Markkinoinnin tietosuoja (2 h)
Lakitieto , Markkinointi ja viestintä

Markkinoinnin tietosuoja (2 h)

09.11.2023, Webinaari , Webinaari 13 syyskuun, 2023 Sampo Korppoo

Mitä markkinoinnin tietosuojan sääntelystä tulisi tietää? Mitä ajankohtaisia tietosuojariskejä markkinoijan tulee ottaa huomioon? Millaisia tietosuojavaatimuksia liittyy sosiaalisen median markkinointiin? Mitä Google Analyticsiä tai muita seurantateknologioita käyttävän markkinoijan on hyvä tietää?

Koulutuksessa syvennytään tietosuojakysymyksiin markkinoinnin työn näkökulmasta. Koulutuksen käytännönläheinen ja konkreettinen lähestymistapa auttaa ymmärtämään, millaisia tietosuojavaatimuksia kohdistuu markkinoinnin ammattilaisiin – mitä tietosuojasta on tärkeää tietää. Webinaarissa luodaan tiivis katsaus markkinoinnin tietosuojan lainsäädäntöön (GDPR, ePrivacy, laki sähköisen viestinnän palveluista) sekä suoramarkkinointirekisterin käyttöön. Webinaarissa käydään läpi, millaista ajankohtaista sääntelyä erilaisiin markkinointikanaviin kohdistuu.

Koulutus on osa Markkinointi ja juridiikka -koulutussarjaa. Voit osallistua tähän yksittäiseen webinaarikoulutukseen tai edullisesti koko webinaarisarjaan.

Koulutus vastaa mm. seuraaviin kysymyksiin:
– Mitä markkinoinnin tietosuojan sääntelystä tulisi tietää?
– Mitä ajankohtaisia tietosuojariskejä markkinoijan tulee ottaa huomioon?
– Millaisia tietosuojavaatimuksia liittyy sosiaalisen median markkinointiin?
– Kohdennetun mainonnan sääntely – mikä on sallittua?
– Mitä tietosuoja-asioita tulee ottaa huomioon kun tehdään suoramarkkinointia?
– Miten kohdennettuun mainontaan tarvittavat suostumukset tulee kerätä?
– Mitä tietosuojakysymyksiä Google Analyticsin tai muiden seurantateknologioiden käyttöön sisältyy?

Markkinoinnin, myynnin sekä viestinnän ammattilaiset. Webinaari sopii myös juristeille, tietosuoja-ammattilaisille, ja muille, jotka haluavat saada lisää käytännönläheistä tietoa tietosuojasta nimenomaan markkinoinnin näkökulmasta.

Antti Iso-Markku
, Legal Counsel, Fujitsu Finland Oy
Antti toimii Fujitsu Finland Oy:ssä Legal Counselina. Hän on erikoistunut tietosuojan lisäksi immateriaalioikeuksiin, teknologiaan, yhtiöoikeuteen ja rahoituskysymyksiin.

13.00 Tervetuloa webinaariin!

Terminologia

Lyhyt johdanto markkinoinnin tietosuojan lainsäädäntöön
– GDPR ja ePrivacy
– Laki sähköisen viestinnän palveluista

Suoramarkkinointirekisterin käyttö ja sinne tallennettavat tiedot

Sääntelyn vaatimukset markkinointikanavittain
– Sähköposti
– Tekstiviesti
– Sosiaalinen media
– Kansainväliset tietojensiirrot Google Analyticsiin ja muihin myynnin ja markkinoinnin työkaluihin

Yhteenveto

15.00 Koulutus päättyy

Koulutus järjestetään verkossa

9.11.2023, klo 13.00-15.00

/hlö + alv 24 %. Koulutuksen hintaan sisältyy tallenne, joka on osallistujien katsottavissa kuusi kuukautta koulutuksen jälkeen.

Kun ilmoitat webinaariinm useamman osallistujan samasta organisaatiosta, ovat voimassa seuraavat alennetut hinnat:

2-5 osallistujaa: 240 euroa + alv 24% / hlö
6-10 osallistujaa: 200 euroa + alv 24% / hlö

(Alennus lasketaan 1 hlö perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)

Estyneen tilalle voidaan vaihtaa toinen osallistuja kuluitta. Peruutuksesta ja 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä muutoksista veloitetaan toimistokuluina 15 % koulutuksen hinnasta. Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä peruutuksista tai peruuttamatta jätetystä ja käyttämättömästä koulutuspaikasta veloitetaan osallistumismaksu kokonaisuudessaan. Peruutus on tehtävä kirjallisesti.

Varaamme oikeuden muutoksiin, ja siirtää jo sovittuja lähikoulutuksia myöhempään ajankohtaan, tai muuttaa etäkoulutuksiksi. Koulutus saattaa siirtyä tai peruuntua mm. viranomaismääräysten vuoksi, tai vähäisen osallistujamäärän vuoksi. Muutosten osalta tiedotamme osallistujia erikseen.