Projektinhallinta ketterässä projektissa (1 pv)
Liiketoimintahyödyt jäävät vähäisiksi, mikäli ketteryyteen ei siirrytä liiketoimintalähtöisesti.
Itsensä kehittäminen , Laadunvarmistus , Liiketoiminnan kehittäminen , Projektien hallinta , Rakentaminen , Toiminnan kehittäminen

Eventium järjestää nyt koulutuksen:

Projektinhallinta ketterässä projektissa (1 pv)

24.09.2019, Radisson Blu Royal Hotel, Helsinki Runeberginkatu 2, Helsinki 3 syyskuun, 2019 Sampo Korppoo

Ketterää projektia ei hallita perinteisin menetelmin

Ketterässä projektiympäristössä tapahtuvan projektin hallinta on erilaista kuin perinteisen projektin hallinta. Koulutuksessa selvitetään, mikä muuttuu projektinhallinnan näkökulmasta, kun projekti toteutetaan ketterästi.

Ketterät menetelmät sopivat parhaiten suuren epävarmuuden projekteihin, joissa perinteinen suunnitelmavetoinen lähestymistapa ei toimi. Näissä projekteissa on korkea riskitaso ja muutoksia tapahtuu usein. Tällä on vaikutukset jokaisen projektin osa-alueen suunnitteluun, johtamiseen ja seurantaan. Ketterät menetelmät ovat alun perin suunniteltu ICT-projekteja varten, mutta niitä voidaan soveltuvin osin käyttää monenlaiseen muuhunkin työhön. Koulutuksen aikana käydään läpi yleisimmät ketterät menetelmät sekä projektinhallinnan osa-alueet ja tarkastellaan niitä projektinhallinnan näkökulmasta.

Ketteriin menetelmiin siirtyminen ei ole pelkästään projektimenetelmien muutosprosessi, vaan sillä haetaan ennen kaikkea liiketoimintahyötyjä.  Projektien lisäksi ketteryydellä on vaikutuksia koko yrityksen organisaation toimintaan. Nämä vaikutukset on huomioitava ja suunniteltava hyvissä ajoin ennen ketterien menetelmien käyttöönottoa. Koulutus antaa myös käytännön vinkkejä siihen, miten ketteriin projekteihin kannattaa siirtyä.

Koulutuksen tarkoitus ei ole antaa valmista menetelmää ketterän projektin johtamiseen, koska kaikki projektit ovat erilaisia ja vaativat erilaisen lähestymistavan. Sen sijaan koulutus antaa erinomaisia käytännön vinkkejä projektinjohtamiselle ja projektityön kehittämiselle ketterässä ympäristössä.

Koulutus sopii kenelle tahansa, joka haluaa hyvän yleiskuvan ketteristä projekteista. Erityisesti siitä on hyötyä projektipäälliköille, jotka haluavat täydentää osaamistaan ja lisätä valmiuksiaan johtaa projekteja ketterillä menetelmillä.

Koulutuksen hyödyt

• Ymmärrystä siihen mikä muuttuu projektinhallinnassa, kun projektiympäristö on ketterä
  • Enemmän tehokkuutta ketteriin projekteihin
  • Ymmärrystä ketteriin menetelmiin siirtymisessä koko yrityksen organisaatio huomioiden
  • Käytännön tietoa siitä mitä ketterät projektit merkitsevät koko yritykselle

Asiantuntija

Hannulla on yli 20 vuoden käytännön kokemus projektien ja ohjelmien johtamisesta. Hän on johtanut laajoja kansainvälisiä monitoimittajaprojekteja, joilla on ollut useita osapuolia useasta yrityksestä ja monesta kansallisuudesta. Hänellä on kokemusta hyvinkin eri tyyppisistä projekteista eri toimialoilta, mm. ICT, telecom-, tuotekehitys-, käyttöönotto- ja menetelmänkehitysprojekteista. Hänellä on kokemusta sekä yksityis- ja julkishallinnon projekteista.

Hannu tuntee hyvin sekä projektijohtamisen perinteisemmät että ketterät menetelmät. Hänellä on PMI:n myöntämä projektinhallinnan PMP® –sertifikaatti ja Scrum Master sertifikaatti.

8.30 Ilmoittautuminen, aineiston jako ja aamukahvi

9.00 Koulutus alkaa

Miksi ketterä?

• Ketterien menetelmien hyödyt
  • Millaisiin projekteihin ketteryys sopii?
  • Ketterät menetelmät projektinhallinnan pelikentässä

14.00 – 14.15 Kahvi

Siirtyminen ketteriin menetelmiin

• Vaiheittainen muutos ketterään projektiin
  • Yrityksen kokonaisvaltainen muutos kohti ketteryyttä

Case esimerkkejä

Yhteenveto

16.00 Koulutus päättyy

Ajankohta: 24.09.2019

Koulutuspaikka: Radisson Blu Royal Hotel, Runeberginkatu 2, Helsinki

Osallistumismaksu: 697 euroa / hlö (+ alv 24%).  Sisältää materiaalin ja tarjoilun. Koulutukseen osallistuneet saavat myös todistuksen.

Ryhmäetuhinnat: Samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa 657 euroa / hlö (+ alv 24%), kolme tai useampi osallistujaa 597 euroa / hlö (+ alv 24%)

Peruutusehdot

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50% koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.