Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:
Key Account Manager (KAM) -ajokortti® (2 pv)
1090 euroa /hlö + alv
08.-09.10.2024, Kauppakamarin koulutustilat, Helsinki
1090 euroa /hlö + alv
08.-09.10.2024, Kauppakamarin koulutustilat, Helsinki
Haluatko saada käytännönläheisiä toimintamalleja ja ideoita, joita voit soveltaa omassa työssäsi? Haluatko hoitaa avainasiakkuuksia määrätietoisesti ja tuloksellisesti?
Helsingin seudun kauppakamarin myyntikoulutus on tarkoitettu omissa organisaatioissaan asiakkuuksista vastaaville henkilöille, jotka haluavat lisätä valmiuksiaan vastata kovenevan kilpailun luomiin asiakkuuksien johtamisen haasteisiin.
Koulutuksen jälkeen:
• Ymmärrät asiakasuskollisuuden, kannattavuuden ja tyytyväisyyden merkityksen.
• Ymmärrät kokonaisvaltaisen avainasiakasajattelun mahdollisuudet liiketoiminnan edistäjänä.
• Osaat hyödyntää Key Account Managementin mahdollisuudet.
• Ymmärrät kohderyhmäajattelun, segmentoinnin ja positioinnin merkityksen.
• Käytössäsi on työkaluja asiakkuuksien kehittämiseen ja johtamiseen.
• Osaat kehittää asiakasprosessien hallintataitojasi.
Key Account Manager (KAM) -ajokortin® suorittaneet kommentoivat:
”Käteen jäi oikeasti työkaluja esim. asiakashoitosuunnitelmien tekemiseen.”
”Hyvä setti. Mies tiesi mistä puhui, mukavasti höysti teoriaa esimerkeillä.”
”Aivan loistava ja inspiroiva kouluttaja. Hyvät esimerkit ja kannustavat mielipiteet.”
”Tilaisuudessa parasta oli keskusteleva ilmapiiri ja se, ettei pelkästään katsottu ”kalvoja” ja ihmetelty. Hyvä ja avoin porukka, olisi voinut olla vaikka vielä yhden päivän.”
”Sain varmuutta omaan työhön. Mukavia tapaamisia eri yritysten Kamien kanssa ja hyviä keskusteluja. Nyt tekemään hoitomallikalenteria, siitä saan varmasti apua arkeen.”
Tervetuloa hakemaan keinoja ja uusia näkökulmia avainasiakkuuksien määrätietoiseen hoitamiseen!
Kouluttaja
FT, KTL Mikko Mäntyneva on liiketoiminnan kehittämisen yliopettaja, kouluttaja, puhuja ja tietokirjailija. Hänellä on kolmen vuosikymmenen kokemus niin liike- kuin muunkin toiminnan kehittämisestä eri toimialoja edustavissa organisaatioissa. Hänen keskeisiä osaamisalueitaan ovat asiakaslähtöinen liiketoiminta, B2B-myynti, tuottavuuden parantaminen (Lean) ja projektitoiminnan kehittäminen.
Mäntyneva on kouluttanut viime vuosien aikana yli tuhat (Key) Account Manageria ja myyntipäällikköä.
Mäntyneva on koulutukseltaan kauppatieteiden lisensiaatti (markkinointi) ja filosofian tohtori. Tohtoriksi Mäntyneva väitteli asiakkuusosaamisen kehittämisestä suomalaisissa yrityksissä.
Lisäksi hän on kirjoittanut viisi asiakkuuksia, myyntiä, markkinointia, kasvua ja projektitoimintaa käsittelevää kirjaa. Kauppakamarin Kustannuksen julkaisemana Mäntynevalta on ilmestynyt teokset Hallittu projekti – Jäntevästä suunnittelusta menestykselliseen toteutukseen (2016), Kasvua innovaatioista (2012) ja Key Account Management – kasvata yrityksesi avainasiakkuuksia (2019).
Tarjoilut:
Kahvit klo 8.45, 10.15 ja 14.00.
Lounas klo 12.00-12.45
Päivä 1
8.30 alkaen Ilmoittautuminen ja aamupala
09.00 Asiakassuhteiden hallinta ja johtaminen
Johdatus asiakassuhteiden hallintaan ja johtamiseen
• Asiakkuuden kolmiyhteys: asiakastyytyväisyys, -uskollisuus, -kannattavuus
• Aidon asiakaslähtöisyyden rakentaminen organisaatioon
• Asiakaskannan analysointi ja strategiset valinnat
Näkökulmia asiakasaktiviteettien ohjaukseen
• asiakkuuden elinkaari
• myynnin volyymi
• potentiaali
• kannattavuus
Asiakaskannattavuus asiakkuuksien johtamisen kulmakivenä
• Kannattavat ja arvokkaat asiakkuudet
• Asiakaskannattavuuden parantaminen käytännössä
Asiakkuuden hoitomallit
• Miten huomioida asiakkuuden luonne hoitomallin rakentamisessa?
• Hoitomallien rakentaminen ja käyttöönotto
16.00 Ensimmäinen seminaaripäivä päättyy
Päivä 2
08.30 Ilmoittautuminen ja aamupala
09.00 Key Account Managementin kehittäminen omassa yrityksessä
Asiakkuuksien johtaminen ja Key Account Management
• Key Accountit ja asiakkuusportfolion johtaminen
• Yksittäisten Key Accountien johtaminen
Key Account Managementin kriittiset menestystekijät
• Key Account – toiminnan tavoitteet
• KAMin menestystekijöiden realisointiin liittyvät keinot ja toimintatavat
Key Account Management -prosessin syventäminen
• Key Account Management – prosessin syventämisen vaiheet
• Vaihtoehtoisia organisoitumisia Key Account Managementiin
• Raportoinnin hyödyntäminen Key Account Managementissä
Key Account Management-toiminnan suunnitelmallinen kehittäminen
• Avainasiakkuuden analysointi
• Asiakaskohtaiset tavoitteet – millaisia toiminnallisia tavoitteita yksittäisille Key Accountille
• Asiakkuuden syventäminen – lisää kasvua ja kannattavuutta
• Vaikuttavat ja tehokkaat asiakaskohtaamiset yksittäisten Key Accountien kanssa
• Tavoitteista konkretiaan – miten rakennan KAM:ia tukevan toimintasuunnitelman
16.00 Tilaisuus päättyy
Koulutuspaikka:
Kauppakamarin koulutustilat, Kalevankatu 12, 2. krs, 00100 Helsinki
Ajankohta:
8.-9.10.2024
Hinta:
1 090 euroa /hlö + alv 25,5 %.
Jäsenetuhinta kauppakamarien jäsenille:
790 euroa /hlö + alv 25,5 %.
Ilmoittautumisen peruutusehdot:
Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu.
Helsingin Kamari Oy:llä on oikeus peruuttaa koulutustilaisuus ilman korvausvelvollisuutta ilmoittamalla asiakkaalle siitä sähköpostilla viimeistään 4 arkipäivää ennen tilaisuuden ajankohtaa.
Key Account Manager (KAM) -ajokortti® (2 pv)
1090 euroa /hlö + alv
08.-09.10.2024, Kauppakamarin koulutustilat, Helsinki