fbpx
S&OP ja toimitusketjun avainprosessit (90 min)
Suosittu koulutus, nyt uudistettu sisältö!
Kansainvälinen liiketoiminta , Kehittäminen , Liiketoiminnan kehittäminen , Toiminnan kehittäminen , Toimitusketjun hallinta , Tuotanto ja logistiikka , Ympäristö

järjestää nyt koulutuksen:

S&OP ja toimitusketjun avainprosessit (90 min)

247 euroa /hlö + alv 24 %

05.03.2024, Etäkoulutus , Etäkoulutus 19 helmikuun, 2024 Sampo Korppoo

(4.7)
  • - "Kouluttaja erittäin selkeä ja ymmärrettävä, vakuuttava ja osaa asian."

  • - "Vaikkakin aihe oli itselleni hyvinkin kiinnostava, oli myös kouluttaja todella hyvä ja onnistui pitämään paketin mielenkiintoisena koko koulutuksen ajan."

  • - "Koulutus oli itselleni ensimmäinen laatuaan ja ylitti odotukset. Odotin puuduttavaa luentoa ja sain paljon, paljon enemmän. Kouluttajan esimerkit pohjautuen omaan kokemukseen lienee se rikastuttavin osa koulutusta."

    Paranna liiketoimintaa tehokkaammalla suunnittelulla sekä joustavuudella!


    Rakenna kestävää kehitystä tukeva toimitusketju.
    Tule kuulemaan viimeisimmät trendit ja ajatukset näistä kolmesta tärkeästä ja meitä kaikkia koskevasta teemasta:

    – Sales & Operations Planning (S&OP)
    – Toimitusketjun joustavuus (resilience)
    – Kestävä kehitys (sustainability)

    1. S&OP
    Toimiva Sales and Operations Planning (S&OP) on päätöksentekoprosessina elintärkeä kaikille yrityksille.
    – Miten tasapainotat asiakaskysyntää tuotannon ja toimitusketjun kyvykkyyksien kanssa?
    – S&OP muodostaa toimiessaan selkärangan yrityksen toiminnalle. Mikäli ennusteet ja tuotanto eivät kohtaa, on yrityksellä lähtökohtaisesti haasteita päästä kustannustehokkaaseen toimintaan.
    – S&OP on myös työkalu hallita toimitusketjun poikkeustilanteita, joita esimerkiksi Covid tai geopoliittiset myllerrykset aiheuttavat.
    – Miten S&OP tukee toimitusketjun poikkeustilanteissa ja kestävän kehityksen (sustainability) tehostamisessa?

    2. Toimitusketjun joustavuus
    Viime vuosien poikkeustilanteita globaalissa mittakaavassa ovat olleet mm. pandemia, koronaviruksen aiheuttamat sulkutilat sekä vaikkapa Suezin kanavaan juuttunut rahtilaiva.
    – Poikkeustilanteita tulee jatkossakin olemaan ja kysymys kuuluukin, miten yritysten tulisi näihin varautua?
    – Tehokkaampi suunnitteluprosessi yhdistettynä erilaisiin skenaarioihin auttaisi yrityksiä ottamaan huomioon erilaiset poikkeustilanteet.

    3. Kestävä kehitys
    Kestävä kehitys (sustainability) on viime aikoina myös tullut osaksi yritysten strategiaa.
    – Tyypillisesti yritysten päästöt syntyvät toimitusketjuun liittyvissä toiminnoissa.
    – Mitä tulisi mitata ja miten?
    – Miten päästöt tulisi ottaa huomioon toimitusketjun eri vaiheissa ja mikä niiden vaikutus on yrityksen toimintaan?
    – Voisiko tehokkaammalla suunnitteluprosessilla tukea kestävän kehityksen tavoitteita ja rakentaa ympäristöystävällisempi toimitusketju?


    Kenelle
    Toimitusketjun avainprosessit ja trendit -koulutus sopii yrityksen erilaisten suunnittelutoimintojen ja toimitusketjun vetäjille ja työntekijöille sekä asiantuntija- ja kehityshenkilöille.


