Sitouta henkilöstö oikein (3 h)
Uusi ajankohtainen koulutus!
Esihenkilötyö , Henkilöstöhallinto , HR Human Resources , Johtaminen , Lakitieto , Liiketoiminnan kehittäminen , Taloushallinto ja verotus

järjestää nyt koulutuksen:

Sitouta henkilöstö oikein (3 h)

02.11.2022, Etäkoulutus , Etäkoulutus 24 lokakuun, 2022 Sampo Korppoo

(4.8)
  • - "Tiivis paketti aihealueesta!"

• - "Hyvä yleiskatsaus aiheeseen + vastaus muutamaan täsmäkysymykseen omalla kohdalla."

• - "Sain tarvittavat alkutiedot sitouttamisesta omistuksen avulla."

• - "Kattava, selkeä sisältö"

• - "Onnistunut kokonaisuus, tästä on hyvä syventää"

• - "Suosittelen tätä koulutusta muillekin, on hyvin käytännönläheinen ja sopivan tiivis katsaus aiheeseen."

Tietoisku kannustinjärjestelmistä ja niiden verokohtelusta

Huolehtiiko yrityksesi siitä, että työntekijät ovat jatkuvasti motivoituneita ja pysyvät yrityksen palveluksessa? Kuinka sitoutat henkilöstön oikein? Miten kannustat työntekijöitä tekemään parhaansa?

Tule kuulemaan ajankohtaista tietoa erilaisista henkilöstön ja avaintyöntekijöiden kannustinjärjestelmistä!

– Kannustinjärjestelmät: osakepohjaiset kannustimet, bonukset, tulospalkkiot ja henkilöstörahastot
    – Osakassopimuksen merkitys kannustinjärjestelmissä
    – Pörssiyhtiöitä koskeva erityissääntely
    – Kuinka suunnittelet ja laadit hyvin toimivan kannustinjärjestelmän
    – Kuinka otat kannustinjärjestelmän osaksi työsopimussuhdetta

Miksi?
    Sitouta henkilöstö oikein -koulutuksessa saat selkeän käytännön tietopaketin. Kun suunnittelet kannustinjärjestelmän hyvin, se sitouttaa työntekijät panostamaan ja tekemään parhaansa yrityksen tavoitteiden saavuttamiseksi pitkällä aikavälillä.

Jotta yritys tai avainhenkilöt välttyisivät yllättäviltä veroseuraamuksilta, on kannustinjärjestelmien verotus syytä huomioida suunnittelussa. Erityisesti listaamattomien yhtiöiden kannattaa huomioida henkilöstöantisääntely, joka on tullut voimaan vuoden 2021 alussa.

Kenelle
    Sitouta henkilöstö oikein -koulutus on tarkoitettu yritysten omistajille, toimitusjohtajille, talous- ja henkilöstöasioista vastaaville sekä muille henkilöstön kannustinjärjestelmien kanssa tekemisissä oleville henkilöille.

Kouluttajat

Sitouta henkilöstö oikein -kouluttajat Petri Nevalainen ja Johanna Kannisto ovat työsopimusten ja kannustinjärjestelmien asiantuntijoita
    Koulutuksen asiantuntijoina toimivat Partner, KTM Petri Nevalainen, Smartius Oy sekä Partner, OTM/KTM Johanna Kannisto, Alder & Sound Oy.

Osallistujien palautetta aiemmista koulutuksista:
    – ”Tiivis paketti aihealueesta!”
    – ”Hyvä yleiskatsaus aiheeseen + vastaus muutamaan täsmäkysymykseen omalla kohdalla.”
    – ”Sain tarvittavat alkutiedot sitouttamisesta omistuksen avulla.”
    – ”Kattava, selkeä sisältö”
    – ”Onnistunut kokonaisuus, tästä on hyvä syventää”
    – ”Suosittelen tätä koulutusta muillekin, on hyvin käytännönläheinen ja sopivan tiivis katsaus aiheeseen.”

8:45 Ilmoittautuminen ja yhteyksien tarkistus

9:00 Koulutus alkaa

Johdatus kannustinjärjestelmiin
    – Osakeanti ja henkilöstöanti ja niitä koskeva päätöksenteko sekä osakeyhtiölain sääntely
    – Osakepalkkiot
    – Optio-ohjelmat ja työsuhdeoptiot
    – Bonukset
    – Henkilöstörahastot

Osakassopimuksen merkitys kannustinjärjestelmissä
    – Strategiset ja verotukselliset kysymykset

Päätöksenteko ja osakeyhtiölain säännökset

Kannustinjärjestelmien strategiset ja verotukselliset kysymykset
    – Työsuhdeoptioiden verotus
    – Henkilöstöanti: osakkeen matemaattinen arvo ja oikeus merkitä osakkeita käypää arvoa alempaan hintaan
    – Bonusten verotus
    – Henkilöstörahastojen verotus
    – Sosiaalivakuutusmaksut

Käytännön case-esimerkkejä ja viimeaikaista oikeuskäytäntöä

Aikaa kysymyksille

12:00 Koulutus päättyy

Tämä koulutus toteutetaan Zoomilla, joka toimii etävalmennuksena mukavasti. Pidämme taukoja riittävästi. Voit kysyä ja kommentoida päivän aikana. Saat lisätietoa osallistumisohjeessa, joka lähetetään sinulle sähköpostitse ennen koulutusta.

tiistai 02.11.2022 klo 9-12

397 euroa /hlö + alv 24 %. Sisältää koulutusmateriaalin.

Ryhmäetuhinta:
    Samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 357 euroa /hlö + alv 24 %,
    kolme tai useampia osallistujia: 297 euroa /hlö + alv 24 %

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 8 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle.