Projektiriskit ja niiden hallinta (1 pv)
Nyt 2 yhden hinnalla tai 200 pois normaalihinnasta
Liiketoiminnan kehittäminen , Projektien hallinta , Toiminnan kehittäminen

Eventium järjestää nyt koulutuksen:

Projektiriskit ja niiden hallinta (1 pv)

10.11.2020, Radisson Blu Royal Hotel, Helsinki Runeberginkatu 2, Helsinki 27 lokakuun, 2020 Sampo Korppoo

(4.8)
  • Huomaa että on pitkä kokemus ja monessa "pahassa paikassa oltu"

Varmista projektiesi onnistuminen – Hallitse projektiriskit

Projekteihin liittyy paljon erilaisia uhkia/riskejä. Niiden tunnistaminen, analysointi ja hallinta heti projektin alusta alkaen, koko projektin ajan, on tärkeää. Ikävä kyllä, usein riskien tarkastelu ja niiden hallinnan suunnittelu jätetään suorittamatta tai ohitetaan aika pikaisesti.

Projektiriskien, eli negatiivisten poikkeamien projektin tavoitteista, tunnistaminen ei ole vaikeaa. Projektiriskien hallinta on myös helppoa, kun tuntee tyypillisimmät uhat, keskeisimmät periaatteet sekä riskienhallintamenetelmät ja -keinot. Organisaatioiden kokonaisvaltaisia riskianalyysejä laadittaessa, kymmenen merkittävimmän riskin listalla usein nousee puutteellinen tai huono projektiriskien hallinta.

Kenelle

Projektien ohjausryhmien jäsenet, projektipäälliköt, hankintapäälliköt ja muut hankintoja tekevät henkilöt, turvallisuus- ja työsuojelupäälliköt sekä kaikki vaativiin projekteihin projektiryhmän jäsenenä osallistuvat henkilöt.

Hyödyt

Koulutuksen jälkeen osallistujat tuntevat keskeisimmät projektien liittyvät uhat, miten niitä analysoidaan ja miten hallitaan riskejä, jotka kohdistuvat projektin tavoitteisiin, budjetin ja aikataulun realistisuuteen sekä turvallisuuteen.

Kouluttaja

Kari Helislahti on toiminut vaativissa riskienhallinta- ja turvallisuusjohtamistehtävissä yli kolmenkymmenen vuoden ajan. Hänellä on kertynyt laaja ja monipuolinen kokemus erilaisten haasteellisten projektien johtamisesta sekä projektien riskienhallinnasta, erityisesti yritysmaailmassa, mutta myös valtionhallinnossa ja yrittäjätoiminnassa. Hän on myös toiminut useiden vuosien ajan projektiriskienhallinnan kehittäjänä ja kouluttajana eri kokoisissa organisaatioissa.

Ennakkotehtävä

Palauta mieleesi projekteja joissa olet ollut mukana. Pohdi, mikä projekti tai mitkä projektit ovat onnistuneet hyvin ja kirjaa ylös miksi. Pohdi myös missä projekteissa ei ole saavutettu projektille asetettuja tavoitteita ja kirjaa ylös miksei. Selvitä, onko edustamassasi organisaatiossa tehty linjauksia projektien riskienhallinnasta ja onko käytössä työkaluja projektiriskien hallintaan. Pohdi lisäksi, mitkä ovat keskeisimmät haasteesi ja edustamasi organisaation haasteet projektien ja projektien riskienhallinnassa.

Ennakkotehtävä toimitetaan sinulle ennen koulutusta sähköpostiisi Osallistumisinfon yhteydessä.

8.30 Ilmoittautuminen, aineiston jako ja aamupala.

9.00 Koulutus alkaa

Projektijohtaminen ja projektiriskit

• Hyvä projektijohtaminen
    • Hyvä projektiriskien hallinta

10.30 Tauko

Projekteihin liittyvät uhat (riskit), riskilista ja esimerkkejä toteutuneista riskeistä

11.30 – 12.30 Lounastauko

12.30 Koulutus jatkuu

Projektiriskien hallinta

• Projektiriskien hallintamenetelmät, keinot ja työkalut

14.00 Tauko

Yhteenveto

• Päivän yhteenveto ja palautekeskustelu

16.00 Koulutus päättyy

COVID-19 – tiedote.

Toimimme vastuullisesti yhteistyössä koulutushotellien ja yhteistyökumppaniemme kanssa.

Noudatamme THL:n ja Valtioneuvoston ohjeistuksia ja määräyksiä.

Seuraamme tiiviisti tilannetta koskien lähikoulutuksia.

Asiakkaidemme ja henkilökuntamme terveys on meille ensiarvoisen tärkeää.

Lähetämme lisätietoa käytännöistä asiakkaille koulutuspäivien osallistumisohjeessa.

Tervetuloa koulutuksiin!

Koulutuspaikka: Radisson Blu Royal Hotel, Runeberginkatu 2, Helsinki

Ajankohta: 10.11.2020

Osallistumismaksu: Koulutusvinkin erikoisetu nyt KAKSI YHDEN HINNALLA tai 200 euroa pois normaalihinnasta, eli 497 euroa (+ alv 24 %) (norm. 697 euroa). Sisältää materiaalin sekä tarjoilun. Koulutukseen osallistuneet saavat myös todistuksen.

Kysy tarjousta suuremmalle ryhmälle: tuotanto@koulutusvinkki.fi

Peruutusehdot:

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa.