Ympäristöoikeuden webinaarisarja (3 pv)
Lakitieto , Webinaarit

Ympäristöoikeuden webinaarisarja (3 pv)

27.04.-31.05.2022, Verkkokoulutus , Verkkokoulutus 28 helmikuun, 2022 Sampo Korppoo

Ympäristöoikeuden webinaarisarja tarjoaa tehokkaan tietopaketin ympäristösääntelyn ajankohtaisista muutoksista ja tuoreesta oikeuskäytännöstä.

Jätelaki uudistui kesällä 2021. Seuraavaksi jätelakia täsmennetään asetuksilla, jotka koskevat muun muassa pakkausjätteitä ja tiettyjen jätelajien kierrätystä. Tavoitteena on osana EU:n jätesäädöspaketin kansallista täytäntöönpanoa ja siihen liittyvää jätelainsäädännön uudistusta vahvistaa kiertotaloutta Suomessa sekä tehostaa jätehierarkian noudattamista ja lisätä materiaalien resurssitehokasta käyttöä sekä kierrätystä.

Webinaarisarjamme alkaa jätelainsäädännön tulevia uudistuksia ja jätealan uutta sopimusta käsittelevällä webinaarikoulutuksella.

Sarjan toisessa koulutuksessa käsitellään kootusti tuoreita ja tulevia ympäristöoikeudellisia lakiuudistuksia, muun muassa ympäristövahinkojen toissijaisia vastuujärjestelmiä koskevaa uudistusta sekä ympäristönsuojelulain ja teollisuuspäästödirektiivin muutoksia. Miten ympäristösääntelyä ollaan uudistamassa – ja miten muutokset vaikuttavat elinkeinoelämään ja muihin toimijoihin?

Sarjan kolmannessa osassa kouluttajat pureutuvat tuoreisiin ja kiinnostaviin oikeustapauksiin. He analysoivat tuoretta ympäristöoikeudellista oikeuskäytäntöä ja sen synnyttämiä tulkintalinjoja.

Sarjan kouluttajat:
Jussi Kauppila, erityisasiantuntija, ympäristöministeriö
Kari Marttinen, asianajaja, osakas, HPP Asianajotoimisto Oy
Tarja Pirinen, asianajaja, osakas, HPP Asianajotoimisto Oy
Oili Rahnasto, hallitusneuvos, ympäristöministeriö
Satu Räsänen, johtava asiantuntija, Elinkeinoelämän keskusliitto EK
Juha-Heikki Tanskanen, toimitusjohtaja, Suomen Pakkauskierrätys Rinki Oy

Webinaarisarja koostuu seuraavista osista:
Uudistuva jätelainsäädäntö ja tuottajavastuusopimus 27.4.
Ympäristöoikeuden tuore oikeuskäytäntö 12.5.
Ympäristösääntely uudistuu – mikä muuttuu? 31.5.

Voit osallistua edullisesti koko sarjaan tai valita sinua kiinnostavan yksittäisen koulutuksen.

Koulutus järjestetään verkossa

Sarjan tallenteet ovat osallistujien katsottavissa 6 kk koulutuksen jälkeen. Ilmoittautuessasi sarjan jo alettua saat käyttöösi jo pidettyjen osien tallenteet.

27.4.-31.5.2022

2-5 osallistujaa: 500 euroa + alv 24% / hlö