Maksimoi työhyvinvointi: Tunnista tehokkaasti työpaikan kuormitus- ja voimavaratekijät (3 h)
Esihenkilötyö , Itsensä kehittäminen , Johtaminen ja esihenkilotaidot , Tiimityö , Työhyvinvointi

järjestää nyt koulutuksen:

06.03.2024, Etäkoulutus , Etäkoulutus 28 helmikuun, 2024 Sampo Korppoo

Työn kuormitus on lisääntynyt suomalaisessa työelämässä kiihtyvään tahtiin. Työterveyslaitoksen tutkimuksen mukaan vuonna 2023 jo noin joka neljäs työntekijä kuuluu työuupumuksen riskiryhmään. Kuormituksen tunnistaminen on tärkeä tekijä työuupumuksen ennaltaehkäisemisessä. Lisäksi on tärkeää huomioida myös työpaikan voimavarat työhyvinvoinnin edistäjänä.

Tällä kurssilla opit tunnistamaan erilaisia kuormitustekijöitä ja ymmärtämään miten ihmisten yksilölliset taipumukset vaikuttavat työhyvinvointiin. Ymmärrät kuormituksen syntymekanismeja ja opit miten kuormitusta voidaan vähentää. Lisäksi opit tunnistamaan työpaikan voimavaratekijöitä ja saat keinoja niiden vahvistamiseen. Työn kuormitus- ja voimavaratekijöiden ymmärtäminen auttaa toimimaan paitsi työhyvinvointia myös tuloksellisuutta parantavalla tavalla.

Hyödyt osallistujalle
– Ymmärrät, miten kuormitus syntyy ja osaat vähentää sekä hallita sitä
– Opit tunnistamaan työpaikan psykososiaalisia kuormitustekijöitä
– Ymmärrät yksilöllisten taipumusten vaikutuksen työn kuormittavuuteen ja voimavaroihin
– Opit tunnistamaan työpaikan voimavaratekijöitä
– Tiedät miten hyödyntää voimavaratekijöitä työhyvinvoinnin parantamisessa

Webinaari on suunniteltu esihenkilöille, tiiminvetäjille sekä muille työyhteisön hyvinvointiin vaikuttaville tahoille.

Pieta Kivelä, medianomi, ratkaisukeskeinen valmentaja (LCAF Certified Coach)
Pieta Kivelä, yritysvalmentaja
Työhyvinvoinnista kiinnostunut Pieta on koulutukseltaan medianomi ja ratkaisukeskeinen valmentaja (LCAF Certified Coach). Viestintätaitojaan Pieta on kehittänyt yli kymmenvuotisen viestinnän ja markkinoinnin aloilla tehdyn uransa aikana. Valmentajana Pietan vahvuus onkin kyky tavoittaa asian kuin asian ydin ja viestiä selkeästi, helppotajuisesti ja innostavasti.

Työhyvinvoinnissa Pietaa kiinnostaa erityisesti se, miten lähijohtamisen laatu, ihmisen oma suorituskyky ja työelämän erilaiset kuormitus- ja voimavaratekijät vaikuttavat työssä viihtymiseen ja jaksamiseen. Työhyvinvoinnin merkitys arjessa työntekijän ja esihenkilön näkökulmista tarkasteltuna on Pietan valmentamistyön ytimessä. Pietan kiinnostus työhyvinvointiin ja johtamiseen heräsi hektisen nykytyöelämän jatkuvasta muutoksesta ja johtamisen haasteista.

Valmentamisen lisäksi Pieta kirjoittaa ja toimii markkinoinnin asiantuntijana monipuolisissa tehtävissä.

Erityisosaamisalueet
– Työhyvinvointi
– Työyhteisötaidot
– Ratkaisukeskeinen valmentaminen
– Esihenkilötyö ja tiiminvetäminen
– Ajanhallinta

09:00 Tilaisuuden avaus

09:15 Mistä kuormitus syntyy?
– Mitä tarkoittaa psykososiaalinen kuormitus?
– Psykososiaalisen kuormituksen ulottuvuudet
– Yksilölliset taipumukset kuormitukseen vaikuttavana tekijänä

09:45 Miten kuormitusta voi vähentää
– Työolosuhteiden perusasiat kuntoon
– Yksilöllisten taipumusten huomioiminen työn järjestelyissä
– Työkyky ja sen tukeminen

10:15 Tauko

10:30 Voimavarat työelämässä ja miten niitä voi vahvistaa
– Työpaikan voimavarojen tunnistaminen
– Työntekijöiden vahvuudet ja motivaatiotekijät
– Työn imu

11:30 Valmentava johtamisote hyvinvoinnin välineenä
– Mitä valmentava johtamisote tarkoittaa
– Miten valmentavaa johtamisotetta hyödynnetään

12:00 Webinaari päättyy

Webinaari

ke 6.3.2024, klo 9.00-12.00

Laskutus tapahtuu, kun koulutuksen toteutuminen varmistuu.

Kysy ryhmäetuhintaa:
toimisto@ratekoulutus.fi

Jos osallistuminen peruutetaan myöhemmin kuin 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua, veloitamme 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.