Uusi rakentamislaki ja alueidenkäyttölaki käytännössä (2,5 h)
Alueidenkäyttölaki käytännössä - valmistaudu muutokseen asiantuntijoiden kanssa
Lakitieto , Rakentaminen

Eventium järjestää nyt koulutuksen:

Uusi rakentamislaki ja alueidenkäyttölaki käytännössä (2,5 h)

03.09.2024, Etäkoulutus , Etäkoulutus 3 heinäkuun, 2024 Sampo Korppoo

(4.8)
  • - "Hyvä ja selkeä paketti aiheesta"

• - "Todella hyvät, ammattitaitoiset ja selkeäsanaiset luennoitsijat varmistivat, että etäyhteydelläkin mielenkiinto säilyi koko koulutuspäivän."

• - "Koulutus antoi asiasta erittäin kattavan perustietopaketin. Mielestäni eri sopimusehtojen mukaiset vastuut ja niiden rajoitukset tulivat erittäin selkeästi läpikäytyä."

Päivitä tietosi, uusi rakennuslaki tulee voimaan pian

Uusi rakentamislaki ja alueidenkäyttölaki käytännössä -koulutuksessa opit tärkeimmät asiat pitkään vireillä olleesta maankäyttö- ja rakennuslain uudistuksesta. Jonkinlaisena kompromissina aikaansaatu rakentamislaki tulee voimaan 1.1.2025. Samalla maankäyttö- ja rakennuslaista kumotaan rakentamisen osuus, ja lain nimi muuttuu alueidenkäyttölaiksi. Samanaikaisesti on jo lausuntokierroksella ns. korjaussarja rakentamislakiin ennen sen voimaantuloakaan.

Erityisesti käsitellään keskeiset muutokset lainsäädäntöön ja tulevat muutokset rakentamislakiin.

Tämän koulutuksen läpikäynnillä saat hyvät lähtökohdat uudistukseen ja tietoiskun mahdollisista tulevista jatkotarkennuksista rakentamislakiin.

Hyödyt
    Koulutuksessa parannetaan valmiuksia uuden lainsäädännön ymmärtämiseen ja valmiuteen toimia sen mukaisesti.
    Kattavaan ja selkeään materiaaliin on helppo palata myös koulutuksen jälkeen.

Kenelle
    Koulutus on tarkoitettu kaikille, jotka ovat tekemisessä rakennusalan lainsäädännön kanssa. Näitä ovat muun muassa viranomaiset, suunnittelijat ja asiantuntijat, työmaapäälliköt ja muut rakentamisen kanssa tekemisissä ammatikseen olevat henkilöt.

Kouluttajat

Kouluttajina toimivat kokeneet rakennusjuristit: asianajaja, KTM Aleksi Aakula ja osakas, asianajaja, varatuomari Janne Haapakari.
    Aleksi on seurannut ja kommentoinut aktiivisesti MRL-uudistuksen etenemistä. Hänen erityisosaamistaan ovat rakennusalan sopimukset, kiinteistökehitys, projektisopimukset ja riitojen ratkaiseminen. Jannella on erittäin kattava kokemus rakennusalalla toimivien yritysten avustamisesta sekä sopimusneuvotteluissa että riitatilanteissa. Janne on lisäksi kokenut rakennusalan asioiden asiantuntija ja kouluttaja.

Velkojana konkurssissa -kouluttaja Aleksi AakulaVelkojana konkurssissa -kouluttaja Janne Haapakari

Palautetta aiemmista koulutuksista:
    – ”Materiaalit olivat selkeät ja tilaa muistiinpanoille.
    Pdf tiedostot sai tallennettua itselle myöhempää käyttöä varten mikäli tarvetta ilmenee.”

–”Jannella on selkeä ulosanti ja hyvä ammattitaito!”
    –”Syventävää tietoa sopimusjuridiikasta.”
    –”Hyvä tietopaketti! Ajankohtaista tietoa omiin tarpeisiin.”
    –”Hyvä yleiskuva sopimuksista!”
    – ”Hyvä ja asiallinen kouluttaja, täydet pisteet!”

Katso myös tämä: Velkojana konkurssissa (1 pv) 28.08.2024 Etäkoulutus

8:45 Yhteyksien tarkistus
    9:00 Koulutus alkaa

Päivän ohjelman esittely
    Mikä muuttuu?
    • Keskeiset muutokset lainsäädäntöön
    • Tulevat muutokset rakentamislakiin
    • Luvituksen muutokset ja aikataulut

Tauko

Kiertotalous ja digitalisaatio rakentamisessa
    • Vähähiilisyys ja elinkaariominaisuudet
    • Purkumateriaali- ja rakennusjäteselvitys
    • Tietojärjestelmät ja muu digitalisaatio.

11:30 Koulutus päättyy

Tämä koulutus toteutetaan Zoom-webinaarina, joka toimii etävalmennuksena mukavasti. Voit kysyä ja kommentoida chatissa.

tiistaina 3.9.2024 klo 9.00 – 11.30

Osallistumismaksu:
    / hlö (+ alv 25,5 %). Hintaan sisältyy sähköinen koulutusmateriaali.

Ryhmäetuhinnat:
    samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 357 euroa / hlö (+ alv 25,5 %),
    kolme tai useampia osallistujia: 297 euroa / hlö (+ alv 25,5 %).

Laskutus tapahtuu, kun koulutuksen toteutuminen varmistuu.

Myös tiimi- sekä yritys- ja organisaatiokohtaisena, pyydä tarjous!

Jos osallistuminen perutaan myöhemmin kuin 8 vuorokautta ennen koulutuksen alkua, veloitamme 50 % osallistumismaksusta. Mikäli poisjäännistä ei etukäteen ilmoiteta, veloitamme koko maksun. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle.