Työoikeuden uusin oikeuskäytäntö (2 h)
Lakitieto

Edilex Pro järjestää nyt koulutuksen:

Työoikeuden uusin oikeuskäytäntö (2 h)

24.09.2019, Webinaari , Webinaari 6 elokuun, 2019 Sampo Korppoo

Saako määräaikaisten työsopimusten tarjoamisen lopettaa milloin vain? Missä tapauksissa työnantajalla on työn tarjoamis- ja koulutusvelvollisuus määräaikaisen työn päätyttyä? Mikä on puitesopimuksen merkitys määräaikaisissa työsuhteissa? Voiko vakituisen työntekijän irtisanoa ja kuitenkin käyttää tarvittaessa työhön kutsuttavaa työvoimaa? Millaiset oikeudet työnantajalla on irtisanomisaikana? Milloin työnantaja syyllistyy irtisanoessaan työntekijän työsyrjintään?
Korkein oikeus on antanut tänä ja viime vuonna tärkeitä työoikeudellisia ratkaisuja, jotka koskettavat suoraan monien työarkea. Tässä napakassa webinaarissa hankaliinkin tulkintatilanteisiin tottunut työoikeuden professori Seppo Koskinen käy läpi tärkeimpiä ratkaisuja ja arvioi niiden merkitystä tuleville tulkinnoille.

Webinaarissa keskitytään erityisesti määräaikaisia työsopimuksia, työsopimuksen päättämistä ja työsyrjintää koskeviin ratkaisuihin. Tuoreimpana ratkaisuna on kuluvan vuoden 2019 alussa annettu ratkaisu koulutuskustannusten korvaamiseen liittyen.

Voit osallistua webinaariin helposti omalla tietokoneellasi. Webinaarin chattitoiminnolla voit esittää kouluttajalle mieltäsi askarruttavia kysymyksiä. Voit lähettää kysymyksiä ennakkoon tai milloin tahansa koulutuksen aikana.

Koulutus on tarkoitettu kaikille työoikeusjuristeille sekä henkilöstöhallinnon asiantuntijoille. Erityisesti koulutus on suunnattu seuraaville:

– Asianajaja
– Työoikeuslakimiehet
– Henkilöstöpäällikkö
– Henkilöstöjohtaja
– HR-asiantuntija
– Henkilöstölakimies
– Työnantaja- ja työntekijäjärjestön asiantuntija ja lakimies
– Työoikeuslakimiehet

Seppo Koskinen
, työoikeuden professori, Turun yliopisto
OTT, VTK Seppo Koskinen toimii työoikeuden professorina Turun yliopiston oikeustieteellisessä tiedekunnassa. Koskinen on kirjoittanut noin 500 julkaisua työoikeuden eri osa-alueilta. Hän on erikoistunut työsuhteen päättämiskysymyksiin. Seppo Koskinen on laajasti käytetty asiantuntija kaikenlaisissa työlainsäädäntöön liittyvissä asioissa.

9:45 Webinaariympäristö aukeaa

10:00 Tervetuloa Edilex Pron webinaariin

10:05 Määräaikainen työsopimus KKO:2017:37, KKO:2018:39, KKO:2018:31, KKO:2017:55,
Työsopimuksen päättäminen KKO:2018:26, KKO:2017:38-39, KKO:2017:26, KKO:2017:27
Työsyrjintä KKO:2018:46
Liikkeen luovutus: KKO:2018:64-66
Koulutuskustannusten korvaaminen: KKO:2019:28

11:45 Yhteenveto

12:00 Koulutus päättyy

Toteutetaan vain verkossa

tiistai 24.09.2019

Lisäosallistujat samasta organisaatiosta 99 euroa + alv 24 % / hlö

Julkisen sektorin etuhinta -20 %
Edilex-käyttäjän etuhinta -20 %
Credita-käyttäjän etuhinta -20 %
Lakimiesliiton jäsenetu -20 %

(Alennus lasketaan perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)

VIIMEINEN ILMOITTAUTUMISPÄIVÄ: 10.09.2019