Kone- ja laitetoimitussopimukset (1 pv)
Suosittu koulutus, varaa paikkasi ajoissa!
Kansainvälinen liiketoiminta , Lakitieto , Liiketoiminnan kehittäminen , Osto- ja hankintatoimi

järjestää nyt koulutuksen:

Kone- ja laitetoimitussopimukset (1 pv)

14.09.2023, Radisson Blu Royal Hotel, Helsinki Runeberginkatu 2, Helsinki 9 elokuun, 2023 Sampo Korppoo

(4.6)
  • - "Erinomainen. Tästä tulee olemaan paljon hyötyä työssä."

• - "Petri on asiantunteva ja luottamusta herättävä kouluttaja. Mielenkiinto asiaan säilyi läpi koulutuspäivän."

• - "Helposti saavutettava napakka pikakoulutus aiheeseen."

• - "Koulutus antoi hyvät perustiedot sopimusten luontiin ja läpikäyntiin. Kouluttaja oli asiantunteva ja osasi vastata hyvin myös yleisön kysymyksiin. Mielenkiintoinen esiintymistapa. Hyvin järjestetty, tauotus ja ruokailut toimivat hienosti ja paikka oli toimiva."

• - "Selkeä ja mielenkiintoinen. Hyvin peilattavissa käytäntöön omassa työssä."

• - "Sopivan kompakti ja napakka tietopaketti."

• - "Kiitos! Hyvä sisältö ja esiintyminen. Hyvä jaksotus ja taukojen paikat. Sopivan mittainen koulutuspäivä. Paikalle oli helppo tulla "maakunnistakin", kun oltiin bussiaseman vieressä. Hyvistä ruokapalveluista plussaa!"

• - "Tästä koulutuksesta saa hyvät eväät ja innostusta tutustua konesopimusten maailmaan."

Vältä nyt ongelmatilanteet koneiden ja laitteiden kotimaan ja ulkomaan kaupassa

Suomalaisilla yrityksillä on usein puutteita sopimuksissa. Suuriakin kone- ja laitetoimituksia toimitetaan puutteellisilla sopimuksilla, ja vastuukysymyksiä ei aina ymmärretä. Erityisesti vastuukysymykset korostuvat kansainvälisissä kone- ja laitetoimituksissa.

Tässä koulutuksessa opit olennaisimmat asiat kone- ja laitetoimitussopimuksista. Lisäksi käsittelemme kone- ja laitetoimituksiin liittyviä huoltosopimuksia.

Koulutuksen sisältö:
    – Tyypillisimmät ongelmatilanteet, jotka yrityksesi voi välttää käyttämällä oikeanlaisia sopimuksia koneiden ja laitteiden kotimaan ja ulkomaan kaupassa
    – Miten käytät yleisiä sopimusehtoja oikealla tavalla koneiden ja laitteiden kaupassa
    – Kone- ja laitekaupan virhe- ja viivästysvastuut sekä miten voit rajoittaa näitä vastuita sopimusehdoilla
    – Kansainväliset kone- ja laitetoimitussopimukset sekä huolto- ja kunnossapitosopimukset

Kenelle
    Kone- ja laitetoimitussopimukset -koulutus on tarkoitettu kaikille, jotka toimivat kone- ja laitetoimitussopimusten sekä huoltosopimusten myynti- ja ostotehtävissä:
    – esimerkiksi yritysten toimitusjohtajat, myynti- ja ostopäälliköt, vientipäälliköt sekä käytännön myynti- ja ostotyötä suorittavat henkilöt.

Hyödyt
    Opit ymmärtämään sopimusoikeudellisia vastuita ja hallitsemaan sopimusriskejä kone- ja laitetoimitussopimuksissa.

Kouluttaja

Laki- ja sopimusasioiden asiantuntija Petri Nevalainen, Kone- ja laitetoimitussopimukset -kouluttaja

Kouluttajana toimii Partner, KTM Petri Nevalainen Smartius Oy:stä. Hän avustaa jatkuvasti suomalaisia yrityksiä kone- ja laitetoimituksissa sekä kotimaan että ulkomaan kaupassa.
    Petri on pidetty kouluttajamme vuosien esiintymiskokemuksella, ja hän saa jatkuvasti kiittävää palautetta asiantuntevista, suosituista koulutuksistaan.

Palautetta aikaisemmista koulutuksista:
    – ”Erinomainen. Tästä tulee olemaan paljon hyötyä työssä.”
    – ”Petri on asiantunteva ja luottamusta herättävä kouluttaja. Mielenkiinto asiaan säilyi läpi koulutuspäivän.”
    – ”Helposti saavutettava napakka pikakoulutus aiheeseen.”
    – ”Koulutus antoi hyvät perustiedot sopimusten luontiin ja läpikäyntiin. Kouluttaja oli asiantunteva ja osasi vastata hyvin myös yleisön kysymyksiin. Mielenkiintoinen esiintymistapa. Hyvin järjestetty, tauotus ja ruokailut toimivat hienosti ja paikka oli toimiva.”
    – ”Selkeä ja mielenkiintoinen. Hyvin peilattavissa käytäntöön omassa työssä.”
    – ”Sopivan kompakti ja napakka tietopaketti.”
    – ”Kiitos! Hyvä sisältö ja esiintyminen. Hyvä jaksotus ja taukojen paikat. Sopivan mittainen koulutuspäivä. Paikalle oli helppo tulla ”maakunnistakin”, kun oltiin bussiaseman vieressä. Hyvistä ruokapalveluista plussaa!”
    – ”Tästä koulutuksesta saa hyvät eväät ja innostusta tutustua konesopimusten maailmaan.”

9.00 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
    9.30 Koulutus alkaa
    11.30 – 12.15 Lounas
    14.00 Koulutus päättyy

Sopimuksen syntyminen ja sopimusneuvottelut
    – Milloin ja miten sopimus syntyy
    – Sopimuksen neuvotteluprosessi

Kone- ja laitetoimitussopimukset: sovellettava laki ja sopimusehdot
    – Sopimusehdot
    – Kansainvälisten kone- ja laitetoimitussopimusten erityiskysymykset
    – CISG – kansainvälinen kauppalaki
    – Virhe- ja viivästysvastuut
    – Vastuunrajoitukset

Yleisten sopimusehtojen käyttö
    – Orgalime ehdot
    – NL ja NLM ehdot
    – Huoltosopimusehdot
    – Teknisen kaupan yleiset myyntiehdot
    – Riitojenratkaisumekanismit – milloin sopia ja milloin riidellä?
    – Tehokas riitojen ratkaisu: käräjäoikeus vai välimiesmenettely?

Aikaa kysymyksille

Radisson Blu Royal Hotel, Runeberginkatu 2, 00100 Helsinki

torstai 14.09.2023 klo 9.30 – 14.00

497 euroa / hlö + alv 24 %.
    Hintaan sisältyy
    – kurssitodistus
    – sähköinen luentomateriaali
    – muistiinpanovälineet
    – kahvi- ja lounastarjoilu kurssipäivänä.

Ryhmäetuhinnat:
    457 euroa / hlö + alv 24 %, kun samasta organisaatiosta on 2 osallistujaa,
    397 euroa / hlö + alv 24 %, kun osallistujia on 3 tai enemmän.

Laskutus tapahtuu, kun koulutuksen toteutuminen varmistuu.

Jos osallistuminen perutaan myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutuksen alkua, veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa.