Toimitusketjun vastuullisuus (2 pv)
Liiketoiminnan kehittäminen , Toimitusketjun hallinta

Aalto PRO järjestää nyt koulutuksen:

Toimitusketjun vastuullisuus (2 pv)

31.05.-01.06.2021, Helsinki Täsmentyy myöhemmin, Helsinki 24 maaliskuun, 2021 Sampo Korppoo

Usein saatetaan liian rajallisesti ajatella, että yrityksen sosiaalinen vastuu ja ympäristövastuu ovat erillisiä yrityksen taloudellisista tavoitteista. Kaikki kolme tavoitetta, eli hyvä taloudellinen, ympäristö- ja sosiaalinen vastuu, ovat kuitenkin vahvasti sidoksissa toisiinsa. Jotta taloudellinen tulos olisi hyvä, on myös ympäristö- ja sosiaalisten vaikutusten oltava kohdallaan. Kyse ei ole vain riskien minimoinnista vaan mahdollisuuksien tunnistamisesta.

Koulutus auttaa ymmärtämään, mitä ympäristövastuu ja sosiaalinen vastuu toimitusketjussa tarkoittaa ja miten niitä voidaan soveltaa omassa organisaatiossa. Oikein suunnitellut sosiaalisen vastuun ja ympäristövastuun toimenpiteet esimerkiksi toimitusketjuissa voivat olla kilpailukyvyn lähde ja auttaa paitsi parantamaan yrityksen imagoa, myös luomaan kustannussäästöjä.

Koulutus sopii organisaatioiden kehittämis-, asiantuntija- ja johtotehtävissä toimiville, joilla on vastuullaan ympäristö- ja laatuasioita. Se sopii myös henkilöstö- ja viestintäyksiköissä työskenteleville, jotka kehittävät liiketoiminnan vastuullisuutta ja edistävät sidosryhmäyhteistyötä.

Koulutus on osa Vastuullisuus ja liiketoiminta -kokonaisuutta
Ohjelma kehittää osallistujan laaja-alaista ymmärrystä liiketoiminnasta ja siihen liittyvistä vastuullisuusnäkökohdista. Se perehdyttää osallistujat vastuullisen liiketoiminnan olennaisiin käsitteisiin, malleihin ja toimintatapoihin.

Katri Kauppi
, Logistiikan apulaisprofessori, tieto- ja palvelutalouden laitos, Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu

31.05.2021
Ympäristövastuu toimitusketjussa
– Vihreät ostokriteerit
– Standardit, codes of conduct
– Eettisyys

01.06.2021
Sosiaalinen vastuu toimitusketjussa
– Erilaiset vastuullisuussertifikaatit
– Reverse logistics, Kiertotalous
– Implementointi

Helsinki, etäosallistumismahdollisuus

31.05–01.06.2021

1 640 euroa

Mikäli Asiakas peruuttaa osallistumisensa valmennusohjelmaan 15-21 vrk ennen valmennusohjelman alkua, veloitetaan Asiakkaalta 20 % Palvelun hinnasta. Peruutuksen tapahtuessa 8-14 vrk ennen valmennusohjelman alkua, veloitetaan Asiakkaalta 50 % Palvelun hinnasta. Jos peruutus tapahtuu tämän jälkeen tai peruutusilmoitus jää kokonaan tekemättä, veloitetaan Asiakkaalta koko osallistumismaksu.

Ilmoittaudu koulutukseen 03.05.2021 mennessä.