Tekoäly juristin työssä ja parhaat tekoälytyökalut (2 h)
Lakitieto , Tekoäly

Tekoäly juristin työssä ja parhaat tekoälytyökalut (2 h)

01.02.2024, Webinaari , Webinaari 22 marraskuun, 2023 Sampo Korppoo

Miten tekoäly toimii, ja mitä ongelmia sillä voidaan ratkaista? Mistä markkinoilla tarjolla olevista tekoälytyökaluista on eniten hyötyä juristeille? Ja miten nämä hyödyt otetaan irti? Mitä kyvykkyyksiä juristien tulee kehittää pysyäkseen tekoälyn tahdissa?

Tekoäly tarjoaa vallankumouksellisia työkaluja monilla aloilla, ja oikein valjastettuina tekoälyyn pohjautuvat ratkaisut ovat tehokkaita apureita myös juridisessa työssä. Tekoälytyökalujen käyttöönoton ensiaskel on tutustua tekoälyn toimintaan ja työkalujen tehokkaaseen käyttöön. Tekoälytyökaluja on tarjolla markkinoilla jo valtava määrä, ja on tärkeää tunnistaa, mitkä työkaluista tarjoavat konkreettista hyötyä ja todella nostavat juristin työtehoa.

Tässä koulutuksessa perehdymme tekoälyn perusperiaatteisiin ja siihen, miten tekoäly voi tukea juristin työtä. Käymme koulutuksessa läpi myös parhaat tekoälytyökalut, jotka soveltuvat juridiseen työhön.

Koulutus on esimmäinen osa Juristin tekoälyloikka -koulutussarjaa, jonka teemme yhteistyössä LEGITin kanssa. Voit osallistua tähän yksittäiseen koulutukseen tai edullisesti koko koulutussarjaan, joka tarjoaa juristin näkökulmasta kaikki tarvittavat tiedot tekoälyn tehokkaaseen ja vastuulliseen integroitiin päivittäisessä työssä.

Koulutus vastaa mm. seuraaviin kysymyksiin:
– Miten tekoäly toimii, ja mitä ongelmia sillä voidaan ratkaista?
– Mitkä ovat ajankohtaisimmat tekoälytyökalut tällä hetkellä?
– Mistä markkinoilla olevista tekoälytyökaluista on hyötyä juristeille? Miten nämä hyödyt otetaan irti?
– Mitä juristin työtehtäviä tekoälyllä voidaan tehostaa, ja voidaanko jotain työtehtäviä jopa korvata?
– Mitä kyvykkyyksiä juristien tulee kehittää pysyäkseen tekoälyn tahdissa?
– Miten asianajotoimistot voivat hyödyntää tekoälytyökalujen potentiaalin?

Kaikille juristeille ja juridista työtä tekeville, jotka haluavat tehostaa työtään tekoälyn avulla.

Aku Nikkola
, LEGIT, Dot. Legal, ja Legal Design School
Aku tunnetaan Dot. Legalin osakkaana sekä Legal Design Schoolin ja tekoälykonsultointiin keskittyvän LEGITin perustajana. Hänellä on laaja koulutustausta ja hän on toiminut luennoitsijana myös Helsingin yliopiston oikeustieteellisessä tiedekunnassa. Aku on auttanut tuhansia juristeja ottamaan tekoälyn osaksi päivittäistä työtään.

13.00 Tervetuloa koulutukseen!

13.05 Tekoäly juristin työssä & parhaat tekoälytyökalut

– Tekoälyn toiminnan perusperiaatteet
– Tekoälyn tehokas hyödyntäminen juristin työssä
– Markkinoiden parhaat tekoälytyökalut juristeille
– Tekoäly ja tulevaisuuden juristi

15.00 Koulutus päättyy

Koulutus järjestetään etänä

Koulutuksen tallenne on osallistujien katsottavissa 6 kk koulutuksen jälkeen.

1.2.2024, klo 13-15

2-5 osallistujaa: 240 euroa + alv 24 % / hlö
6-10 osallistujaa: 200 euroa + alv 24 % / hlö

(Alennus lasketaan 1 hlö perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)