Osakeyhtiö: tuoreiden oikeustapausten analyysi (2 h)
Lakitieto

Osakeyhtiö: tuoreiden oikeustapausten analyysi (2 h)

02.06.2020, Webinaari , Webinaari 28 toukokuun, 2020 Sampo Korppoo

Virtuaalinen oikeustapausbrunssi Osakeyhtiö-klassikkoteoksen lukijoille! Hinta sisältää kirjan ja webinaarikoulutuksen.

Miten tuoreet KKO:n, hovioikeuksien ja tilintarkastuslautakunnan ratkaisut ohjaavat osakeyhtiölain tulkintaa?

Osakeyhtiö-teoksen kirjoittajat, asianajajat Kalle Kyläkallio ja Olli Iirola pureutuvat webinaarikoulutuksessa ajankohtaisiin ja mielenkiintoisiin oikeustapauksiin. Tapauksissa käsitellään muun muassa samastamista, vahingonkorvauksen vanhentumista kiinteistön kaupassa, suunnattua osakeantia sekä yhtiökokouksen päätösten moittimista. Webinaarin alussa käydään tiiviisti läpi myös osakeyhtiölainsäädännön uudistuksia.

Koulutuspaketin hintaan sisältyvät:
– osallistuminen tehokkaaseen webinaariin, jonka aikana voit esittää kouluttajille kysymyksiä
– Osakeyhtiö 1-2 (8., uudistettu painos) -uutuusteos (ilmestyy pian webinaarin jälkeen kesäkuun lopussa).

Webinaarikoulutus on suunnattu asianajajille, yritysten lakimiehille, tuomareille ja syyttäjille, yritys- ja talousjohdolle, pääomasijoittajille, tilintarkastajille ja kirjanpi-toalan ammattilaisille

Asianajaja, varatuomari Olli Iirola ja asianajaja, varatuomari Kalle Kyläkallio ovat arvostettuja osakeyhtiöoikeuden asiantuntijoita, ja heillä on laaja käytännön kokemus yhtiöoikeuden alalta.

9:00 Tervetuloa

9:05 Ajankohtaisinfo: Osakeyhtiölainsäädännön ajankohtaiset uudistukset

9:25 Tuoreiden oikeustapausten analyysi

Kouluttajat käyvät läpi mielenkiintoisia, uusia tapauksia, kuten

– KKO 2018:55 (asunto-osakeyhtiön yhtiöjärjestyk-sen muuttaminen)
– KKO 2018:11 (vanhentunut vahingonkorvausvaatimus kiinteistön kaupassa)
– KKO 2018:19 (suunnattu osakeanti)
– KKO 2018/20 (samastaminen)
– KKO 2019:38 ja KKO 2017:22 (huoneiston ottaminen yhtiön hallintaan)

10:50 Koonti

11:00 Webinaarikoulutus päättyy

Koulutus toteutetaan webinaarina.

Koulutuksen tallenne on osallistujien katsottavissa 6 kk koulutuksen jälkeen.

tiistai 02.06.2020

– Hinta sisältää webinaarikoulutuksen ja Osakeyhtiö 1-2 (8., uudistettu painos) -teoksen.

Kirjan jo ennakkoon tilanneet voivat ilmoittautua pelkkään webinaariin edulliseen 175 euroa + alv. Jos olet tilannut kirjan ennakkoon, kirjoita ilmoittautuessasi Muut tiedot -kenttään: PELKKÄ WEBINAARI, KIRJA TILATTU ENNAKKOON.

Julkisen sektorin etuhinta -20% (koodilla julkinen20)
Edilex-käyttäjän etuhinta -20% (koodilla edilex20)
Credita-käyttäjän etuhinta -20% (koodilla credita20)
Lakimiesliiton jäsenetu -20% (koodilla lakimiesliitto20)

(Alennus lasketaan perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)

VIIMEINEN ILMOITTAUTUMISPÄIVÄ: 19.05.2020