    Hyödyt
    – Tutustut Sales & Operations Planning (S&OP) perusteisiin ja konseptiin.
    – Kuulet käytännön esimerkkejä Sales & Operations Planning -prosessin käyttöönottamisesta, toimitusketjun poikkeustilanteista sekä joustavuuden rakentamisesta.
    – Opit keinoja, joilla hallitset eri prosessin tilanteita.
    – Perehdyt kestävän kehityksen mukanaan tuomaan uudenlaiseen ajatteluun ja liiketoimintamalliin.
    – Saat ideoita siitä, mitkä asiat tulisi ottaa huomioon matkalla kohti ekologisempaa tulevaisuutta.


    Kouluttaja
    Toni Sirviö, S&OP-asiantuntija, S&OP ja toimitusketjun avainprosessit -kouluttaja
    Toni Sirviö
    Director, Head of Planning, Konecranes
    Hallituksen puheenjohtaja, Suomen Tuotannonohjausyhdistys, STO ry

    Toni Sirviö on toiminut Konecranesilla useissa eri tehtävissä vuodesta 2005 lähtien. Tonin vastuualueisiin toimitusketjun hallinnan eri tehtävissä on kuulunut mm. projektinhallinta, globaali tilauksenkäsittely, hinnoittelu sekä erilaiset IT/ERP -projektit ja kehitystehtävät.

    Vuodesta 2010 lähtien on hänen vastuullaan ollut suunnittelutoimintojen kehittäminen sekä operatiivinen Sales & Operations Planning. Tällä hetkellä Toni vastaa suunnittelutoimintojen vetäjänä siitä, että kysyntä ja tarjonta ovat tasapainossa ja että toimintoja kehitetään jatkuvasti yrityksen strategian mukaisesti. Lisäksi Toni vetää Commercial Excellence projektia, jossa kehitetään ja implementoidaan yrityksen tarjous-/myyntiprosesseja ja toimintamalleja.

    Ennen Konecranesia Toni työskenteli telekommunikaatiolaitteita valmistavassa Tellabs Inc.:ssä, jossa hänen vastuullaan Asiakaslogistiikkaorganisaatiossa olivat sekä taktinen että operatiivinen kysynnän- ja tuotannonsuunnittelu.

    Palautetta aikaisemmista koulutuksista:
    – ”Kouluttaja erittäin selkeä ja ymmärrettävä, vakuuttava ja osaa asian.”
    – ”Vaikkakin aihe oli itselleni hyvinkin kiinnostava, oli myös kouluttaja todella hyvä ja onnistui pitämään paketin mielenkiintoisena koko koulutuksen ajan.”
    – ”Koulutus oli itselleni ensimmäinen laatuaan ja ylitti odotukset. Odotin puuduttavaa luentoa ja sain paljon, paljon enemmän. Kouluttajan esimerkit pohjautuen omaan kokemukseen lienee se rikastuttavin osa koulutusta.”


    Ohjelma

    12:45 Tervetuloa linjoille, yhteyksien tarkistus
    13:00 Koulutus alkaa

    Sales & Operations Planning (S&OP)
    Toimitusketjun joustavuus (resilience)
    Kestävä kehitys (sustainability)

    – Aikaa kysymyksille

    14:30 Koulutus päättyy


    Koulutuspaikka:
    Tämä koulutus toteutetaan Zoomilla, joka toimii etävalmennuksena mukavasti. Voit kysyä ja kommentoida Zoomin chatissa. Saat osallistumisinfon ja linkin sähköpostiisi ennen koulutusta.

    Ajankohta:
    tiistai 05.03.2024 klo 13:00 – 14:30

    Hinta:
    247 euroa /hlö + alv 24 %.
    – sisältää sähköisen koulutusmateriaalin

    Ryhmäetuhinnat:
    227 euroa /hlö + alv 24 %, kun samasta organisaatiosta on kaksi osallistujaa,
    197 euroa /hlö + alv 24 %, kun samasta organisaatiosta on kolme tai useampia osallistujia.

    Laskutus tapahtuu, kun koulutuksen toteutuminen varmistuu.


    Myös yrityskohtaiset toteutukset:
    Ota yhteyttä: toimisto@ratekoulutus.fi


    Ilmoittautumisen peruutusehdot:
    Jos osallistuminen perutaan myöhemmin kuin 8 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua, veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle.