Maankäytön ajankohtaispäivä (1 pv)
Lakitieto , Rakentaminen

Maankäytön ajankohtaispäivä (1 pv)

17.11.2021, Webinaari , Webinaari 3 marraskuun, 2021 Sampo Korppoo

Maankäyttö- ja rakennuslain mittava uudistus on viimeistelyvaiheessa. Mikä muuttuu, ja miten uudistukset vaikuttavat eri toimijoihin? Miten vastuut muuttuvat rakennushankkeissa? Mitkä muut teemat puhuttavat maankäytön ja rakentamisen kentällä marraskuussa 2021?

Edita toivottaa maankäytön ja rakentamisen parissa työskentelevät juristit ja muut asiantuntijat 17.11. jälleen tervetulleiksi Maankäytön ajankohtaispäivään! Ajankohtaispäivässä kuullaan asiantuntijoiden koonteja ja näkemyksiä lakiuudistuksesta sekä alustuksia muista ajankohtaisista teemoista.

Päivän teemoja:
– Miten maankäytön suunnittelu muuttuu maankäyttö- ja rakennuslain uudistuksessa?
– Miten uudistukset vaikuttavat kuntiin ja rakennuttamiseen?
– Miten rakentamisen lainsäädäntö uudistuu, ja muuttuvatko vastuusuhteet rakennushankkeissa?
– Millaisia ovat kaavojen toteuttamista ja maapolitiikkaa koskevat uudistukset?
– Miltä vaikutusten arviointi ja riittävät selvitykset näyttävät tuoreen oikeuskäytännön valossa?

Päivän puheenjohtajana toimii MRL:n uudistuksen sidosryhmäfoorumin puheenjohtaja, talousoikeuden professori Ari Ekroos. Monipuoliseen puhujakaartiin lukeutuvat myös muun muassa hallitusneuvos Kirsi Martinkauppi ja lainsäädäntöneuvos Jaana Junnila ympäristöministeriöstä, OTT Martti Häkkänen, Rakennusteollisuus RT:n elinkeinoasioiden johtaja Anu Kärkkäinen, RAKLIn johtaja Kimmo Kurunmäki ja Suomen kuntaliiton Anne Jarva.

Ajankohtaispäivä on suunnattu maankäyttöasioiden parissa työskenteleville juristeille, virkamiehille ja asiantuntijoille sekä alan konsulteille.

Tervetuloa päivittämään tietosi ja vaihtamaan ajatuksia ajankohtaisista teemoista! Voit osallistua tilaisuuteen joko paikan päällä tai striimin kautta webinaariosallistujana.

Ajankohtaispäivän ohjelma täsmentyy kevään aikana.

Koulutus järjestetään verkossa

17.11.2021 klo 09:00-15:50

2-5 osallistujaa: 490 euroa + alv 24% / hlö
6-10 osallistujaa: 390 euroa + alv 24% / hlö

Julkisen sektorin etuhinta -15 % koodilla JULKINEN
Edilex-käyttäjän etuhinta -15 % koodilla EDILEX
Credita-käyttäjän etuhinta -15 % koodilla CREDITA
Lakimiesliiton jäsenetu -20 % koodilla LAKIMIESLIITTO

(Alennus lasketaan 1 hlö perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)

Ilmoittautumiset olisi hyvä tehdä viimeistään viikkoa ennen kurssin alkua. Ilmoittautumiset vahvistetaan sähköpostikutsulla viikkoa ennen tilaisuuden alkua. Jos tilaisuuteen ilmoitettu henkilö on estynyt saapumasta, voi organisaatio vaihtaa kuluitta osallistujan ilmoittamalla siitä koulutuksen järjestäjälle. Peruutukset tulee tehdä viimeistään viikkoa ennen kurssin alkua.