Maankäytön ja rakentamisen ilmastovaikutukset (2 h)
Rakentaminen , Ympäristö

Maankäytön ja rakentamisen ilmastovaikutukset (2 h)

25.05.2021, Webinaari , Webinaari 22 helmikuun, 2021 Sampo Korppoo

lmastotavoitteet pyritään huomioimaan maankäyttö- ja rakennuslain uudistuksessa aiempaa paremmin. Miten lakia muutetaan ilmastotavoitteiden näkökulmasta? Miten ilmastokysymykset otetaan huomioon kaavoituksessa? Millä tavoin säännellään vähähiilistä rakentamista ja kehitetään vähähiilisyyden arviointimenetelmiä? Miten dataa ja teknologiaa voidaan hyödyntää ilmastotavoitteisiin tähtäämisen tukena?

Webinaarissa ajankohtaisiin kysymyksiin vastaa monipuolinen joukko maankäytön ja rakentamisen sääntelyn, strategisen kaavoituksen sekä ilmastotavoitteita tukevien ratkaisujen asiantuntijoita. Webinaarin puheenjohtajana toimii talousoikeuden professori Ari Ekroos. Puhujien joukossa ovat muun muassa ympäristöneuvos Antti Irjala, asemakaavasuunnittelija Alpo Tani ja hallitussihteeri Mikko Koskela.

Webinaari vastaa seuraaviin kysymyksiin:
– Miten uudistuvassa maankäyttö- ja rakennuslaissa huomioidaan ilmastotavoitteet?
– Miten ilmastonmuutoksen hillitsemis- ja sopeutumistavoitteet otetaan huomioon kaavoituksessa?
– Millä tavoin vähähiilistä rakentamista säännellään ja millä keinoilla kehitetään rakennusten vähähiilisyyden arviointimenetelmiä?
– Miten sääntelyä, prosesseja ja teknologiaa kehittämällä voidaan kehittää ilmaston huomioivaa kaavoitusta ja rakentamista eteenpäin?

Koulutus kuuluu Maankäytön webinaarisarjaan.

Ari Ekroos
, talousoikeuden professori, Aalto-yliopisto (webinaarin puheenjohtaja)
Antti Irjala, ympäristöneuvos, ympäristöministeriö
Alpo Tani, erityisasiantuntija, Helsingin kaupunki
Mikko Koskela, hallitussihteeri, ympäristöministeriö
Ilpo Tammi, toimitusjohtaja, Ubiqu Oy

Webinaarin ohjelma (25.5. klo 12.30-14.45) täsmentyy talven aikana.

Koulutus toteutetaan webinaarina.

Webinaarin tallenne on osallistujien katsottavissa 6 kk koulutuksen jälkeen.

25.05.2021 klo 12.30-14.45

2-5 osallistujaa: 190 euroa + alv 24 % / hlö
6-10 osallistujaa: 150 euroa + alv 24 % / hlö

Julkisen sektorin etuhinta -20 % (koodilla julkinen20)
Edilex-käyttäjän etuhinta -20 % (koodilla edilex20)
Credita-käyttäjän etuhinta -20 % (koodilla credita20)
Lakimiesliiton jäsenetu -20 % (koodilla lakimiesliitto20)

Alennuskoodien alennus lasketaan perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.