Ajankohtaista työoikeudessa: uudistuva lainsäädäntö ja oikeuskäytäntö -webinaarisarja (4 pv)
Esimiestyö , Henkilöstöhallinto , HR Human Resources , Johtaminen ja esimiestaidot , Johtaminen ja esimiestyö , Lakitieto

08.09.-24.11.2021, Verkkokoulutus , Verkkokoulutus 1 elokuun, 2021 Sampo Korppoo

Millaisia uudistuksia yhteistoimintalakiin on tulossa? Entä kilpailukieltosopimuksiin? Miten kilpailukieltosopimuksiin liittyvän korvausvelvollisuuden laajentuminen toteutetaan lainsäädännössä? Miten lakimuutokset vaikuttavat käytäntöön, ja miten niiden voimaantuloon voidaan jo varautua työpaikoilla? Mitä whistleblower-direktiivillä tavoitellaan? Mitä uutta on tulossa EU:sta? Mitä tuoreesta työoikeuden oikeuskäytännöstä voidaan oppia ja miten huomioida ratkaisuja käytännössä?

Suomen työlainsäädäntöön on tulossa merkittäviä muutoksia. Kokonaan uuden yhteistoimintalain on tarkoitus tulla voimaan vuoden 2022 alusta. Lisäksi työsopimuslakiin tehdään muutoksia, joilla työnantajien kilpailukieltoihin liittyvä korvausvelvollisuus laajenee koskemaan kaikkia kilpailukieltosopimuksia. Lainmuutoksen on tarkoitus tulla voimaan vuoden 2022 alusta.

Näitä ja muita ajankohtaisia Suomen työlainsäädännon uudistuksia, valmisteilla olevia merkittävimpiä EU-hankkeita ja tuoreinta oikeuskäytäntöä yhteen kokoavan webinaarisarjan:

Ensimmäisessä, työlainsäädännön tärkeimmät uudistukset tiiviisti läpikäyvässä webinaarissa luodaan kokonaiskatsaus ajankohtaisiin työlainsäädännön uudistuksiin – mikä muuttuu ja mitä uudistuksilla tavoitellaan.

Seuraavissa webinaareissa syvennytään tarkemmin merkittävimpiin työlainsäädännön uudistuksiin: uuteen yhteistoimintalakiin sekä kilpailukieltosopimusten uudistuvaan korvausvelvollisuuteen.
Sarjan viimeisessä osassa käydään läpi tuoreinta työoikeuden oikeuskäytäntöä.

Saat ajankohtaisimman tiedon työlakien muutoksista suoraan lainvalmistelussa mukana olleilta ja työoikeuden asiantuntijakouluttajilta. Syvennät myös ymmärrystä siitä, miten muutokset voivat vaikuttaa työpaikkojen arkeen ja mitä haasteita tai ongelmakohtia muutoksiin voi liittyä.

Ajankohtaista työoikeudessa: uudistuva lainsäädäntö ja oikeuskäytäntö -webinaarisarja koostuu seuraavista osista:

Työlainsäädännön tärkeimmät uudistukset 8.9.
Uusi yhteistoimintalaki – mikä muuttuu ja miksi? 23.9.
Kilpailukieltosopimusten uudistuva korvausvelvollisuus 10.11.
Työoikeuden uusin oikeuskäytäntö 24.11.

Osallistu edullisesti koko sarjaan tai valitse sinua erityisesti kiinnostavat webinaarit.

Voit osallistua webinaariin helposti omalla tietokoneellasi. Webinaarin chatissa voit esittää kouluttajille mieltäsi askarruttavia kysymyksiä ja osallistua keskusteluun. Voit lähettää kysymyksiä myös ennakkoon. Webinaarit tallennetaan ovat osallistujien katsottavissa 6 kk koulutuksen jälkeen.

– Asianajajille
– Työoikeusjuristeille
– HR-johdolle ja -asiantuntjoille
– Esimiehille
– Työnantaja- ja työntekijäjärjestön asiantuntijoille, asiamiehille, lakimiehille

Koulutus järjestetään verkossa

08.09.-24.11.2021

2-5 osallistujaa: 550 euroa + alv 24% / hlö
6-10 osallistujaa: 440 euroa + alv 24% / hlö

Julkisen sektorin etuhinta -15 % koodilla JULKINEN
Edilex-käyttäjän etuhinta -15 % koodilla EDILEX
Credita-käyttäjän etuhinta -15 % koodilla CREDITA
Lakimiesliiton jäsenetu -20 % koodilla LAKIMIESLIITTO

(Alennus lasketaan 1 hlö perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)