Markkinointi sosiaalisessa mediassa (2 h)
Markkinointi ja viestintä

Edilex Pro järjestää nyt koulutuksen:

Markkinointi sosiaalisessa mediassa (2 h)

04.12.2019, Webinaari , Webinaari 1 heinäkuun, 2019 Sampo Korppoo

Millainen lainsäädäntö ohjaa toimintaa sosiaalisessa mediassa? Miten kaupallinen yhteistyö tulisi toteuttaa? Mitä kaikkia tietoja markkinointikampanjoissa osallistujille tulee antaa?

Sosiaalisen median hyödyntäminen on pääasiassa viestintää ja markkinointia, joihin liittyy lisäksi usein muun muassa myyntiä, kaupallisia yhteistöitä ja sananvapauden käyttämistä. Päivittyvä sääntely ja laintulkintaa koskevat ratkaisut ohjaavat riskienhallintalähtöistä toimintaa.

Tässä koulutuksessa käydään läpi sosiaalisen median juridiikkaa markkinoinnin tunnistettavuuden, kaupallisten yhteistöiden ja markkinointikampanjoiden toteuttamisen kautta. Opit, miten sosiaalisen median toimintaympäristöä on säännelty ja miten markkinointiyhteistyöt ja sosiaalisen median kampanjat kannattaa toteuttaa käytännössä suunnitteluvaiheesta itse toteutukseen.

Koulutuksen teemojen kautta saat apua riskienhallintastrategian luomiseen ja sosiaalisen median käyttöön liittyvien ohjeiden sekä asiakirjojen laadintaan ja päivitykseen. Koulutus sopii sekä niille, jotka ovat vasta laatimassa sosiaalisen median toimintakäytänteitä, että niille, jotka kaipaavat päivitystä olemassa oleviin menettelytapoihin. Koulutuksessa on varattu erityisesti aikaa kysymyksille ja kommenteille.

Koulutus soveltuu kaikille sosiaalisen median parissa työskenteleville ja aiheesta kiinnostuneille, erityisesti viestinnästä, markkinoinnin suunnittelusta ja toteutuksesta vastuussa oleville henkilöille sekä muille asiantuntijoille. Koulutus on laadittu kaupallisten toimijoiden ja julkishallinnon organisaatioiden tarpeisiin.

Asianajaja Emilia Hodge, Properta Asianajotoimisto Oy
Emilia Hodge on kokenut immateriaalioikeuksiin, kuluttaja- ja markkinointijuridiikkaan sekä tietosuojakysymyksiin erikoistunut asianajaja. Asiamiestyön lisäksi Hodge on toiminut aikaisemmin lakimiehenä kansainvälisessä kuluttajatuotteiden myyntiin lukeutuvassa konsernissa, jossa hän on vastannut muun muassa sisäisten toimintakäytänteiden kehitystyöstä, brändin hallinnasta ja tietosuoja-asioista.

Asianajaja, tavaramerkkiasiamies, varatuomari Hanna-Maija Elo, Partner, Properta Asianajotoimisto Oy
Asianajaja, tavaramerkkiasiamies, varatuomari Hanna-Maija Elolla on yli 20 vuoden kokemus immateriaalioikeuksiin, markkinointilainsäädäntöön ja sopimuksiin liittyvästä juridiikasta. Hanna-Maija toimii osakkaana immateriaalioikeudellisiin toimeksiantoihin erikoistuneessa Properta Asianajotoimisto Oy:ssä, joka on palkittu Managing Intellectual Property:n vuoden 2018 “IP Firm To Watch” -palkinnolla.

9:00 Tervetuloa webinaariin!

9:05 Sosiaalisen median juridiikka, sananvapaus ja viestintä

9:30 Markkinoinnin tunnistettavuus ja kaupallinen yhteistyö

– Uusin ratkaisukäytäntö
– Vinkkejä yhteistyötä koskeviin ohjeistuksiin ja sopimuksiin

10:15 Markkinointikampanjoiden toteuttaminen

– Kampanjoiden suunnittelussa ja toteutuksessa huomioitavaa
– Osallistujille annettavat tiedot ja järjestäjän muut velvollisuudet

11:00 Webinaari päättyy

Koulutus toteutetaan webinaarina

keskiviikko 04.12.2019 klo 9:00-11:00

Lisäosallistujat samasta organisaatiosta 99 euroa + alv 24 % / hlö

Julkisen sektorin etuhinta -20 %
Edilex-käyttäjän etuhinta -20 %
Credita-käyttäjän etuhinta -20 %
Lakimiesliiton jäsenetu -20 %

(Alennus lasketaan perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)

VIIMEINEN ILMOITTAUTUMISPÄIVÄ 20.11.2019