PRINCE2 ® Foundation suomeksi (2 pv)
Projektinhallinta

Tieturi järjestää nyt koulutuksen:

PRINCE2 ® Foundation suomeksi (2 pv)

19.-20.02.2020, Tieturi Oy, Helsinki Mannerheimintie 15, Helsinki 4 helmikuun, 2020 Sampo Korppoo

• - Koulutus oli hyvä ja opettaja osasi opettaa. - Hyvä tietopaketti. - Erittäin hyödyllinen työni kannalta.

Koulutuksessa perehdyt Prince2 projektihallintamenetelmään uusimman 2017 version mukaisesti. Kurssin käytyäsi osaat hyödyntää tätä projektityön viitekehystä omissa projekteissasi, joko projektipäällikkönä tai projektiryhmän jäsenenä. Tämä Prince2 koulutus valmistaa sinut suorittamaan Prince2 Foundation -sertifioinnin halutessasi.

Prince2 (PRojects IN Controlled Environments) on yksi käytetyimmistä prosessipohjaisista menetelmistä tehokkaaseen projektinhallintaan. Prince2 nimensä mukaisesti pyrkii luomaan testattujen käytäntöjen avulla hyvin hallussa olevan ympäristön projektien toteuttamiseen. Tämä alun perin Britanniasta ja ICT-sektorilta lähtöisin oleva projektihallinnan metodiikka on levinnyt maailmanlaajuiseen käyttöön kaikille sektoreille. Reilusti yli miljoona projektiammattilaista on sertifioitunut Prince2 menetelmään.

Tässä Prince2 Foundation koulutuksessa saat hyvän ymmärryksen Prince2 viitekehyksestä ja sen olennaisista elementeistä. Näin pystyt toimimaan asiantuntevasti Prince2 metodiikalla toteutettavassa projektissa, olitpa projektipäällikkö tai projektiryhmän jäsen.

Tieturi is an Accredited Training Organization (ATO), ACCREDITED BY PEOPLECERT ON BEHALF OF AXELOS. The Swirl logo™ is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

Projektipäälliköt ja muut projektityössä mukana olevat ammattilaiset, jotka haluavat käyttää Prince2-projektinhallintaviitekehystä sekä osoittaa osaamistaan Prince2 Foundation sertifioitumisella.

Esitiedot
    Koska tämä on tiivistetty, nopeasti etenevä kurssi, edellytetään osallistujilta perehtymistä ennen koulutusta lähetettävään materiaaliin tai kokemusta Prince2 käytöstä projektinhallinnassa. Etukäteismateriaalina lähetettävään Prince2 opaskirjaan perehtymiseen kannattaa varata aikaa 2-3 tuntia.

Prince2 Foundation -sertifioituminen ei edellytä projektityökokemusta, mutta koulutuksen oppien omaksumiseksi tämä on suositeltavaa.

Kurs­sin ma­te­ri­aa­lit
    Prince2 Foundation -kurssimateriaali ja valinnainen testi on englanniksi. Opetuskielenä on suomi tai englanti.

Ensimmäinen koulutuspäivä on klo 9:00 – 16:30, toinen koulutuspäivä on klo 9:00 – 16:15. Aamukahvia tarjolla 8:15 alkaen.

Jos haluat sertifiointitestin, se on 2. koulutuspäivän päätteeksi, n. klo 16:15 – 17:30.

Sisältö:

Opit sekä ymmärtämään että hyödyntämään Prince2-viitekehyksen tärkeimpiä konsepteja:

– 7 teemaa
    – 7 prosessia
    – 7 periaatetta

Osaat näitä hyödyntäen mm.

– johtaa poikkeamilla – toleranssien käyttö aikatauluissa, kustannuksissa, laadussa jne. lisää joustavuutta ja vähentää päätöksentekotarpeita
    – peilata toimintaasi koko ajan projektin liiketoimintaperusteeseen (Business Case) ja sen voimassa pysymiseen
    – määrittää tehokkaaseen toimintaan tarvittavat input- & output-tiedot eri projektivaiheiden välille
    – luoda projektiorganisaation, jolla on selkeät vastuut
    – hyödyntää testattuja raportointimalleja
    – reagoida muutoksiin hallitulla tavalla
    – suunnitella projektin elinkaaren

Halutessasi suorittaa Prince2 Foundation sertifioitumisen, on koulutus harjoitustesteineen valmistanut sinua tehokkaasti sertifioitumistestin läpäisemiseen.

Prince2 Foundation sertifioitumistesti
    Voit halutessasi suorittaa koulutuksen jälkeen Prince2 Foundation -sertifiointitestin. Testin hinta 350 euroa + alv. lisätään kurssimaksuun. Sertifiointitesti on 2. koulutuspäivän päätteeksi, n. klo 16.15 alkaen. Jos olet kurssilla etäosallistujana, voit suorittaa myös testin omalta koneeltasi itse valitsemanasi ajankohtana. Mainitse osallistumisestasi sertifioitumistestiin ilmoittautumislomakkeen lisätietokentässä. Testiin ilmoittautuminen on sitova.

– Testissä on 60 monivalintakysymystä
    – Testin läpäisy vaatii 55% oikeita vastauksia, eli 33 kpl
    – Testi on englanniksi
    – Mitään tietolähteitä ei saa käyttää (esim. ei sanakirjaa, ei Google Translate, ei Prince2 Manual)
    – Testiaika on 60 min + muuta kuin englantia äidinkielenään puhuville 15 min lisäaika

Olemme varmoja, että Prince2 Foundation -koulutuksemme avulla pystyt läpäisemään sertifioitumistestin. Jos näin ei käy, saat ilman lisäveloitusta 1 tunnin henkilökohtaisen sparrauksen kouluttajalta ja uuden testin hintaan 125 euroa + alv.

Tieturi Oy, Kalevantie 2, Tampere

19.-20.02.2020

1 550 euroa

Alle 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksusta 50 %. Alle 7 päivää ennen koulutusta tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksun täysimääräisenä. Mikäli et saavu koulutukseen, veloitamme koko osallistumismaksun ja mahdolliset jo tilatut testit.
    Pidätämme oikeuden muutoksiin kansainvälisten koulutuskumppaniemme koulutuksiin. Näiden koulutusten osalta olemme sinuun yhteydessä ilmoittautumisesi jälkeen.