Palkka-avoimuus -mitä se tarkoittaa ja miten uuteen lainsäädäntöön pitäisi valmistautua (80 min)
Lakitieto , Taloushallinto ja verotus

Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

17.09.2024, Etäkoulutus , Etäkoulutus 14 toukokuun, 2024 Sampo Korppoo

Euroopan parlamentissa hyväksytty palkka-avoimuusdirektiivi on tulossa osaksi kansallista lainsäädäntöä, ja jokaisen työnantajan on hyvä valmistautua sen vaatimuksiin ajoissa.

Tässä tehokkaassa koulutuksessa juristi Kati Mattinen käy läpi sekä direktiivin sisältöä että käytännön esimerkkejä.

Hyödyt
Koulutuksen jälkeen tiedät
– mitä palkka-avoimuus käytännössä tarkoittaa
– millaisia velvollisuuksia palkka-avoimuusdirektiivistä on työnantajalle tulossa
– millaisia velvollisuuksia lainsäädännössä on tällä hetkellä
– miten työnantajan kannattaa valmistautua direktiivin voimaantuloon

Kati Mattinen
, Juristi, Helsingin seudun kauppakamari – Helsingforsregionens handelskammare ry
Kati Mattinen toimii Helsingin seudun kauppakamarin juristina. Hän on työoikeuden ja palkkahallinnon asiantuntija ja pidetty kouluttaja. Lisäksi Mattinen on yksi KauppakamariTiedon Palkanlaskenta- ja Työsuhde-teoksen kirjoittajista.

”Kati on huippuhyvä kouluttaja ja huippu myös neuvontapalvelun puolella. Aina saa apua ja vastaukset ovat selkeitä. Myös koulutustyyli on selkeä ja ymmärrettävä!”

Palautetta aiemmista koulutuksista:
”Oikein hyvä koulutus, kiva, että kysymyksiä sai esittää chatilla ja niihin vastattiin huolellisesti. ”
”Todella hyvin vedit. Koko esitys oli selkeä ja tärkeät pointit nousivat hyvin esille. Oli ilo kuunnella.”
”Hyvin rakennettu looginen kokonaisuus.”

8.55 Etäyhteyden avaaminen

9.00 Palkka-avoimuus
– työhönottoon liittyvät velvollisuudet
– työnantajan tiedonantovelvollisuus
– palkkaeroista raportointi
– yhteinen palkka-arviointi
– miten valmistautua

10.20 Tilaisuus päättyy

Etäkoulutus

17.9.2024, klo 9.00-10.20

Normaalihinta:

Jäsenetuhinta Kauppakamarin jäsenille:

Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu.

Helsingin Kamari Oy:llä on oikeus peruuttaa koulutustilaisuus ilman korvausvelvollisuutta ilmoittamalla asiakkaalle siitä sähköpostilla viimeistään 4 arkipäivää ennen tilaisuuden ajankohtaa.