Sisältö- ja some-markkinoinnin juridiikkaa (2 h)
Lakitieto , Markkinointi ja viestintä

Sisältö- ja some-markkinoinnin juridiikkaa (2 h)

23.03.2022, Verkkokoulutus , Verkkokoulutus 27 tammikuun, 2022 Sampo Korppoo

Miten pitää toimia tekijänoikeuksien kannalta, kun käyttää valokuvia markkinoinnissa? Mitkä juridiset seikat tulee varmistaa, kun haluaa houkutella asiakkaita arpajaisin? Mitä on tärkeää muistaa, kun suuntaa markkinointia lapsille? Mitkä ovat kiellettyä ja mitkä sallittuja markkinointiväittämiä?

Käytännönläheisessä webinaarikoulutuksessa käydään läpi havainnollisten esimerkkien kautta tyypillisiä markkinointijuridiikkaan liittyviä kysymyksiä, joita organisaatioiden markkinointi- ja viestintäosastoilla tulee vastaan. Kouluttajat käyvät läpi muun muassa erilaisten immateriaalioikeuksien huomiointia osana markkinointia, sisältöjen arviointia, sosiaalisen median toimintoja, lapsille suunnattua markkinointia, kampanjoiden, kilpailujen ja arpajaisten toteuttamista, tuotelupauksia ja markkinointiväittämiä, vertailevaa markkinointia sekä mainonnan tunnistettavuutta.

Webinaari kuuluu Kuluttaja – Markkinointi – Juridiikka 2022 -webinaarisarjaan. Voit osallistua tähän yksittäiseen webinaarikoulutukseen tai edullisesti koko sarjaan täältä.

Koulutus on suunnattu markkinointipäälliköille ja muille yritysten markkinoinnista ja viestinnästä vastaaville sekä yritysten juristeille, jotka haluavat päivittää tietonsa markkinointijuridiikan peruskysymyksistä voidakseen toimia markkinointiasiantuntijoiden tukena arjen työssä.

Kouluttajat:
Asianajaja, tavaramerkkiasiamies, varatuomari Hanna-Maija Elo, Partner, Properta Asianajotoimisto Oy
Hanna-Maija Elolla on yli 20 vuoden kokemus immateriaalioikeuksiin, markkinointilainsäädäntöön ja sopimuksiin liittyvästä juridiikasta. Tällä hetkellä Hanna-Maija toimii osakkaana Properta Asianajotoimisto Oy:ssä.

Asianajaja Emilia Hodge, Properta Asianajotoimisto Oy
Emilia Hodge on kokenut immateriaalioikeuksiin, kuluttaja- ja markkinointijuridiikkaan sekä tietosuojakysymyksiin erikoistunut asianajaja. Asiamiestyön lisäksi Hodge on toiminut aikaisemmin lakimiehenä kansainvälisessä kuluttajatuotteiden myyntiin lukeutuvassa konsernissa, jossa hän on vastannut muun.

Ohjelman sisältö ilmoitetaan myöhemmin.

Koulutus järjestetään verkossa

23.3.2022 klo 09:00-11:00

/hlö + alv 24 %. Koulutuksen hintaan sisältyy tallenne, joka on osallistujien katsottavissa kuusi kuukautta koulutuksen jälkeen.

2-5 osallistujaa: 210 euroa + alv 24% / hlö
6-10 osallistujaa: 190 euroa + alv 24% / hlö

(Alennus lasketaan 1 hlö perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)