vaiheista: asiakasymmärryksestä ja vaatimusmäärittelystä lähtien käyttöliittymäsuunnittelun (”rautalangoin”) kautta prototyypin käyttäjätestaukseen asti.

Koulutuspäivät ovat klo 9:00-16:00. Aamukahvia tarjolla klo 8:30 alkaen.

Sisältö käyttöliittymäsuunnittelu ja käytettävyystestaus -kurssilla

Käyttäjäkokemus (UX) suunnittelun perusteet

UX-lähtöinen designprosessi:

• Konseptisuunnittelu ja vaatimusmäärittely
  • Asiakasymmärrys: käyttäjätutkimus- ja analyysi, kohderyhmät
  • Käytettävyyden suunnittelu -teoriaa

Käyttöliittymäsuunnittelu (desktop ja mobiili)

Visuaalinen suunnittelu ja saavutettavuus näkökulma

Paperiprototypointi

Erilaiset käytettävyystestit

Käytettävyystestin paikka suunnitteluprosessissa

Käytettävyystestin suunnittelu: tehtävät, testin vetäminen ja kysymykset

Käyttäjäscreenerin laatiminen ja rekrytointi

Testin vetäminen ja observointi

Tulosten analysointi ja raportointi

Tulosten esittely

Käytettävyystestausharjoitus

Tieturi Oy, Mannerheimintie 15, Helsinki

16.-17.09.2019

1 550 euroa

Alle 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksusta 50 %. Alle 7 päivää ennen koulutusta tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksun täysimääräisenä. Mikäli et saavu koulutukseen, veloitamme koko osallistumismaksun ja mahdolliset jo tilatut testit.
Pidätämme oikeuden muutoksiin kansainvälisten koulutuskumppaniemme koulutuksiin. Näiden koulutusten osalta olemme sinuun yhteydessä ilmoittautumisesi jälkeen.