Työsuhteen ehdot: juridiikkaa käytäntöön -webinaarisarja (4 pv)
Lakitieto

Työsuhteen ehdot: juridiikkaa käytäntöön -webinaarisarja (4 pv)

01.09.-16.11.2021, Verkkokoulutus , Verkkokoulutus 18 elokuun, 2021 Sampo Korppoo

Mitä koeajasta sopiminen edellyttää? Mitä jos työntekijä sairastuu koeajalla; onko koeaikapurku riski? Milloin työntekijän työsuhteen ehtoja voidaan yksipuolisesti muuttaa? Mitä onnistuneen johtajasopimuksen laadinnassa tulee huomioida? Milloin ja miten sovellettavaa työehtosopimusta voi vaihtaa?
Webinaarisarjassa syvennytään erilaisiin työsuhteen ehdoista sopimiseen, niiden muuttamiseen ja niiden määräytymiseen liittyviin kysymyksiin. Webinaarisarja tarjoaa tietoa, kuinka organisaatioissa toimitaan erilaisissa tilanteissa juridisesti oikein.

Sarjan ensimmäisessä osassa käsitellään koeaikaehtoa ja koeaikapurkua – vastauksia annetaan erilaisten haastavien käytännön tilanteiden varalle. Työsuhteen aikana voi ilmetä tarve muokata jo sovittuja työn tekemisen ehtoja. Työsuhteen ehdon yksipuolinen muuttaminen -webinaarissa saat myös kytköstä käytäntöön oikeustapausten läpikäynnin kautta.

Sopimusehtojen laatimiseen syvennytään Johtajasopimukset – sopimusehdot ja ajankohtaiset kysymykset -webinaarissa, jossa pohditaan myös kilpailukieltosopimusten uudistuvan korvausvelvollisuuden vaikutusta johtajasopimuksiin.

Työehtosopimukset vaikuttavat monella tavalla työsuhteiden ehtoihin. Webinaarisarjan päättävä webinaari sovellettavasta työehtosopimuksesta ja sen vaihtamisesta sukeltaa työehtosopimusjärjestelmän, sovellettavan työehtosopimuksen määräytymisen ja vaihtamisen sekä kilpailevien työehtosopimusten käsittelyyn ja tiukkoihin kysymyksiin.

Työsopimusoikeuden webinaarisarjan monipuoliseen ja asiantuntevaan kouluttajakaartiin kuuluvat muun muassa:
– OTT, varatuomari, dosentti Jaana Paanetoja
– emeritusprofessori OTT, VTK Seppo Koskinen
– asianajaja Mika Kärkkäinen, Dittmar & Indrenius
– asianajaja, OTL, VT Esa Schön, Asianajotoimisto Aika
– asianajaja, osakas Timo Jarmas, Eversheds Asianajotoimisto Oy

Voit osallistua webinaariin helposti omalla tietokoneellasi. Webinaarin chatissa voit esittää kouluttajalle mieltäsi askarruttavia kysymyksiä ja osallistua keskusteluun.

Voit lähettää kysymyksiä ennakkoon tai milloin tahansa koulutuksen aikana.

Webinaarisarja koostuu seuraavista osista:
Koeaika ja koeaikapurku: haastavia käytännön tilanteita 1.9.
Työsuhteen ehdon yksipuolinen muuttaminen 21.9.
Johtajasopimukset – sopimusehdot ja ajankohtaiset kysymykset 13.10.
Sovellettava työehtosopimus ja sen vaihtaminen 16.11.

Osallistu edullisesti koko sarjaan tai valitse sinua erityisesti kiinnostavat webinaarit.

– HR-johdolle ja -asiantuntijoille
– Henkilöstölakimiehille, työoikeuslakimiehille
– Työnantaja- ja työntekijäjärjestöjen asiantuntijoille ja lakimiehille
– Esimiehille

Koulutus järjestetään verkossa

01.09.-16.11.2021

2-5 osallistujaa: 550 euroa + alv 24% / hlö
6-10 osallistujaa: 440 euroa + alv 24% / hlö

Julkisen sektorin etuhinta -15 % koodilla JULKINEN
Edilex-käyttäjän etuhinta -15 % koodilla EDILEX
Credita-käyttäjän etuhinta -15 % koodilla CREDITA
Lakimiesliiton jäsenetu -20 % koodilla LAKIMIESLIITTO

(Alennus lasketaan 1 hlö perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)