Lähikoulutus: Incoterms ® 2020 -toimituslausekkeiden perusteet (1/2 pv)
Lakitieto , Osto ja myynti , Taloushallinto ja verotus

Yritysakatemia järjestää nyt koulutuksen:

Lähikoulutus: Incoterms ® 2020 -toimituslausekkeiden perusteet (1/2 pv)

14.09.2022, Radisson Blu Seaside Hotel, Helsinki Ruoholahdenranta 3, Helsinki 5 syyskuun, 2022 Sampo Korppoo

Incoterms®2020 -toimituslausekkeet tulivat voimaan 1.1.2020 ja sisältävät muutoksia, jotka vaikuttavat tavaran tuontiin ja vientiin kansainvälisessä ja kotimaan kaupassa. Koulutuksessa käydään läpi kaikki Incoterms 2020 -toimituslausekkeet ja niiden muutokset.

Painopisteinä ovat myyjän ja ostajan välillä

a) riskin siirtymiskohta ja
b) kustannusten jako sekä toimituslausekkeiden suhde
c) kuljetus-ja
d) vakuutussopimuksiin.

Koulutuksen johtavana ajatuksena on kannustaa osallistujia pohtimaan, arvioimaan ja valitsemaan yrityksensä vienti-ja/tai tuontitavaroille parhaimmat toimituslausekkeet. Sujuva toimitus on osa onnistunutta kauppaa!

OTM, lakimies Kari Tossavainen, Tossavainen & Metsävainio Oy

Incoterms ® 2020 -toimituslausekkeet
– Mitä tavaran toimituslauseke kattaa ja mitä ei?
– Toimituslauseke osana sopimusta
– Toimituslausekkeen valintatekijöitä
– Kaikkien toimituslausekkeiden läpikäynti kaikissa kuljetusmuodoissa ja muutokset
– Millä hetkellä riski/vaaranvastuu siirtyy myyjältä ostajalle?
– Kummalla kustannusvastuu ja miten se jakautuu?
– Kumpi tekee kuljetus- ja vakuutussopimuksen?

Radisson Blu Seaside, Ruoholahdenranta 3, 00180 Helsinki

14.9.2022, klo 9:00-12:00

Estyneen tilalle voidaan vaihtaa toinen osallistuja kuluitta. Peruutuksesta ja 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä muutoksista veloitetaan toimistokuluina 15 % koulutuksen hinnasta. Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä peruutuksista tai peruuttamatta jätetystä ja käyttämättömästä koulutuspaikasta veloitetaan osallistumismaksu kokonaisuudessaan. Peruutus on tehtävä kirjallisesti.