Yrityksen brändi ja maine – miten hyödyntää? (2 h)
Liiketoiminnan kehittäminen

Edilex Pro järjestää nyt koulutuksen:

Yrityksen brändi ja maine – miten hyödyntää? (2 h)

12.11.2019, Webinaari , Webinaari 1 heinäkuun, 2019 Sampo Korppoo

Mistä kaikesta yrityksen brändi muodostuu? Miten voit rakentaa yrityksellesi vahvan ja erottuvan brändin? Miten voit hyödyntää henkilöstöä brändisi vahvistamisessa ja maineesi parantamisessa?
Brändin avulla yritys vahvistaa tuotteidensa tai palveluidensa asemaa asiakkaiden mielessä luomalla positiivisen kuvan tuotteistaan ja palveluistaan. Rakentamalla ja vahvistamalla brändiään yritys voi lisätä myyntiään. Maine taas on sidosryhmien yleinen mielipide yrityksestä, ja se syntyy muodostuneista mielikuvista ja kokemuksista yrityksen kanssa. Maine siis koostuu yrityksen toimien ja viestinnän yhteisvaikutuksesta.

Miten brändiä voi hallita ja suojata? Miten mainetta voi hyödyntää ja minkälaiset toimet ovat kiellettyjä? Emilia Hodge Properta Asianajotoimistosta kertoo koulutuksessa tarkemmin brändinhallinnasta ja siihen liittyvistä immateriaalioikeuksista sekä maineen norkkimisesta ja kolmansiin viittaamisesta markkinoinnissa.

Henkilöstöllä on myös iso rooli varsinkin yrityksen maineen rakentamisessa. Työyhteisöstä tietoinen ja tyytyväinen henkilöstö nostaa myös yrityksen mainetta. Koulutuksessa käydään läpi henkilöstön aktivoimista sosiaalisessa mediassa: mitä hyötyjä aktivoiminen voi tuoda mukanaan ja mitä riskejä siihen liittyy? Jari Viljemaa LähiTapiolalta avaa meille henkilöstön roolia sosiaalisessa mediassa käytännön oppien avulla.

Koulutus soveltuu kaikille sosiaalisen median parissa työskenteleville ja aiheesta kiinnostuneille, erityisesti viestinnästä, markkinoinnin suunnittelusta ja toteutuksesta sekä tietosuoja-asioista vastuussa oleville henkilöille sekä muille asiantuntijoille. Koulutus on laadittu kaupallisten toimijoiden ja julkishallinnon organisaatioiden tarpeisiin.

Asianajaja Emilia Hodge, Properta Asianajotoimisto Oy
Emilia Hodge on kokenut immateriaalioikeuksiin, kuluttaja- ja markkinointijuridiikkaan sekä tietosuojakysymyksiin erikoistunut asianajaja. Asiamiestyön lisäksi Hodge on toiminut aikaisemmin lakimiehenä kansainvälisessä kuluttajatuotteiden myyntiin lukeutuvassa konsernissa, jossa hän on vastannut muun muassa sisäisten toimintakäytänteiden kehitystyöstä, brändin hallinnasta ja tietosuoja-asioista.

Sosiaalisen median päällikkö Jari Viljemaa, LähiTapiola
Sosiaalisen median suurkuluttaja, someduunari ja LähiTapiola-ryhmän sosiaalisen median päällikkö. Lähes viisi vuotta sitten sosiaalisen median parissa työt aloittanut Viljemaa on kokenut sosiaalisen median monitoimimies. Reppuun on tarttunut kokemusta sosiaalisen median asiakaspalvelusta, valmennuksista, strategioista ja viimeisimpänä esimiestyöstä. Nykyisessä työtehtävässään Viljemaa vastaa LähiTapiolan sisällöistä, oman tiimin kehittämisestä ja henkilöstön valmentamisesta.

09:00 Tervetuloa webinaariin!

09:05 Brändin ja maineen hyödyntäminen – oleellinen markkinointi- ja immateriaalioikeusjuridiikka
Emilia Hodge, Asianajaja, Properta Asianajotoimisto Oy

– Brändinhallinta ja muut immateriaalioikeuksia koskevat riskit
– Maineen norkkiminen ja kolmansiin viittaaminen markkinoinnissa

10:15 Henkilöstön aktivoiminen sosiaalisessa mediassa – Case LähiTapiola
Jari Viljemaa, Sosiaalisen median päällikkö, LähiTapiola

– Henkilöstön aktivoimisen hyödyt ja riskit
– Strategiatyö ja ohjeistukset
– Käytännön oppeja ja neuvoja

11:00 Webinaari päättyy

Koulutus toteutetaan webinaarina

tiistai 12.11.2019 klo 9:00-11:00

Lisäosallistujat samasta organisaatiosta 99 euroa + alv 24 % / hlö

Julkisen sektorin etuhinta -20 %
Edilex-käyttäjän etuhinta -20 %
Credita-käyttäjän etuhinta -20 %
Lakimiesliiton jäsenetu -20 %

(Alennus lasketaan perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)

VIIMEINEN ILMOITTAUTUMISPÄIVÄ 29.10.2019