Kiwa Inspecta järjestää nyt koulutuksen:

Laadunhallintajärjestelmän rakentaminen sosiaali- ja terveydenhuoltoon ISO 9001 -hengessä (2 pv)

Sisältö:
Koulutus antaa tietoa ISO 9001 -standardin mukaisen laatujärjestelmän rakentamisen perusteista sosiaali- ja terveydenhuoltoon.
– Koulutus sisältää perusteita ja sosiaali- ja terveydenhuollosta käytännön esimerkkejä asiakkaiden ja sidosryhmien roolista, järjestelmän tavoitteista, sisällöstä, prosesseista, resursseista ja palautekäytännöistä.

– Koulutuksessa on luentoja, käytännön esimerkkejä, keskusteluja ja pohdintoja.
– Koulutukseen sisältyy etukäteistehtävä, kaksi lähiopetuspäivää ja välitehtävä.
– Ennakkotehtävänä kartoitetaan oman organisaation nykytilaa.
– Välitehtävänä on laatia laadunhallintajärjestelmän projektisuunnitelma ja tunnistaa organisaation prosessit.
– Koulutus antaa tietoa järjestelmän rakentamiseen, mutta ei anna valmista ratkaisua.

Tavoite:
Koulutuksen tavoitteena on antaa valmiuksia ja tietoa laatujärjestelmän rakentamiseen sosiaali- ja terveydenhuoltoon.


Kenelle?
– Sosiaali- ja terveydenhuollon organisaatioille, jotka haluavat rakentaa laadunhallintajärjestelmää.
– Sosiaali- ja terveydenhuollon kehittämisestä ja laadusta kiinnostuneille.


Kouluttaja:
Ulla Tikkanen
, sosiaali- ja terveydenhuollon pääarvioija, tuotepäällikkö, TtM, Kiwa Inspecta



OHJELMA

1. PÄIVÄ 16.5.2019:

8.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi

9.00 Laatu
– mitä laatu on sosiaali- ja terveydenhuollossa?
– mikä on laadunhallintajärjestelmä?
– voiko sosiaali- ja terveydenhuollon laatua ohjata?

10.00 ISO 9001 / 15224 (Standardi terveydenhuoltoalan käyttöön)
– standardin esittely ja standardin vaatimusten avaus

11.00 Prosessit
– prosessien tunnistaminen, määrittäminen ja kuvaaminen sosiaali- ja terveydenhuollossa
– prosessien mittaaminen ja seuranta sosiaali- ja terveydenhuollossa

12.00 Lounas

13.00 Laadunhallintajärjestelmän rakenne:
– laatukäsikirja ja sen sisällysluettelo
– tallenteet ja asiakirjat

14.30 Kahvi

15.00 Laadunhallintajärjestelmän kehittäminen
– projektin organisointi
– eteneminen askel askeleelta

16.00 Välitehtävän antaminen

16.30 Päivä päättyy

—-

2. PÄIVÄ 11.6.2019:

8.45 Kahvi ja suolainen

9.00 Välitehtävien purku

11.00 Käytännön ohjeita ja kertausta
– ISO 9001: dokumentoitu tieto, laatupolitiikka, laatutavoitteet ja prosessien kuvaus
– ISO 9001: tukitoiminnot (henkilöstö, viestintä), toimintaympäristö, terveydenhuollon laitteet

12.00 Lounas

13.00 Poikkeamat ja korjaavat toimenpiteet, suorituskyvyn arviointi
– analysointi, käsittely, toimenpiteet, seuranta

14.00 Johdon katselmukset

14.30 Kahvi

15.00 Sisäiset auditoinnit

16.00 Tavoitteena ISO 9001 sertifikaatti

16.30 Päivä päättyy


Koulutuspaikka:
Scandic Helsinki Aviacongress, Robert Huberin tie 4, 01510 Vantaa

Ajankohta:
torstai 16.5. ja tiistai 11.6.2019

Hinta:
1 130 euroa
/hlö + alv 24 %.

Ilmoittautumisen peruutusehdot:
Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.

 

Koulutus jo pidetty. Ilmoittautuminen sulkeutunut.