Muutoksen toteuttaminen onnistuneesti hankkeen kautta (2 pv)
Johtaminen ja esimiestyö , Projektinhallinta

Tieturi järjestää nyt koulutuksen:

Muutoksen toteuttaminen onnistuneesti hankkeen kautta (2 pv)

25.-26.05.2020, Tieturi Oy, Helsinki Mannerheimintie 15, Helsinki 17 maaliskuun, 2020 Sampo Korppoo

Koulutus keskittyy siihen, kuinka pystyt toteuttamaan suuriakin muutoksia tehokkaasti. Hiot taitojasi muutoksen läpivientiin hankkeena, jolloin muutoksesta tulee helpommin johdettava ja seurattava kokonaisuus. Saat muutosvastarintaa pienennettyä, kun toteutat muutoksen systemaattisena, hyvin kommunikoituna ja ihmisten eri tyylit huomioivana muutosprojektina.

Tarve nopeisiin ja suuriinkin muutoksiin kasvaa jatkuvasti. Usein organisaation strategian toteutuminen edellyttää isojen muutosten menestyksellistä läpivientiä. Muutosjohtaminen (sekä change management että change leadership) on olennainen taito tavoitteiden saavuttamisessa.

Muutoksen johtaminen edellyttää kokeneeltakin ammattilaiselta vaativia visiointi-, viestintä-, suunnittelu- ja sitouttamiskykyjä sekä myös pehmeämpiä empaattisia taitoja, jotta muutos saadaan toteutettua halutusti ja muutoksella tavoitellut hyödyt varmistettua. Näkyvän rooli ottaminen muutostiimissä edellyttää myös omien muutostilanteen vuorovaikutus- ja käyttäytymistyylien vahvuuksien ja kehityskohteiden tuntemista.

Koulutus on suunnattu ammattilaisille, jotka työssään joutuvat eri rooleissa tekemisiin muutosten suunnittelun, johtamisen ja läpiviennin kanssa. Koulutuksesta hyötyvät kaikki henkilöt, jotka ovat muutosta läpiviemässä organisaatiossa. Koulutuksesta hyötyvät myös konsultit, jotka toimivat muutoksen fasilitoijina tai muutoksen toteuttajina toisessa organisaatiossa.

Tämän muutosjohtamiskoulutuksen kuvauksen englanniksi löydät tästä. Koulutus toteutetaan suomeksi.

Hyödyt ja tavoitteet tässä muutoksen johtamisen koulutuksessa
– Pystyt toteuttamaan muutoksia tehokkaasti ja nopeasti
– Tuot järjestelmällisen lähestymistavan muutoksen toteuttamiseen hankkeena
– Opit tehokkaita työkaluja, joilla saat muutoksen toteutettua organisaatiossa
– Osaat toimia muutosjohtajana/muutosagenttina
– Saat kasvatettua organisaatiosi muutosvalmiutta
– Osaat valmistella, suunnitella ja toteuttaa muutoshankkeen
– Osaat käsitellä oikein muutokseen liittyviä tunteita sekä muutosvastarintaa
– Omaksut alan tunnettujen asiantuntijoiden ajatuksia ja suosituksia muutosjohtamiseen liittyen
– Ymmärrät omia vuorovaikutustapojasi ja niiden vaikutuksia muutoksen toteutumiseen liittyen
– Halutessasi omaa muutoshankettasi käsitellään keskusteluissa, harjoituksissa sekä ryhmätöissä, tavoitteena antaa hankkeen toteuttamiselle suoraan hyödynnettävää lisäarvoa.

Koulutuspäivä alkaa klo 9 ja päättyy noin klo 16-16.30. Aamiainen on tarjolla klo 8.15-9.00.

Muutoksen toteutus hankkeena
– Muutoshankkeen hallinnan, ohjauksen ja johtamisen perusteet

Minä ja muutos
– Vuorovaikutus- ja toimintatyylini muutoksessa ja sen vaikutus onnistumiseen
– DiSC -arvion käyttäytymistyylien hyödyntäminen ihmisten johtamisessa muutostilanteessa

Oma henkilökohtainen Case-hanke, valmistelu
– Muutosvisio ja sen merkitys

Viestinnän rooli muutoksen onnistumisessa
– Muutosvastarinta ja sen käsittely
– Sidosryhmäanalyysi ja muutosviestinnän suunnittelu, omaa muutoscasea hyödyntäen

Muutoshankkeen suunnittelun avainasioita
– Ohjausryhmän roolitukset
– Muutoksen 8 porrasta (John P. Kotter)
– Hankkeen riskien hallinta

Muutoshankkeen toteutus ja sen ohjaus
– Ohjauksen tärkeimmät prosessit

Muutoshankkeen päättämisvaihe
– Miten tehdä käyttöönotto ja jalkauttaminen

Koulutuspaikka
Tieturi Oy, Mannerheimintie 15, Helsinki

25.-26.05.2020

1 550 euroa
/hlö + alv 24 %. Koulutuskortilla maksavilta veloitus on 3 koulutuskorttipäivää.

Alle 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksusta 50 %. Alle 7 päivää ennen koulutusta tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksun täysimääräisenä. Mikäli et saavu koulutukseen, veloitamme koko osallistumismaksun ja mahdolliset jo tilatut testit.
Pidätämme oikeuden muutoksiin kansainvälisten koulutuskumppaniemme koulutuksiin. Näiden koulutusten osalta olemme sinuun yhteydessä ilmoittautumisesi jälkeen.