Vuorotyön johtaminen (1 pv)
Esimiestyö , Johtaminen ja esimiestaidot , Toiminnan kehittäminen , Työhyvinvointi, -ilmapiiri

Eventium järjestää nyt koulutuksen:

Vuorotyön johtaminen (1 pv)

22.01.2020, Radisson Blu Royal Hotel, Helsinki Runeberginkatu 2, Helsinki 7 tammikuun, 2020 Sampo Korppoo

(4.8)
  • ” Kouluttaja oli ihan mahtava! Hyviä esimerkkejä, ideoita ja looginen, todella kiinnostava tapa puhua. Iloinen ja inspiraation luoja.”

• ” Innostava ja selkeästi aiheesta kiinnostunut kouluttaja.”

• ” Pysyttiin hyvin asiassa ja aidosti tunsi metodinsa.”

• ” Erittäin positiivinen ja ammattitaitoinen.”

• ” Rempseä ja positiivinen kouluttaja, saa paljon puhetta aikaan tyylillään.”

Toimiva tiimi vuorotyössä

Vuorotyössä ihmiset toimivat usein samoissa tiloissa eriaikaisesti, mikä luo haasteita mm. viestinnän onnistumiselle ja yhteisöllisyyden rakentamiselle.

Tärkeää on tunnistaa eri aikoina työskentelevän tiimin kompastuskivet ja mistä mahdolliset haasteet johtuvat, jotta niitä voidaan ennaltaehkäistä ja puuttua ajoissa.

Tässä koulutuksessa saat eväitä hyvään johtamiseen, yhteisöllisyyden ylläpitämiseen ja työn organisoimiseen sekä viestintään vuorotyöympäristössä.

Kenelle
    Esimiehille, tiiminvetäjille, vuorovastaaville sekä eri aikavyöhykkeillä tai joustavaa työtä johtaville.

Hyödyt

• Ymmärrät, miksi ja millä tavalla vuorotyön johtaminen on erilaista
    • Saat työkaluja ihmisten parempaan johtamiseen eriaikaisuudesta huolimatta
    • Saat keinoja yhteisöllisyyden ylläpitämiseen vuorotyöyhteisössä
    • Saat ideoita luottamuksen rakentamiseen ja vahvistamiseen
    • Tiedät, miten saat tiimin jäsenet paremmin ottamaan vastuuta

Kouluttaja

Sanna-Riikka Valtonen on paremman johtajuuden kehittäjä. Sanna-Riikalla on yli 15 vuoden kokemus vuorotyön johtamisesta vähittäiskaupassa ja hän toimii nykyisin kansainvälisesti hajautetussa tiimissä. Sanna-Riikan pääajatuksena toimivalle tiimille on löytää jokaisen henkilökohtaisen motivaation lähde ja luoda yhteisöllisesti toimiva tiimi, joka työskentelee tehokkaasti kohti yhteistä tavoitetta. Sanna-Riikan artikkeleita löydät osoitteesta www.etäjohtaminen.fi

Sanna-Riikka toimii valmentajana Timanttia Consulting Oy:ssä. Kouluttajana Sanna-Riikka nostaa esiin esimerkkejä omista ja muiden kokemuksista ja haastaa osallistujat miettimään ratkaisut omiin haasteisiinsa.

08:30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi

09:00 Koulutus alkaa

Vuorotyön ominaispiirteet

•  Vuorotyön eri muodot
    •  Miten vuorotyön johtaminen eroaa tavallisesta johtamisesta?

Vuorotyön johtamisen kompastuskivet ja haasteet

•  Miksi eriaikaisuus koetaan vaikeaksi?
    •  Miksi hajautetun tiimin johtaminen tuntuu vaikealta?
    •  Vuorotyön johtamisen haasteet

Painopiste ihmisten johtamiseen

•  Tavoitteet ja työsuorituksen mittaaminen
    •  Miten olla tukena ja ”läsnä” eriaikaisuudesta huolimatta
    •  Konkreettisia esimerkkejä suorituksen johtamiseen

11:30 – 12:15 Lounas

Yhteisöllisyyden rakentaminen ja ylläpitäminen

• Luottamuksen ja arvostuksen merkitys korostuu
    • Hyvän työilmapiirin ja me-hengen rakentaminen
    • Harjoitus: konkreettisia keinoja yhteisöllisyyden ylläpitämiseen

Hyvä yhteistyö hajautetussa tiimissä

• Yhteiset pelisäännöt antavat raamit tekemiselle
    • Viestintäkanavat ja osallistamisen keinot
    • Harjoitus: toimiva tiimityö pelisääntöjen avulla

14.00 Kahvi

Innostava johtaja

• Erilaiset motivaation lähteet
    • Asioiden vastuuttaminen tuloksellisesti
    • Harjoitus: Minä tiimini innostajana

15:30 Päivän yhteenveto ja loppukeskustelu

16:00 Koulutus päätty

Koulutuspaikka: Radisson Blu Royal Hotel, Runeberginkatu 2, Helsinki

Ajankohta: 22.1.2020

Osallistumismaksu: 697 euroa (+ alv 24%). Sisältää materiaalin ja tarjoilun. Koulutukseen osallistuneet saavat myös todistuksen.

Ryhmäetuhinnat: samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 657 euroa / hlö (+ alv 24%), kolme tai useampi osallistujaa: 597 euroa / hlö (+ alv 24%)

Early bird -etu! Ilmoittaudu 8.1.2020 mennessä, saat vapaavalintaisen webinaaritallenteen (arvo 97 euroa).  Saat WebAkatemian lahjalinkin sähköpostiisi ennen koulutusta.

Peruutusehdot:

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa.