Lean-työkalut (4 pv)
Lean ja ketterät menetelmät

Aalto PRO järjestää nyt koulutuksen:

Lean-työkalut (4 pv)

2 500 euroa /hlö + alv 24 %

11.03.-28.05.2019, Aalto University Executive Education, Helsinki Mechelininkatu 3 C, Helsinki 19 helmikuun, 2019 Sampo Korppoo

Parempia päätöksiä, sujuvampia prosesseja
Tarvitsetko nopeasti käyttöön otettavia lean-menetelmiä päätöksenteon tueksi, prosessien parantamiseksi ja paremman asiakaskokemuksen aikaansaamiseksi? Lean-työkalut -koulutus kehittää systemaattisia ongelmanratkaisutaitojasi. Koulutuksessa käyt läpi erilaisiin tilanteisiin sopivia lean-menetelmiä, joiden avulla opit tutkimaan ja analysoimaan ongelmatilanteita sekä ideoimaan ja suunnittelemaan parhaat ratkaisut tunnistettuihin ongelmakohtiin. Koulutuksen tavoitteena on, että kykenet kehittämään sujuvampia prosesseja ja sitä kautta parantamaan asiakaskokemusta. Samalla organisaatiosi oppii analyyttisia menetelmiä, joiden avulla se voi siirtyä mutu-tekemisestä kohti systemaattisempaa prosessikehitystä.

Koulutuspäivien aikana laaditaan konkreettisia, soveltavia harjoituksia. Kunkin koulutuspäivän jälkeen osaat käyttää valittuja menetelmiä päivittäisessä työssäsi. Saat myös valmiudet fasilitoida mentelmien käyttöä työyhteisössäsi.

Hyödyt
– Opit konkreettisia menetelmiä prosessien kehittämiseen asiakasarvon lisäämiseksi
– Siirryt mutu-tuntumasta kohti systemaattisempaa tapaa ratkaista ongelmia
– Saat kokeneilta ohjaajilta tukea oman prosessin parannusten työstämiseen

Koulutus on tarkoitettu erityisesti palveluprosessien kehittämisestä kiinnostuneille asiantuntijoille, jotka haluvat oppia nopeasti hyödynnettäviä konkreettisia keinoja systemaattiseen ongelmanratkaisuun.

Kouluttajat
Simo Salminen

Lean Six Sigma Master Black Belt ja European Quality Award -arvioitsija Simo Salminen on työskennellyt runsaan 30 vuoden ajan laadun ja prosessien parantamisprojekteissa teollisuudessa.

Jarmo Kortelahti
Certified Lean Six Sigma Master Black Belt, Kaizen Leader Jarmo Kortelahdella on yli 15 vuoden kokemus muutosohjelmista ja jatkuvan parantamisen kulttuurin kehittämisestä globaalissa ympäristössä sekä liiketoiminnan johtotehtävissä että konsulttina finanssi-, operaattori-, IT- ja telekommunikaatio sekä finanssitoimialoilta.

Lean-työkalut -kokonaisuus muodostuu kolmesta erillisestä 1-2 päivän mittaisesta koulutuksesta. Voit valintasi mukaan käydä joko yksittäisen koulutuksen tai osallistua kaikkiin kolmeen koulutukseen parhaan hyödyn ja oppimistuloksen aikaansaamiseksi. Pääset kunkin koulutuksen omalle sivulle esittelytekstin lopussa olevasta linkistä.

Viisi laatutyökalua ongelmanratkaisuun
Koulutuksessa tutustut valikoituihin peruslaatutyökaluihin ja opettelet niiden käyttöä ja soveltamista erilaisissa ongelmanratkaisutilanteissa. Tavoitteena on päätöksenteon helpottaminen systemaattisilla menetelmillä. Siirry koulutuksen omalle sivulle.

A3 – visuaalinen PDCA -ongelmanratkaisuprosessi
Koulutuksessa opit systemaattisen otteen havaittujen ongelmien tutkimiseen ja ratkaisujen löytämiseen. Tavoitteena on visuaalisella menetelmällä havainnollistaa tunnistettu ongelmatilanne tai prosessi ja suunnitella konkreettisia parannusprojekteja. Siirry koulutuksen omalle sivulle.

VSM – arvovirta-analyysin perusteet ja toteuttaminen
Koulutuksessa opit tekemään arvovirtakuvauksen: kuvaat ja analysoit nykytilan, asetat tavoitetilan ja laadit toimenpidesuunnitelman prosessin parantamiselle. Tavoitteena on prosessin kokonaisläpimenoajan lyhentäminen, jotta pystyt paremmin vastaamaan asiakasvaatimuksiin. Siirry koulutuksen omalle sivulle.

Aalto University Executive Education
Mechelininkatu 3 C
Helsinki

11.03.-28.05.2019 klo 9.00 – 16.30

2 500
euroa /hlö + alv 24 %. Hinta sisältää koulutusmateriaalin, lounaat ja kahvitarjoilut.

Mikäli Asiakas peruuttaa osallistumisensa valmennusohjelmaan 15-21 vrk ennen valmennusohjelman alkua, veloitetaan Asiakkaalta 20 % Palvelun hinnasta. Peruutuksen tapahtuessa 8-14 vrk ennen valmennusohjelman alkua, veloitetaan Asiakkaalta 50 % Palvelun hinnasta. Jos peruutus tapahtuu tämän jälkeen tai peruutusilmoitus jää kokonaan tekemättä, veloitetaan Asiakkaalta koko osallistumismaksu.

Ilmoittaudu koulutukseen 25.02.2019 mennessä.