Yrityksen velvollisuudet yhteistoimintaneuvotteluissa (1/2 pv)
Henkilöstöhallinto , Johtaminen ja esihenkilotaidot , Lakitieto

Yritysakatemia järjestää nyt koulutuksen:

Yrityksen velvollisuudet yhteistoimintaneuvotteluissa (1/2 pv)

20.12.2022, Etäkoulutus , Etäkoulutus 24 lokakuun, 2022 Sampo Korppoo

Koulutuksessa käydään läpi lakiin tulleet muutokset ja niiden vaikutukset käytäntöön sekä erot vanhaan yhteistoimintalakiin. Laki astui voimaan 1.1.2022.

Koulutusaamupäivä antaa syvällisen kokonaiskuvan yrityksen yhteistoimintalaista johtuvista velvollisuuksista yhteistoimintaneuvotteluissa erityisesti harkittaessa henkilöstön vähentämistä.

Koulutus soveltuu yrityksen henkilöstöhallinnon työntekijöille ja yrityksen johdolle, joka joutuu noudattamaan yhteistoimintalakia ja täytäntöön panemaan henkilöstön vähentämisiä taloudellisilla ja tuotannollisilla perusteilla. Tule kuuntelemaan käytännön neuvot, joiden avulla voit välttää yhteistoimintalain noudattamiseen sekä taloudellisista että tuotannollisista syistä johtuviin irtisanomistilanteisiin liittyvät tyypillisimmät virheet.

Visaperttu Vasala
, Senior Advisor, HPP Asianajotoimisto Oy

Muutosneuvottelut ja henkilöstön irtisanominen ja lomauttaminen taloudellisilla, tuotannollisilla ja työnantajan uudelleenjärjestelyistä johtuvilla perusteilla
– Yhteistoimintalain sisältö pääpiirteittäin
– Muutosneuvottelut
– Neuvotteluajat
– Yrityksen kirjalliset dokumentit neuvottelumenettelyn aikana ja sen jälkeen
– Irtisanomisperusteet ja niiden kirjaaminen neuvotteluissa
– Irtisanomisen ja lomautuksen täytäntöönpano neuvotteluiden jälkeen
– Sopimukset työntekijöiden kanssa
– Erityinen työsuhdeturva
– Takaisinottovelvollisuus
– Yhtiön korvausvelvollisuus

Etäkoulutus

20.12.2022, klo 9:00-13:00

Estyneen tilalle voidaan vaihtaa toinen osallistuja kuluitta. Peruutuksesta ja 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä muutoksista veloitetaan toimistokuluina 15 % koulutuksen hinnasta. Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä peruutuksista tai peruuttamatta jätetystä ja käyttämättömästä koulutuspaikasta veloitetaan osallistumismaksu kokonaisuudessaan. Peruutus on tehtävä kirjallisesti.