Työnantajan oikeudet ja velvoitteet lomautustilanteissa (2 h)
Johtaminen ja esimiestyö , Lakitieto , Webinaarit

Työnantajan oikeudet ja velvoitteet lomautustilanteissa (2 h)

03.04.2020, Webinaari , Webinaari 15 maaliskuun, 2020 Sampo Korppoo

Viime viikkoina olemme kuulleet huolestuttavia uutisia taloudesta. Erikoistilanteilla on vaikutuksia myös yritysten tuotantoon ja tuottavuuteen. Yksi keino sopeuttaa yrityksen toimintaa väliaikaisesti ovat lomautukset.

Tässä webinaarissa saat kattavan tietopaketin lomautuksista työlainsäädännön ja hyvien henkilöstöhallinnon käytäntöjen osalta.

Tule kuulemaan työnantajan oikeuksista ja velvoitteista, jos työnantajalla on tarve lomautuksiin. Kuulet myös lomautuksen perusteista, menettelytavoista ja vaikutuksista.

Webinaarissa saat vastauksen mm. näihin kysymyksiin:
– Milloin työnantajalla on oikeus lomauttaa työntekijä ja minkälaista menettelyä lomautusten toteuttaminen vaatii?
– Miten lomauttaminen vaikuttaa työsuhteen osapuolten oikeuksiin ja velvollisuuksiin?
– Miten lomautukset voidaan kohdentaa ja mitä erityistilanteita lomautuksiin liittyy?
– Miten toimitaan, kun lomautus aikanaan päättyy?

Webinaari on suunniteltu erityisesti henkilöstöhallinnan ja yrityksen henkilöstöstä vastaaville henkilöille, kuten henkilöstöjohtajille, talousjohtajille ja toimitusjohtajille.

Anna-Maria Wassman

Kouluttajana ja asiantuntijana toimii HR Legal Services Oy:n työsuhdejuristi ja konsultti Anna-Maria Wassman. Anna-Marialla on yli 10 vuoden kokemus vaativista HR- ja työsuhdeasioista. Hän on toiminut erilaisissa tehtävissä HR:ssä ja työsuhdejuridiikan parissa niin yritysmaailmassa kuin työmarkkinajärjestössä. Anna-Marian erityisosaamiseen kuuluvat erilaiset henkilöstöjärjestelyt, paikallinen sopiminen sekä työsuhteen pelisäännöt ja työsuhdeasiat yleisesti.

9.30 Webinaari alkaa

– Lomautuksen perusteet
– Lomauttamisen menettelytavat
– Lomautuksen vaihtoehdot
– Lomautuksen vaikutukset ja kesto
– Lomautuksen erityistilanteet
– Lomautuksen päättyminen

11.30 Webinaari päättyy

Koulutus toteutetaan webinaarina.

Webinaariin voit osallistua etänä omalta tietokoneeltasi. Tarvitset vain selaimen ja verkkoyhteyden, joiden lisäksi suosittelemme kuulokkeita parhaan äänenlaadun varmistamiseksi.

Webinaarin chattitoiminnolla voit esittää kouluttajalle kysymyksiä webinaarin aikana. Webinaarin tallenne on katsottavissa 6 kuukauden ajan koulutuksesta.

perjantai 03.04.2020

2-5 osallistujaa: 190 euroa + alv 24 % / hlö
6-10 osallistujaa: 150 euroa + alv 24 % / hlö

Julkisen sektorin etuhinta -20% (koodilla julkinen20)
Edilex-käyttäjän etuhinta -20% (koodilla edilex20)
Credita-käyttäjän etuhinta -20% (koodilla credita20)
Lakimiesliiton jäsenetu -20% (koodilla lakimiesliitto20)

(Alennus lasketaan perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)